مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون

به گزارش ذهن خاکستری، روش های متعددی در زمینه ساخت شیشه امروزه ابداع شده است. با این حال معمول ترین روش در صنعت ساخت شیشه (ذوب کردن مواد اولیه و مخلوط کردن آن در کوره تا خمیر شیشه به دست بیاید) مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون

شیشه های رفلکس که در روز از بیرون داخل ساختمان قابل رویت نخواهد بود.

از شیشه های دکوراتیو می توان برای جذاب تر شدن نورگیرهای سقفی منزل که ظاهرشان تکراری و خسته کننده شده است، استفاده کرد. این شیشه ها کاملا چهره نورگیرهای سقفی را عوض می کند و باعث می شود که آن ها از یک عنصر منفعل تبدیل به یک عنصر جذاب شوند.

این نوع طرح ها بیشتر برای دفاتر شرکت ها و مطب ها مورد استفاده می شود به این صورت که نام آرم و برند شرکت را روی شیشه به صورت مات شده حک می نمایند تا هم برای ایجاد زیبایی بیشتر در فضای شرکت باشد و هم معرف برند برای افرادی که به آن مکان مراجعه می نمایند باشد.

درب های ورودی ساختمان ها همیشه یکی از محل هایی است که شیشه های دست ساز و نفیس استیندگلاس در آن نصب می شوند. شیشه استیندگلاس در طرح های متنوع و سبک های مختلفی ساخته می شود. در ساخت شیشه های استیندگلاس برای درب های ورودی، دقت ساخت و تمیزی کار، بسیار حائز اهمیت است. چرا که شیشه در نزدیکترین حالت ممکن به انسان قرار می گیرد و در صورتی که استاندارهای لازم را دارا نباشد، ممکن است از نزدیک بدقواره و نافرم به نظر برسد. برش خوب شیشه ها، مونتاژ مناسب و دقت بالای ساخت از اهم مواردی است که برای ساخت شیشه های استیندگلاس درب ها مورد توجه می گیرد. طرح و رنگ این شیشه ها کاملا وابسته به طراحی داخلی ساختمان، جنس درب (چوب، آهن، استیل و…) و سلیقه کارفرماست. شیشه های سکوریت برای مکان هایی مناسب است که در نمای خارجی و یا در معرض برخورد اشیا باشد که به علت تبلور مجددی که در کوره به شیشه داده شده است تحمل ضربه و فشار این شیشه ها 4.5 برابر از شیشه های عادی (خام)بالاتر است.

منبع مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون

انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 247

به "مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید