تور ارزان یونان: دکوراسیون داخلی یونانی، یک طرح کلاسیک و مدیترانه ای برای جذابیت هر چه بیشتر خانه

به گزارش ذهن خاکستری، دکوراسیون داخلی یونانی، همیشه یکی از سبک های پر هوادار در مدل های کلاسیک بوده است. اگرچه که دکوراسیون یونانی بیشتر با مصالح و نحوه ساخت بنا سر و کار دارد، اما نگران نباشید. اگر می خواهید بدانید که برای دکوراسیون خانه چه باید کرد تا به سبک یونانی نزدیک گردد، باید گفت ترفندهایی وجود دارد که بدون تخریب بنا یا تعویض مصالح، می توانید آن را به کار بگیرید. این ترفندها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

تور ارزان یونان: دکوراسیون داخلی یونانی، یک طرح کلاسیک و مدیترانه ای برای جذابیت هر چه بیشتر خانه

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

دکوراسیون داخلی به سبک یونانی

سبک دکوراسیون داخلی یونان باستان از طبیعت الهام گرفته و ریشه در سادگی و گگرددگی دارد و نمونه ای کم نظیر از شکوه و زیبایی است. هنگاهی که به دنیال سیک سنتی دکوراسیون داخلی یونای هستید، اولین گزینه شما، استفاده از پالت های رنگ و مواد طبیعی خواهد بود. در دکوراسیون یونانی، همه اجزا به واسطه شکل، الگو، بافت و رنگ یا هارمونی دارای تعادل متقارن هستند و همگی در راستای یک هدف نهایی یعنی ایجاد احساس آرامش و راحتی عمل می نمایند.

یکی از نکات مهم در طراحی خانه انتخاب رنگ بندی است. رنگ های اصلی و اساسی در دکوراسیون یونانی رنگ سفید و طیف های مختلف آبی، از آبی آسمانی و فیروزه ای و لاجوردی کم رنگ تا آبی سرمه ای و تیره تر را شامل می گردد. این طیف رنگ ها بیشتر در دیوار ها و ستون ها کاربرد دارند.

برای مبلمان اغلب طیف های مختلفی از رنگ سبز که با الهام از رنگ سبز گیاهان استفاده می گردد، کاربرد دارد. رنگ های دیگری همانند طلایی و ارغوانی که از نور خورشید الهام گرفته شده نیز برای مبلمان به کار می فرایند. استفاده از رنگ های سنگی نیز در کفپوش یا فرش استفاده شده و به طرح رنگ های خنثی عمق بیشتری می بخشند.

به طور کلی در دکوراسیون داخلی یونانی از کفپوش های سنگی طبیعی، به ویژه سنگ مرمر یا سنگ آهک استفاده می گردد تا ظاهری گرم و هماهنگ با طبیعت ایجاد کند. بعلاوه از فرش هایی با طرح های راه راه معمولاً با گل ها، داربست ها و نقوش کلاسیک به جای فرش دیوار به دیوار استفاده می گردد و حسی روستایی به خانه می بخشد.

پنجره های چوبی آویزان معمولاً با شش شیشه در هر نیمه، یکی از ویژگی های مشترک طراحی داخلی سنتی یونان است. کرکره های داخلی چند منظوره، چه در رنگ های سنگی یا سایه های مختلف آبی، نیز یکی از عناصر ضروری این سبک هستند که برای کنترل نور بیش از حد خورشید، افزایش حریم خصوصی خانه و اضافه کردن رنگ به پس زمینه خنثی استفاده می شوند.

اگر در پی ایده تغییر دکوراسیون به سبک یونانی هستید، استفاده از مبلمان چوبی همراه با میزهای سه پایه و چهارپایه را نباید فراموش کنید. هنگام انتخاب مبلمان، وسایل ساده و در عین حال شیک با منحنی های ظریف و پارچه های بافت دار، بافته شده یا طرح دار را در نظر بگیرید. یک مبل با خطوط ساده و ملایم، یک تخت ساده با تزئینات چوبی و یا منبت کاری و گلدوزی شده و بعلاوه جایگاه های کناری باز و مطبوع را انتخاب کنید. سفال های لعاب دار و ظروف شیشه ای رنگی را نیز به عنوان لوازم جانبی می توانید بهره ببرید.

برای ایجاد یک ظاهر یونانی اصیل، می توانید از ستون های تزئینی و مصنوعی در داخل برای زیبایی و تداعی شکوه یونانی بهره ببرید. بعلاوه می توانید از یک ستون آزاد به عنوان پایه برای نگه داشتن مجسمه یا گلدان یا ستون هایی که شومینه را قاب می نمایند، بهره ببرید. قالب های پررنگ، تزئینات، قرنیزهای سنگین و تزئینات گچی و ریخته گری شده شبیه نقوش تزئینی کلاسیک در اطراف سطح سقف نیز از ویژگی های محبوب سبک سنتی یونانی است.

یکی از مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک یونانی گل آرایی است. از آنجا که معماری یونانی از طبیعت الهام گرفته، استفاده هر چه بیشتر از گیاهان می تواند در کنار سایر المان ها بسیار مهم باشد. زیتون بخش مرکزی اقتصاد و فرهنگ یونان را تشکیل می دهد. داشتن یک درخت زیتون زیبا در داخل خانه، بخش مهمی از یونان را به خانه شما می آورد. چه به وسیله یک درخت واقعی کاشته شده یا یک درخت مصنوعی واقع گرایانه، تماشای درخت زیتون فضای مدیترانه ای را تداعی خواهد نمود. درختان مصنوعی را با شمع های شکوفه های زیتون یا عود جفت کنید تا فضای مدیترانه را بهتر طراحی کنید.

برای طراحی یک دکوراسیون داخلی یونانی، استفاده از پرده های شفاف لازم است. پرده های سبک که به آرامی بلند می شوند، سبک لباس یونان باستان را تداعی می نمایند، ساده، بی آرایش و سبک. پارچه هایی مانند ابریشم و دیگر پارچه های شفاف در رنگ های طبیعی نیز انتخاب های مناسبی برای این دکوراسیون خواهند بود.

با وجود اینکه طراحی یونانی معمولاً شامل بسیاری از رنگ های عجیب و غریب یا روشن نمی گردد، اما اغلب احتیاج به نقاشی سقف دارد. سقف های چوبی در معماری و طراحی یونانی بسیار مهم هستند، اما زمانی که این امکان وجود ندارد، رنگ آمیزی سقف در سایه طبیعی زیبا و تیره می تواند گزینه مناسبی باشد. سبزهای روشن، یا زرد لیمویی محو شده، هر دو گزینه های مجذوب کنندهی هستند، مانند فوم های دریایی و آبی. اگر ستون ها یا عناصر ساختاری منحصر به فرد دیگری وجود داشته باشد، رنگ آمیزی آن ها به رنگ آبی و سفید متضاد، پالت رنگی زیبایی را به اتاق می آورد. با این حال، تقریباً هر رنگی که زیبایی اقیانوس را بازتاب دهد، مناسب است.

طراحی یونانی در خصوص راحتی بسیار حساس است. به همین سبب بالش های زیادی در ملمان آن به کار می رود. هیچ خانه یونانی فضای نشیمن را بدون تنوع زیاد بالش راحت برای مهمانان در نظر نمی گیرد. یک مبل کم ارتفاع به سبک یونانی که با بالش های زیبای داماسکی یا ژاکارد آبی و سفید پر شده است، چشم انداز ای فوق العاده مجذوب کننده است.

این بالش ها را با پتوهای سبک وزن از پنبه یا کتانی طبیعی می توانید ست کنید تا فضایی واقعاً دلپذیر داشته باشید که به شما اجازه می دهد در گرمای یونان خنک بمانید. پاپ هایی با رنگ طبیعی مانند زرد لیمویی و سبزی های گیاهی نیز مورد علاقه سبک یونانی هستند.

میزهای کم ارتفاع برای وعده های غذایی نشسته و معاشرت، بخشی ضروری از دکوراسیون یونانی است. یک میز ساده و کم ارتفاع با بالش های ضخیم مجلل برای جایگاه ها، راهی دنج و صمیمی برای چیدن میز است. در پی میزهای ساده و خوش ساخت با روکش های چوب طبیعی باشید. میزهای سه پایه در طراحی یونانی نیز مد روز هستند. این میزها را با یک مبل ساده و کم ارتفاع با خطوط تمیز ست کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 264

به "تور ارزان یونان: دکوراسیون داخلی یونانی، یک طرح کلاسیک و مدیترانه ای برای جذابیت هر چه بیشتر خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: دکوراسیون داخلی یونانی، یک طرح کلاسیک و مدیترانه ای برای جذابیت هر چه بیشتر خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید