موسسات مجاز اعزام دانشجو معین شدند ، تسویه حساب شهریه شرط شرکت در امتحانات سرانجام ترم

به گزارش ذهن خاکستری، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه ها منتشر شد. بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

موسسات مجاز اعزام دانشجو معین شدند ، تسویه حساب شهریه شرط شرکت در امتحانات سرانجام ترم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه ها منتشر شد. بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن ها حائز اهمیت بود. گزیده ای از مهم ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه ها در هفته گذشته را مرور می کنیم.

مطیعی: جزئیات آماده سازی خوابگاه ها بر اساس پروتکل های بهداشتی

با توجه به احتمال بازگشائی دانشگاه ها از سال تحصیلی جدید، خوابگاه های دانشجویی نیز بر اساس گفته رئیس صندوق رفاه با امکانات ویژه کرونایی برای اسکان دانشجویان آماده سازی می شوند. ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در مورد اقدامات صندوق برای آماده سازی خوابگاه ها در سال تحصیلی جدید گفت: این مسائل بستگی به تصمیم ستاد مقابله با کرونا دارد و تا زمانی که زمان بازگشت دانشجویان به دانشگاه ها را تعیین نکند و ما هم اطلاعی در این خصوص نداشته باشیم نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

وی افزود: بخشی هم بستگی به اختصاص امکانات واکسیناسیون به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه ها دارد. با برنامه ریزی های اجرا شده از سوی وزارت بهداشت قرار است تا آذرماه اقشار مختلف دانشگاهی واکسینه شوند، اما طبیعی است تا واکسیناسیون کامل نگردد دانشگاه ها به حالت عادی برنمی گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: دانشگاه ها در حال برنامه ریزی لازم برای بازگشایی در سال تحصیلی هستند، اما اینکه این کار در چه مقطع زمانی و با چه ترتیبی صورت بگیرد ممکن است در دو مرحله و در یک فاصله زمانی انجام گردد.

اعلام اسامی 144 موسسه مجاز اعزام دانشجو

دانشجویانی که قصد اعزام به کشور های دیگربرای ادامه تحصیل دارند می توانند با مراجعه به سایت سازمان امور دانشجویان از اسامی موسسات مجاز اعزام به دانشجو اطلاع یابند.

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اسامی 144 موسسه مجاز اعزام به دانشجو را گفت.

دانشجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور می توانند برای اعزام به خارج از کشور ازمجوز فعالیت این موسسات اطلاع یابند.

برگزاری بخش مناطق بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی تا 15 تیرماه

بخش مناطق بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با حضور هفت گروه نمایشی از مراکز آموزش عالی شهرستان ها به میزبانی مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران برگزار می گردد.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فنآوری از بیست و نهم خرداد ماه شروعشده و تا 15 تیرماه ادامه دارد.

بخش اصلی جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران نیز از هفتم تیرماه تا 15 تیرماه به میزبانی تالار مولوی و دیگر سالن های نمایشی برگزار خواهد شد.

مسابقه کتابخوانی دانشجویی هشت بهشت 4 تیرماه برگزار می گردد

مسابقه کتابخوانی دانشجویی هشت بهشت با موضوع کتاب جنایت و مکافات آدینه 4 تیرماه از ساعت 9 تا 24 ویژه دانشجویان سراسر کشور به صورت مجازی برگزار می گردد.

رمان مشهور جنایات و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی نویسنده پر آوازه روسی دومین کتاب انتخاب شده برای مطالعه دانشجویان علاقه مند کتابخوانی است.

مضمون و درون مایهٔ کتاب تحلیل انگیزه های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که داستایوفسکی مسأله رابطه میان خویشتن و دنیا پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است.

شرط حضور در امتحانات دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه الزهرا (س) اعلام شد

دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه الزهرا در صورتی می توانند در امتحانات خاتمه نیمسال تحصیلی شرکت کنند که شهریه ها را واریز و تسویه حساب اقتصادی داشته باشند.

دانشگاه الزهرا (س) طی اطلاعیه ای شرط حضور دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه را در امتحانات نیمسال دوم تحصیلی گفت.

دراین این اطلاعیه آمده است: کلیه دانشجویان شهریه پرداز بایستی قبل از شروع امتحانات نیم سال دوم 99 نسبت به پرداخت بدهی شهریه در سامانه گلستان اقدام کنند تا از بروز هرگونه مشکل در بازه امتحانات جلوگیری به عمل آید.

گفتنی است، درصورت عدم پرداخت، عواقب ناشی از آن به عهده دانشجو می باشد.

ثبت نام بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر تا 31 شهریور

ثبت نام بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی از سوی نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیر شروع شده و تا 31 شهریور ادامه دارد.

زوج های دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی می توانند برای ثبت نام به وسیله سایت ازدواج دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه ها ثبت نام کنند.

رشد قابل ملاحظه اعتبارات دانشگاه ها در برنامه ششم توسعه

محمدتقی نظرپور، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم از رشد قابل ملاحظه اعتبارات مصوب هزینه ای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در طول برنامه ششم توسعه (سال های 1396 تا 1400) اطلاع داد.

نظرپور با بیان این مطلب گفت: این افزایش به نحوی بوده که اعتبارات هزینه ای دانشگاه ها 146 درصد، مؤسسات پژوهشی 147 درصد و پارک های علم و فناوری 482 درصد رشد را نسبت به سال ابتدایی برنامه ششم توسعه نشان می دهند.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بدیهی است کیفیت آموزش و پژوهش کشور رابطه تنگاتنگی با اعتبارات این حوزه دارد و افزایش بودجه عمومی حوزه آموزش عالی در تحقق اهداف اسناد بالادستی پژوهش و فناوری بسیار موثر است.

چالش های پیش روی واکسیناسیون دانشجویان و آموزش حضوری

طرح واکسینه شدن اقشار مختلف مردم از سوی وزارت بهداشت در مقابل بیماری کرونا مدتی است شروع شده و بخشی از واکسیناسیون نیز تا به امروز به خاتمه رسیده است. برنامه ریزی های وزارت بهداشت برای واکسینه کردن اقشار مختلف به صورتی بود که تا خاتمه شهریورماه بتواند دانشجویان سراسر کشور را واکسینه نموده و آموزش ها از مهرماه به صورت حضوری باشد، اما بدقولی کشور های صادرات واکسن این برنامه ریزی های را مختل کرد و دانشگاه ها را بلاتکلیف در این مسئله رها نموده است.

غلامرضا غفاری، سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: واکسیناسیون دانشجویان و دانشگاهیان از شهریورماه امسال شروع می گردد و تا مهر و آبان ادامه دارد.

وی افزود: شروع واکسیناسیون دانشگاهیان از جمله اساتید، اعضای هیأت علمی و کارکنان از شهریورماه خواهد بود. قرار است تمهیداتی، از جمله واکسیناسیون برای حضوری بودن سال تحصیلی پیش رو در نظر گرفته گردد.

با این تغییر زمان واکسینانسیون، یکی از مشکلاتی که دانشگاه ها برای حضوری شدن دانشجویان با آن روبرو خواهند بود، خوابگاه های دانشجویی است که بخش زیادی از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های عظیم به ویژه مراکز استان ها که غیر بومی هستند، باید برای حضور در دانشگاه، در خوابگاه ها اسکان پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 85

به "موسسات مجاز اعزام دانشجو معین شدند ، تسویه حساب شهریه شرط شرکت در امتحانات سرانجام ترم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسات مجاز اعزام دانشجو معین شدند ، تسویه حساب شهریه شرط شرکت در امتحانات سرانجام ترم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید