عرضه خودرو در بورس طرحی کارشناسی شده نیست؛ آیا پیشنهاد بهتری وجود دارد؟

به گزارش ذهن خاکستری، عرضه خودرو در بورس طرحی کارشناسی شده نیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره این اظهار نظر خود گفت: تحریم باعث شده است که واردات خودرو متوقف شود؛ بنابراین بازار رقابتی نیست.

عرضه خودرو در بورس طرحی کارشناسی شده نیست؛ آیا پیشنهاد بهتری وجود دارد؟

خبرنگاران - علیرضا رزم حسینی درباره عرضه خودرو در بورس کالا بیان نمود: این طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و در کمیسیون صنایع مجلس روی جزئیات آن کار می شود. اما اجرای آن هنوز قطعی نیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا موافق است، گفت: خیر، با اجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا موافق نیستم. زیرا اجرای این طرح کار کارشناسی شده ای نیست.

آیا پیشنهاد بهتری وجود دارد؟

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وزارت صمت برای متعادل سازی قیمت خودرو، پیشنهادی بهتر از عرضه خودرو در بورس دارد، گفت: همکاری خوبی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی وجود دارد. بنابراین وزارت صمت برای قیمت گذاری خودرو ها طرحی به مجلس ارائه داده که کمیسیون اقتصادی مجلس هم با آن طرح موافقت کرده است. در انتظار فرصتی برای اجرای این طرح هستیم و امیدواریم با اجرای آن قیمت ها بهتر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان نمود: در این طرح خودروها به دو گروه خودروهای عمومی و غیرعمومی (مثلا خودرویی مانند دناپلاس که مشابه دارد و علاوه بر کمپانی خارجی، مشابه آن را شرکت داخلی نیز تولید می کند) تقسیم می شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در مورد جزئیات این طرح با شورای رقابت گفت وگو کرده و در تعامل با مجلس هستیم و امیدواریم اجرای آن روی قیمت ها تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه برای حل مسائل قیمت گذاری خودرو باید در کنار تولید داخلی، واردات معقول انجام شود، گفت: در این صورت فضا رقابتی می شود. تولید افزایش می یابد و قیمت ها کاهش می یابد.

رزم حسینی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری تولید را افزایش نمی دهد، گفت: ظرفیت تولید خودرو در ایران بالغ بر 2میلیون خودرو است و با این میزان تولید می توان کاملا نیاز داخل را تامین کرد.

وی اظهار کرد: شرایط تحریم باعث شده است که واردات خودرو قطع شود، بنابراین بازار خودرو رقابتی نیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا واردات خودرو آزاد خواهد شد، گفت: طبق برنامه بودجه امسال واردات خودرو ممنوع است، البته در این مورد باید منتظر سیاست های دولت بعدی و تصمیمات آنها بمانیم.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: بیت ران
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 88

به "عرضه خودرو در بورس طرحی کارشناسی شده نیست؛ آیا پیشنهاد بهتری وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه خودرو در بورس طرحی کارشناسی شده نیست؛ آیا پیشنهاد بهتری وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید