استعفانامه خود را تقدیم عون کردم، مصلحت لبنان را مدنظر قرار دادم

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، شربل وهبه به اخبار منتشر شده در مورد استعفای خود از پست وزارت خارجه لبنان واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: در دیداری که امروز با رئیس جمهور عون داشتم، استعفانامه خود را تقدیم او کردم. تصمیمی که گرفتم به مصلحت لبنان و لبنانی ها بود.

استعفانامه خود را تقدیم عون کردم، مصلحت لبنان را مدنظر قرار دادم

وزیر خارجه مستعفی لبنان همچنین گفت: امیدوارم که پرونده استعفای من به زودی بسته گردد و روابط بیروت با کشورهای عربیِ دوست ادامه پیدا کند. گفته می گردد که استعفای وزیر خارجه لبنان پس از تنش هایی که به دنبال نقدهاش از عربستان سعودی به وجود آمده بود، اجرا شده است.

لازم به ذکر است، اظهارات وزیر خارجه لبنان در تبادل نظر با شبکه الحره درباره بعضی کشورها که گروه تروریستی داعش را ایجاد و از آن حمایت اقتصادی کردند، علیرغم اینکه وی از کشوری نام نبرد، موجب نقدها شدید از وی و تهدید به قطع روابط میان آن کشورها و لبنان شد.

شربل وهبه در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از این کشورها، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است، گفت که نمی خواهد نامی ببرد. وی در واکنش به سوالی پیرامون اینکه آیا کشورهای حاشیه خلیج فارس گروه تروریستی داعش را حمایت اقتصادی نموده اند، اضافه نمود: پس چه کسی آنها را تامین اقتصادی کرد؟ من؟

وهبه گفت: در مرحله دوم تهدیدات لبنان، داعشی هایی آمدند که کشورهای دوست و برادر آن را برای ما به ارمغان آوردند و آن را در مناطق نینوا، الانبار و تدمر گسترش دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 55

به "استعفانامه خود را تقدیم عون کردم، مصلحت لبنان را مدنظر قرار دادم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفانامه خود را تقدیم عون کردم، مصلحت لبنان را مدنظر قرار دادم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید