لغو پرواز تهران زابل و برعکس به علت توفان

به گزارش ذهن خاکستری، 2 پرواز صبح امروز تهران- زابل و زابل- تهران به علت کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان لغو شد.

لغو پرواز تهران زابل و برعکس به علت توفان

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان گفت:

2 پرواز صبح امروز تهران- زابل و زابل- تهران به علت کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان لغو شد.

حمیدرضا پارسا روز دوشنبه اعلام کرد:

پرواز هواپیمای شرکت ماهان قرار بود بعد از ترک فرودگاه مهرآباد ساعت 7:45 دقیقه امروز وارد فرودگاه زابل گردد و ساعت 8:30 دقیقه به مقصد تهران حرکت کند. با توجه به کاهش شدید دید افقی ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان پرواز این راستا لغو شد.

وی توضیح داد:

هر هفته پرواز شرکت های مختلف از جمله هواپیمایی زاگرس، ایران ایر، آسمان، ماهان و قشم ایر از فرودگاه بین المللی زاهدان به نقاط مختلف کشور انجام می گردد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت:

توفان همراه با گرد و خاک اندازه غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون (منطقه سیستان) را صبح امروز به بیش از 39 برابر حد مجاز و افزون بر 10 برابر حالت خطرناک رساند.

حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را150 میکروگرم بر مترمکعب است و غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به پنج هزار و 929 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به 112 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی را در شهرستان های زهک و زابل به ترتیب به 100 و 400 متر کاهش داد.

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان تا انتها هفته تداوم دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:

برای نوار شرقی (میرجاوه تا سراوان) و غربی (شوره گز تا فنوج) نیز در این مدت علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می گردد.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به علت بروز خشک سالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همیشه با بادها و توفان و گرد و غبار روبروست که بعضاً سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می گردد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 355

به "لغو پرواز تهران زابل و برعکس به علت توفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو پرواز تهران زابل و برعکس به علت توفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید