تور روسیه ارزان: روسیه در تدارک میزبانی نشست آرکتیک است

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یوری تروتنوف معاون نخست وزیر روسیه از برگزاری نشست بین المللی آرکتیک در شهر سن پترزبورگ اطلاع داد.

تور روسیه ارزان: روسیه در تدارک میزبانی نشست آرکتیک است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این نشست قرار است از 11 تا 13 آوریل 2022 (بازه زمانی 22 تا 24 فروردین) با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار گردد.

پیشتر، نیکلای کورچونف از مقام های عالیرتبه شورای آرکتیک (محیط پیرامونی قطب شمال) گفته بود روسیه و آمریکا مایل به همکاری و شفافیت در حوزه شمالگان هستند و بالاخره به رغم بعضی اختلاف نظرها، گفتگوها درباره جنبه های نظامی-سیاسی آرکتیک را شروع می نمایند.

این در حالی است که سفارت آمریکا در مسکو هم می گوید دو کشور در باب مسائلی که منافع متقابل را تأمین می نماید؛ با یکدیگر همکاری نموده اند و این فرایند به ممانعت از درگیری در منطقه آرکتیک منجر می گردد.

پیشتر در اردیبهشت ماه هم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، از کشورهای حوزه آرکتیک خواست که از این به بعد، مسائل نظامی را هم در بحث هایی که درباره آینده این منطقه می گردد؛ بگنجانند.

وی در این باره اضافه نمود: خوب است روابط مثبتی که در شورای آرکتیک (شامل آمریکا، روسیه، کانادا، دانمارک، نروژ، ایسلند، سوئد و فنلاند) داریم را به حوزه نظامی هم تعمیم دهیم.

لاوروف بعلاوه پیشنهاد داد تا مقامات نظامی کشورها در راستای کاهش تنش در این منطقه دیدارهایی داشته باشند.

این طور به نظر می آید که همزمان با سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که شامل انتقال نیرو و تجهیزات از غرب آسیا و تمرکز آنها در شرق قاره در راستای مهار چین است؛ آمریکا میخواهد منطقه آرکتیک (شمالگان / ناحیه پیرامون قطب شمال) را در آینده ای نه چندان دور به جدیدترین میدان نبرد خود تبدیل کند.

اقیانوس آرام در شمالی ترین بخش خود به دریای برینگ راه دارد که تنگه ای با همین نام را در خود جای داده است که آلاسکا (متعلق به آمریکا) را از منتهی الیه شرقی سیبری (متعلق به روسیه) جدا می نماید. دریای برینگ بعلاوه محل رویارویی اقیانوس آرام و اقیانوس شمالگان است.

اگرچه آرکتیک کوچک ترین اقیانوس جهان است اما این ظرفیت را دارد که همزمان با ذوب شدن یخ های قطبی، به اسم یک جهت میانبر، 75 درصد از کل جمعیت جهان را به یکدیگر متصل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 220

به "تور روسیه ارزان: روسیه در تدارک میزبانی نشست آرکتیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: روسیه در تدارک میزبانی نشست آرکتیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید