تصاویر فاجعه فروش کلیه در ایران

به گزارش ذهن خاکستری، اگر در گذشته آگهی های خرید و فروش کلیه را روی باجه های تلفن می دیدیم، تعجب می کردیم، اما این سال ها نه تنها نصب آگهی ها و درج شماره تلفن برای اینگونه معاملات دردآور بر در و دیوار شهر دیگر عادی شده بلکه حتی از تماشا دلالان کلیه در خیابان آنقدرها هم متعجب نمی شویم! چراکه پی بردن به این حقیقت تلخ، سخت است اما دل سپردن به حکایت فقر، سخت تر ...

تصاویر فاجعه فروش کلیه در ایران

کلیه، نباشد کارمان زار است ! کار کلیه گرفتن مواد زائد خون است مثل سدیم، پتاسیم ... با کلیه کارهای دیگری هم میشود کرد ... فرستادن دختر به خانه بخت، دادن شهریه، زدن به زخمی از زندگی؛ اما فروختن و خریدن کلیه معامله ایست که هر دو طرفش عاجزند یکی بی پول و آن یکی بی کلیه و در صورت انجام معامله یکی به کلیه می رسد و یکی به پول ! یکی پول را حافظ آبروی زندگی اش می نماید و یکی دیگر هم باید نگران باشد که کلیه پیوندی اش پس نزند.

ایران 35 هزار بیمار دیالیزی دارد ... هفته ای 3 روز دیالیز ! برای بیماری در روستای دور افتاده به حرف آسان است ! کلیه در کشور حداقل بقیمت 15 میلیون تومان خرید و فروش میشود و گاهی این قیمت به گروه خونی هم بستگی دارد. به نقل از انجمن حمایت از بیماران کلیوی، تعداد بیماران کلیوی 20 درصد افزایش یافته و این انجمن ادعا می نماید که 95 % کلیه های پیوندی در ایران خریده شده و فرهنگ اهداء عضو در ایران جا نیفتاده است !

منبع : خبرنگاران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 128

به "تصاویر فاجعه فروش کلیه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر فاجعه فروش کلیه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید