اسپیس ایکس فضانوردان را با تاخیر به فضا می برد

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینسایدر، قرار بود طی این عملیات موشکی به نام Endurance همراه کپسول اسپیس ایکس از استان فلوریدا به مدار زمین پرتاب گردد. اکنون ناسا اعلام نموده این مأموریت روز چهارشنبه انجام می گردد.

اسپیس ایکس فضانوردان را با تاخیر به فضا می برد

در بیانیه ناسا آمده است: ناسا و اسپیس ایکس تصمیم دارند روز چهارشنبه در ساعت 1:10 بامداد به وقت آمریکا مأموریت کر و-3 را به ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهند. علت این امر پیش بینی تندبادی بزرگ در منطقه اوهایو و شمال شرقی استان متحده آمریکا است که در نتیجه آن بادهای شدید و امواج در اقیانوس آتلانتیک شکل می گیرند.

شرکت فضایی اسپیس ایکس برای شیفت هایی 6 ماهه فضانوردان را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی می برد. علاوه بر ناسا، فضانوردانی از سازمان های فضایی اروپایی و ژاپنی نیز با کپسول این شرکت به فضا سفر نموده اند.

در مأموریت کر و-3 تام مارشبرن، راجا چاری و کایلا بارون از ناسا در کنار ماتیاس مائورر از سازمان فضایی اتحادیه اروپا حضور دارند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود موشکEndurance از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب می گردد و فضانوردان پس از 24 ساعت به مقصد خود می رسند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 267

به "اسپیس ایکس فضانوردان را با تاخیر به فضا می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس فضانوردان را با تاخیر به فضا می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید