پوتین خطاب به لوکاشنکو؛ همیشه بر حمایت روسیه حساب کنید

به گزارش ذهن خاکستری، رئیس جمهور روسیه خطاب به رئیس جمهور بلاروس گفت که همیشه بر حمایت مسکو حساب باز کند.

پوتین خطاب به لوکاشنکو؛ همیشه بر حمایت روسیه حساب کنید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور روسیه در پیغام تبریک تولد به آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس که دوشنبه 67 ساله شد، گفت که دوستان در بلاروس همواره می توانند روی حمایت مسکو حساب نمایند.

به گزارش خبرگزاری تاس در پیغام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به رئیس جمهور بلاروس آمده است: دوستان ما در بلاروس همواره می توانند بر حمایت روسیه حساب نمایند. شک ندارم که ما به همکاری خود برای تقویت روابط روسیه و بلاروس در زمینه های مختلف ادامه خواهیم داد.

پوتین گفت که از کوشش های لوکاشنکو برای تقویت روابط دو کشور بسیار قدردانی می نماید.

رئیس جمهور روسیه خطاب به لوکاشنکو اضافه کرد: اطمینان دارم که تجربه فراوان شما به اسم یک رهبر ملی برای تضمین وحدت و هماهنگی در جامعه بلاروس و افزایش ثبات و امنیت در این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش تاس،دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که کرملین انتظار دارد رئیس جمهور بلاروس ابتدای ماه سپتامبر به روسیه سفر کند.

وی گفت: رئیس جمهور روسیه میخواهد ابتدای ماه سپتامبر با رئیس جمهور بلاروس تماس داشته باشد وسفر کاری وی برنامه ریزی شده است.

رئیس جمهور روسیه چندی قبل گفت که کشورش آمادگی دارد به بلاروس یاری نظامی ارائه کند. پوتین گفت که طبق معاهده جامع نظامی میان این دو کشور، مسکو حاضر است در صورت لزوم و افزایش فشار خارجی، به این کشور نیروی نظامی بفرستد.

لوکاشنکو پیشتر هشدار داده بود که تانک ها و هواپیماهای ناتو در فاصله بسیار نزدیک به مرزهای بلاروس صف آرایی هستند.لوکاشنکو گفت: با پوتین به توافق رسیدم که روسیه به حفظ امنیت در بلاروس در صورت احتیاج یاری کند.

رئیس جمهور بلاروس هم اخیرا گفته بود که مینسک با ائتلاف با روسیه مخالف نیست، اما این حرکت نباید به معنای از دست دادن حاکمیت و استقلال باشد.

رئیس جمهور بلاروس در این باره گفت: وقتی ما در مورد ائتلاف صحبت می کنیم، باید به وضوح درک کنیم که این به معنای ائتلاف بدون از دست دادن استقلال و حاکمیت است.

رئیس جمهور بلاروس گفت، نکاتی در مورد ائتلاف بلاروس با روسیه وجود دارد و ما یک دولت مستقل هستیم.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 167

به "پوتین خطاب به لوکاشنکو؛ همیشه بر حمایت روسیه حساب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین خطاب به لوکاشنکو؛ همیشه بر حمایت روسیه حساب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید