تصمیم عجیب دختران ژاپنی بعد از باخت تیم والیبال ژاپن به ایران

به گزارش ذهن خاکستری، رصد فضای مجازی نشان می دهد قهرمانی سروقامتان ایرانی در خاک سامورایی ها و مقابل چشمان طرفداران این تیم برای ژاپنی ها خیلی سنگین تمام شده است.

تصمیم عجیب دختران ژاپنی بعد از باخت تیم والیبال ژاپن به ایران

به گزارش اعتماد، تیم ملی والیبال ایران ظهر یکشنبه در ملاقات پایانی والیبال قهرمانی مردان آسیا پیروز شد ژاپن میزبان را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و به اسم قهرمانی دست پیدا کند. این رقابت علاوه بر جنبه های ورزشی حواشی دیگری را هم در پی خود داشته است.

آن طور که رصد فضای مجازی نشان می دهد قهرمانی سروقامتان ایرانی در خاک سامورایی ها و مقابل چشمان هواداران این تیم برای ژاپنی ها خیلی سنگین تمام شده چرا که آن ها بعد از دو برد متوالی در لیگ ملت ها و المپیک انتظار داشتند تیم جوان شده ایران را در فینال از پیش رو بردارند و جام قهرمانی را در ژاپن نگه دارند.

اما بعد از شکست سنگین سه بر صفر ژاپن در فینال تعدادی از دختران تینجیر ژاپنی در توییتر اعلام نموده اند که از باخت تیم ملی کشورشان افسرده شده اند و قصد خودکشی دارند!

والیبال در ژاپن یکی از ورزش های محبوب به شمار میرود که هواداران سرسختی هم دارد. این تیم که پرافتخارترین تیم آسیا به شمار میرود سابقه قهرمانی در المپیک مونیخ را هم در کارنامه دارد. این تیم قدرت اول والیبال آسیا به حساب می آمد تا اینکه رشد والیبال در ایران آن ها را از صندلی همیشگی شان پایین آورد.

بعد از انتشار این توییت ها که سر و صدای زیادی هم به پا نموده موجی از هشتگ سازی به راه افتاده تا به هواداران غمگین ژاپنی دلداری بدهد. در این پیغام ها به دفعات تکرار شده که تیم ملی ژاپن حتما در مسابقات آینده ایران را شکست می دهد و انتقام باخت را می گیرد.

توییت های دختران ژاپنی و تهدید به خودکشی از آنجایی تبدیل به یک معضل شده که ژاپن از لحاظ مرگ و میر ناشی از خودکشی در دنیا شرایط نگران کننده ای دارد به همین علت کسی اینگونه مسائل را حتی اگر در حد یک توییت باشد شوخی قلمداد نمی کند.

طبق آمار ها مقدار خودکشی زنان در کشور ژاپن در اکتبر 2020 در مقایسه با ماه مشابه سال پیش از آن، افزایش بیش از 70 درصدی را تجربه نموده است. بعلاوه آمار ها نشان می دهد از زمان شیوع کرونا بیشترین مرگ ومیر در کشور ژاپن ناشی از خودکشی بوده نه ابتلا به بیماری همه گیر کووید19!

در مجموع ژاپن در گذشته بیشترین مقدار خودکشی را در میان کشور های پیشرفته داشت، اما طی چند دهه اخیر پیروز شد این آمار را تا حدود یک سوم کاهش دهد. در ژاپن دختران نوجوان و جوان زیادی هستند که چندین بار سابقه خودکشی دارند.

وزارت امور خارجه کشورمان بعد از انتشار وسیع توییت های مربوط به خودکشی و واکنش ها به آن قصد داشت پیغامی دلگرم کننده برای هواداران والیبال در ژاپن ارسال کند، اما به دلایلی از این کار منصرف شد.

در سال های گذشته به خصوص خودکشی و نزاع ناشی از باخت بیشتر مربوط به مسابقات فوتبال می شد، اما امروز در ژاپن نسلی ظهور نموده که همین حساسیت و جدیت را در خصوص والیبال و آن هم در رده ملی دارد.

حال باید دید در روزهای آینده برنامه حمایتی دولت و مردم ژاپن چه شرایطی را برای هواداران غمگین ژاپنی به وجود می آورد. تیم ملی والیبال ژاپن برای انتقام از ایران باید تا رقابت های لیگ ملت ها و بازی های آسیایی سال آینده صبر کند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 198

به "تصمیم عجیب دختران ژاپنی بعد از باخت تیم والیبال ژاپن به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عجیب دختران ژاپنی بعد از باخت تیم والیبال ژاپن به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید