تور نوروز آمریکا: طرح سناتور آمریکایی برای اقدام علیه صادرات تسلیحاتی ترکیه

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، باب منندز رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی سنای آمریکا تدابیری را پیشنهاد داده که بخش صادرات نظامی ترکیه ازجمله به جمهوری آذربایجان را هدف قرار می دهد.

تور نوروز آمریکا: طرح سناتور آمریکایی برای اقدام علیه صادرات تسلیحاتی ترکیه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور نوروز آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

گفته می گردد که او از روابط محکمی با لابی های یونان و ارامنه برخوردار و در پی موشکافی در برنامه پهپادی ترکیه و ممانعت از ارائه یاری های بیشتر به باکو است.

تغییرات پیشنهادی منندز در قانون مجوز دفاع ملی آمریکا (NDAA) در پی تشدید ردیابی و گزارش دولت واشنگتن در مورد پیامدهای صادرات پهپاد ترکیه برای امنیت ملی آمریکا و جلوگیری از استثناهای بیشتر برای دور زدن قانون 1992 منع یاری نظامی ایالات متحده به جمهوری آذربایجان است.

به گفته منندز، صادرات پهپادی ترکیه خطرناک، ثبات زدا و تهدیدی علیه صلح و حقوق بشر تلقی می گردد.

او با اشاره به استفاده از پهپادهای ترکیه در جنگ قره باغ، به خرید این فناوری از سوی لهستان، مراکش و اوکراین هم اشاره نمود حال آنکه آنگولا، نیجر، نیجریه و رواندا هم مایل به خرید این پهپادها هستند.

منندز خواهان آن شده که درباره استفاده از قطعات آمریکایی در این پهپادها تحقیق گردد و اینکه آیا فروش این پهپادها ناقض قانون کنترل صادرات تسلیحاتی یا هر قانون آمریکایی دیگر هست؛ یا خیر.

قانون سال 1992 آمریکا، بیشتر یاری ها به باکو را تا زمانی که گام های قابل توجهی برای توقف محاصره و سایر استفاده های تهاجمی از زور علیه ارمنستان و منطقه قره باغ کوهستانی برداشته گردد، ممنوع می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 241

به "تور نوروز آمریکا: طرح سناتور آمریکایی برای اقدام علیه صادرات تسلیحاتی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور نوروز آمریکا: طرح سناتور آمریکایی برای اقدام علیه صادرات تسلیحاتی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید