اعلام زمان واریز یارانه تیرماه

به گزارش ذهن خاکستری، یارانه یاری معیشتی مرحله 149 بر اساس دهک بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز سه شنبه 20 تیرماه قابل برداشت است.

اعلام زمان واریز یارانه تیرماه

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک های اول تا سوم هستند، مبلغ 480 هزار تومان به ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک بندی و ثبت نامی های تازه

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع صورت گرفته به وسیله وزارت رفاه جزو دهک های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه تیر ماه را مطابق دهک بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

بعلاوه خاطر نشان می گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه 1401قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نموده بودند، چنانچه در بازبینی صورت گرفته به وسیله وزارت رفاه جزو دهک های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه تیر ماه 1402 را مطابق دهک بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک بندی اعلام شده، می توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل کنند.

ثبت نام از افرادی که تا به امروز از دریافت یارانه نقدی جا مانده اند یا متقاضی تازه دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام کنند. جهت ثبت نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی تازه یا جامانده از یارانه، لازم است. تمامی اشخاص می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین شرایط یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به نام خود شماره گیری کنند./ صفحه اقتصاد

به گفته عسگریان مبنای تعلق اعتبار برای حمایت از خانوارهای محروم و کم عایدی است و مسئله بعدی این است که دولت می خواهد سبد غذایی موردنیاز خانوارها که در حال حاضر با 480 هزار تومان در ماه تهیه می گردد، برای سلامت خانوار حتما در اختیار آنها قرار بگیرد و بر این اساس این شرط را قرار داده است که اگر کسی به مقدار 80 درصد از یارانه 400 هزار تومانی خود از 11 قلم خریداری کرد، آنگاه 20 درصد اعتبار مازاد یعنی 80 هزار تومان برای آنها شارژ می گردد.

وی اضافه نمود: برنامه دولت فعلا حمایت سبد غذایی در کالابرگ است، ممکن است در آینده از سبد سلامت مانند شوینده ها و پوشک و موارد بهداشتی هم حمایت کند، اما سبد کنونی کالابرگ 100 درصد غذایی است.

به گفته عسگریان مقدار استقبال از کالابرگ الکترونیکی نسبت به دوره قبل که فقط افراد کمیته امداد و بهزیستی بودند، 3 برابر شده است و قبلاً تعداد افراد تحت پوشش 8.7 میلیون نفر بود، الان عدد به 24 میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر تراکنش های طرح کالابرگ الکترونیک روزانه به حدود 60 تا 70 هزار تراکنش رسیده و امیدواریم به عدد روزانه 100 هزار تراکنش برسیم. ما می خواهیم رفتار مردم به سمت مصرف کالاهای اساسی خانوار تغییر کند.

به گفته معاون رفاه وزیر کار، در حال حاضر 70 هزار فروشگاه در کشور شامل 11 هزار از فروشگاه های زنجیره ای به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 654

به "اعلام زمان واریز یارانه تیرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان واریز یارانه تیرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید