دولت مصوبه حق مسکن کارگران را هنوز ابلاغ نکرده است

به گزارش ذهن خاکستری، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت کارگران منتظر ابلاغ مصوبه 650 هزار تومانی حق مسکن خود از سوی دولت هستند.

دولت مصوبه حق مسکن کارگران را هنوز ابلاغ نکرده است

به گزارش تسنیم، هادی ابوی نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران گفت: این مصوبه طبق مصوبه شورای عالی کار باید از فروردین ماه اجرا گردد. دولت به زودی باید مصوبه نو را ابلاغ کند، پس از ابلاغ کارفرمایان باید عقب ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

ابوی گفت: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید به زودی اجرای مصوبه 650 هزارتومانی را ابلاغ کند. هر زمان این مصوبه ابلاغ گردد مابه تفاوت آن باید از فروردین به کارگران پرداخت گردد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: این مصوبه هنوز اجرا نشده است. اما کارگران منتظر ابلاغ از سوی دولت هستند. در شرایط فعلی که کارگران با مسائل متعدد روربرو هستند. حق مسکن 650 هزارتومانی هیچ سهمی ندارد.

وی ادامه داد: وقتی از مصوبه صحبت می کنیم یعنی به تصویب سه جانبه شرکای اجتماعی رسیده است. شورای عالی کار سه جانبه و قانونی رقم دستمزد را معین می نماید که حق مسکن جزئی از آن است و لذا ارسال مصوبه به هیات وزیران صرفا از این منظر است که دولت آگاه گردد و اگر آن را دارای اشکال ببیند به شورا برگرداند تا اصلاح گردد نه آنکه در هیات وزیران رقم دیگری تصویب گردد و چنین چیزی طی این سال ها مشاهده نشده بود. در حال حاضر منتظر ابلاغ مصوبه هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 506

به "دولت مصوبه حق مسکن کارگران را هنوز ابلاغ نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت مصوبه حق مسکن کارگران را هنوز ابلاغ نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید