برترین مکان ها برای گردش و پیاده روی در سراسر دنیا را بشناسید

به گزارش ذهن خاکستری، سفر همواره با هیجان زیادی همراه است اما سفر به دل طبیعت کمی متفاوت تر است زیرا علاوه بر هیجان ممکن است با ماجراجویی های شگفت انگیزی نیز همراه گردد. حال تصور کنید که قسمت هایی از این سفر را با پای پیاده طی کنید.

برترین مکان ها برای گردش و پیاده روی در سراسر دنیا را بشناسید

Lonely Planet، نام انتشاراتی مخصوص کتاب های راهنمای سفر است. این شرکت را که کتاب هایی با همین نام عرضه می نماید، می توان یکی از مطرح ترین ها در عرصه فراوری کتاب های راهنمای مسافرت دانست.

به تازگی در این کتاب 50 مورد از راستا های شگفت انگیز پیاده روی به وسیله کارشناسان سفر، شناسایی و معرفی شده است. این راستا ها، شامل راستا های به یاد ماندنی داخل شهر و بعلاوه راستا های زیبا در دل طبیعت است که ممکن است به کوه، دشت یا دریاچه ای ختم گردد.

اطلاعات ارائه شده در این کتاب تنها به نام بردن از مکان ها ختم نمی گردد، بلکه اطلاعاتی نظیر برترین زمان سفر، برترین مکان برای اقامت، چگونه رفتن، کجا غذا خوردن و ... نیز در این کتاب ها ارائه شده است. مکان هایی که در این کتاب نام برده شده است، با توجه به شدت سختی، مدت زمان رسیدن به سرانجام، شرایط محلی و امکان دسترسی، طبقه بندی شده اند.

در حال حاضر یکی از فعالیت های مجذوب نماینده برای مسافران ماجراجو، بستن بند کفش ها و با پای پیاده راهی سفر و کشف کردن چیز های نو است. به همین علت در این مقاله 10 مورد از برترین راستا های پیاده روی را معرفی خواهیم کرد.

1. سه قله کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی

به سه قله معروف کوه های کیپ تاون صعود کنید تا منظرهی زیبا و فراموش نشدنی از این شهر را ببنید. این سه قله، نه از سخت ترین کوه ها برای صعود و نه از بلند ترین ها در آفریقای جنوبی هستند، اما نکته ای که باعث شده نام آن ها در کتاب سیاره تنها آورده گردد، راستا شگفت انگیزی است که برای تماشای زیبا یی های شهر طی می گردد. اگر در کوهنوردی کمی حرفه ای باشید، می توانید در یک روز به هر سه قله صعود داشته باشید، اما هدف لذت بردن از راستا است نه خسته کردن خود.

2. کلیمانجارو (Kilimanjaro)، تانزانیا (Tanzania)

کوه کلیمانجارو با ارتفاع 4900 متر از دامنه و دارا بودن سه قله آتشفشانی، بلند ترین کوه آفریقا است. احتمالا فکر می کنید که صعود به آن سخت است، اما این کوه دارای سطحی نسبتا هموار و قابل دسترس است که حتی افراد مبتدی هم می توانند به آن صعود نمایند. هیچ مهارت فنی و حرفه ای برای صعود به کلیمانجارو، ضروری نیست. حدود 35 درصد از 30 هزار مسافری که سالانه برای صعود بر فراز این کوه کوشش می نمایند، نا پیروز هستند؛ اما مابقی که راستا را مدیریت می نمایند و صعودی دل چسب را به دست می آورند، تماشای منظرهی فوق العاده را به عنوان پاداش دریافت می نمایند.

3. Choquequirao، پرو

ماچو پیچو به معنای قله قدیمی، شهری بر فراز کوه ها است که به وسیله باستان شناسان کشف شده است. مسافران زیادی به پرو سفر می نمایند تا فقط از ماچو پیچو بازدیدی داشته باشند. البته هجوم مسافران به این شهر گمشده کمی غیر قابل کنترل شده، اما منطقه باستانی چوکه کیرائو یکی دیگر آثار تاریخی به جا مانده از دوره اینکاها است که در جنوب پرو واقع شده است. این اثر تاریخی از نظر ساختار شباهت زیادی به ماچو پیچو دارد و در میان تپه ها نیز قرار گرفته است. کسانی که مشتاق به بازدید از این بنا هستند، باید دو روز را در راستای زیبا پیاده روی نمایند، اما در نهایت به منظرهی غیر قابل تصور دست خواهند یافت.

4. اسکای لاین تریل (Skyline Trail)، کانادا

اسکای لاین تریل، در قلب رشته کوه های راکی، میان دریاچه مالین (Maligne Lake) و تنگه مالین در کانادا واقع شده است. نیمی از این راستا در بالای رودخانه واقع شده و این منطقه دارای چندین یخچال طبیعی است، پس برخورد با خرس ها چیز عجیبی نیست. اما اگر در پی فرصت های چشم گیر و دستیابی به منظره های رویایی هستید، سفر به این منطقه را از دست ندهید. البته بهتر است با تیم حرفه ای و مجهز همراه شوید.

5. معابد مقدس شیکوکو (Shikokus)، ژاپن

شیکوکو، یکی از جزایر کوچک و البته مهم ژاپن است که به علت وجود معابد فراوان، به جزیره ای کاملا مذهبی تبدیل شده است. معابد مقدس و بودایی شیکوکو، دارای قدمتی بیش از 1200 سال هستند. تقریبا 88 معبد در این جزیره وجود دارد که برای بازدید از تمامی آن ها باید حدود 1400 کیلومتر پیاده روی داشته باشید. این پیاده روی تقریبا از 30 تا 60 روز طول خواهد کشید. این روز ها زائرانی هستند که این راستا ها را با وسیله طی می نمایند، اما در این میان افرادی هم هستند که به روش سنتی و پای پیاده راهی می شوند، زیرا اعتقاد دارند که پیاده روی در این راستا موجب روشنگری می گردد. این راستا دارای پستی و بلندی های زیادی است، اما در سرانجام ارزش واقعی و معنوی آن را درک خواهید کرد.

6. دیوار بزرگ چین، چین

دیوار بزرگ چین، همیشه قربانی ازدیاد جمعیت بیش از حد گردشگران و بازدید نمایندگان بوده است، اما هنوز هم بعضی از قسمت های آن برای پیاده روی و گردش پیشنهاد می گردد. این دیوار با شکوه از حدود 15 استان در چین می گذرد، اما در 130 کیلومتری پکن روستای آرامی به نام Gŭběikōu وجود دارد که قسمت های بسیار قدیمی دیوار، یعنی مربوط به 1500 سال پیش در آن قابل مشاهده است. این بخش از دیوار که در این روستای چین قرار گرفته است، به علت کمتر شناخته شدن، دارای بازدید نمایندگان کمی است. پیاده روی در امتداد این دیوار حداقل دو روز طول خواهد کشید. برای کسانی که می خواهند از شکوه و زیبایی این دیوار لذت ببرند، بازدید از این روستا برترین فرصت است.

7. سرزمین دریاچه ها، انگلستان

سر زمین دریاچه ها که در شمال غرب انگلستان واقع شده، به قدری زیبا و مسحور نماینده است که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه به طرز عجیبی زیبا و باور نکردنی است. یکی از مجذوب نماینده ترین راستا ها برای پیاده روی، راستا دایره ای شکل اطراف دریاچه است که حدود دو ساعت و نیم زمان خواهد برد، اما ما توصیه می کنیم که یک روز کامل را به گشت و گذار در این سرزمین و اطراف دریاچه اختصاص دهید.

8. سنتیئرو دگلی دی (Sentiero Degli Dei)، ایتالیا

سنتیئرو دگلی دی یا راه خدایان، راستای فریبنده در امتداد سواحل زیبای آمالفی (Amalfi Coast) است که از شهر تپه ای Agerola تا Nocelle ایتالیا کشیده شده است. این راه دارای منظره بی نظیر دریایی است و از میان باغ های انگور قدیمی می گذرد. در این راستا هشت کیلومتری میان این دو روستا، زمین های کشاورزی قدیمی هم به چشم می خورد. پیاده روی در این راستا بیشتر از چند ساعت زمان شما را نخواهد گرفت، اما مطمئنا زیبایی بکر طبیعت شما را شگفت زده خواهد نمود.

9. هفت پل سیدنی (Sydneys Seven Bridges)، استرالیا

برای دستیابی به منظره های فوق العاده یا پیاده روی در راستا های منحصر به فرد، نیازی نیست حتما به اطراف شهر رفت، می توان در داخل شهر نیز چیز های نو کشف کرد و گشت و گذار مجذوب نمایندهی داشت. راستا هفت پل سیدنی در استرالیا، یک راستا 27 کیلومتری مدور است که در این راستا شما هفت پل معروف سیدنی که نهایتا پل بزرگ بندرگاه سیدنی قرار گرفته است را طی خواهید کرد. با پیاده روی در طول این راستا، از قسمت های تاریخی شهر و ساحل هم گذر خواهید کرد.

10. راستا ساحلی آبل تاسمان (Abel Tasman Coast)، نیوزیلند

یکی از مجذوب نماینده ترین راستا های پیاده روی در نیوزلند، این راستا ساحلی است که از جنوب جزیره می گذرد. این راستا از خلیج واینوی (Wainui) آغاز می گردد و در ماراهائو (Marahau) سرانجام می یابد. این راستا 60 کیلومتری، حتی از میان جنگل هایی که در حاشیه خط ساحلی پارک ملی آبل تاسمان (Abel Tasman National Park) قرار گرفته است هم می گذرد. برای کسانی که از سفر های یکنواخت خسته شده اند، این شانس وجود دارد که در این منطقه گشت و گذاری هم با کایاک داشته باشند تا زیبایی های اطراف را دقیق تر ببینند.

منبع: کجارو / independent.co.uk
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 395

به "برترین مکان ها برای گردش و پیاده روی در سراسر دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان ها برای گردش و پیاده روی در سراسر دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید