تشکیل کارگروه ارتباط با صنعت و معدن در دانشگاه ها ، شیوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان اعلام شد

به گزارش ذهن خاکستری، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

تشکیل کارگروه ارتباط با صنعت و معدن در دانشگاه ها ، شیوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

نحوه برگزاری امتحانات انتها ترم به دانشگاه ها واگذار شد

خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن تاکید مجدد بر برگزاری حضوری امتحانات تمامی دانشجویان رشته های علوم پزشکی بیان نمود: اختیار نحوه برگزاری امتحانات انتها ترم به دانشگاه ها واگذار شد.

خدایی از سازمان سنجش رفت؛ پورعباس جایگزین شد

بنا به تصمیم وزیرعلوم، ابراهیم خدایی از سازمان سنجش آموزش کشور رفت و عبدالرسول پورعباس جایگزین وی انتخاب شد.

شمار داوطلبان کنکور دکتری سال 1401 از 185 هزار نفر گذشت

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با انتها یافتن مهلت دوباره ثبت نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1401 شمار داوطلبان این آزمون به 185 هزار و 861 نفر رسید.

مرکز تازه برگزاری آزمون زبان تولیمو راه اندازی شد

متقاضیان شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) دوره های 174، 175 و 176 می توانند با توجه به راه اندازی مرکز تازه در دانشگاه سیستان و بلوچستان به بخش آزمون تولیمو در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی tolimo.sanjesh.org/register مراجعه و در این قسمت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

سازوکار واگذاری دستاوردهای مراکز آموزش عالی به شرکت های دانش بنیان مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار واگذاری دستاوردهای علمی و پژوهشی مراکز آموزش عالی به شرکت های دانش بنیان را مشخص کردند.

35 درصد بودجه پژوهشی کشور به 14 دانشگاه اختصاص یافت

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به بودجه های پژوهشی کشور در سال 1401، گفت: در حال حاضر 35 درصد از بودجه پژوهشی کشور به 14 دانشگاه بزرگ کشور اختصاص یافته است.

اختصاص 460 ردیف استخدام رسمی به ایثارگران دانشگاه پیغام نور

حسن علیزاده معاون اداری و مالی دانشگاه پیغام نور از دریافت 460 ردیف استخدام رسمی قطعی ایثارگران مشمول تبدیل شرایط استخدامی در دانشگاه پیغام نور اطلاع داد.

دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی موظف به تشکیل کارگروه ارتباط با صنعت و معدن شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی را مکلف به تشکیل کارگروه ارتباط با صنعت و معدن کردند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای منصوب شد

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی عرفان خسرویان را به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای منصوب کرد.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت منصوب شد

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در حکمی آرش خجسته را به عنوان مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت منصوب کرد.

بانک اطلاعاتی ظرفیت های بانوان دانشگاه تهران تشکیل می گردد

مقیمی رئیس دانشگاه تهران، استعدادیابی و برنامه ریزی برای توانمندسازی زنان در کانون ارزیابی مدیران را ضروری دانست و اضافه نمود: بانک اطلاعاتی از ظرفیت های بانوان دانشگاه در حوزه های اجرایی و مدیریتی تشکیل گردد.

شبکه سازی زنان دانشگاه تهران، تشکیل شبکه زنان کارآفرین دانشگاه تهران، ایجاد شورای سیاستگذاری زنان و خانواده و فعال سازی دبیرخانه ای برای پیگیری اجرای مصوبات این شورا و بعلاوه طراحی و برگزاری جشنواره ای به مناسبت روز زن با مشارکت اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مالی زنان از دیگر محورهایی بود که رئیس دانشگاه تهران در نشست با منتخبی از بانوان هیأت علمی عنوان کرد.

سند راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد

حسن پیری، دبیر شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به رونمایی از برنامه عملیاتی بیان نمود: در اجرای این برنامه ارزشمند با توجه به سیاست های اسناد بالادستی، اسلامی شدن دانشگاه، نقشه تدوین جامع سلامت، سیاست های ابلاغی سلامت و سیاست های علم و فناوری ضمن توجه به راهبرد های ملی مورد توجه است.

اساتید دانشگاه در پساکرونا برای آموزش مجازی امتیاز ویژه می گیرند

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دوران پساکرونا و با آغاز آموزش حضوری برای اساتیدی که به صورت مجازی مطالب آموزشی در دسترس دانشجویان قرار دهند، امتیاز ویژه درنظر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 410

به "تشکیل کارگروه ارتباط با صنعت و معدن در دانشگاه ها ، شیوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه ارتباط با صنعت و معدن در دانشگاه ها ، شیوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید