تور مالزی ارزان: راهنمای سفر به پنانگ

به گزارش ذهن خاکستری، راهنمای مسافرتی به پنانگ | Travel Guide To Penang

پنانگ، جزیره ای در شمال غربی شبه جزیره مالزی است؛ این شهر از جمله زیباترین و توریستی ترین منطقه ها این کشور آسیایی به شمار می رود. جاذبه های طبیعی و تاریخی جزیره پنانگ در کنار هم سبب شده اند تا این جزیره همانند ستاره ای در آسیای شرقی بدرخشد. به طور کلی سفر به نقاط مختلف جهان یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در زندگیشان انجام دهند؛ اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها، هتل ها و امکانات آن ها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به پنانگ سعی نموده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر پنانگ در کشور مالزی همراهی کنید.

تور مالزی ارزان: راهنمای سفر به پنانگ

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی پنانگ

استان کوچکی به نام پنانگ یا پینانگ در کشور مالزی واقع شده است که از لحاظ جغرافیایی در ساحل شمال غربی این کشور واقع شده است. مساحت پنانگ 1046 کیلومترمربع بوده و به عبارتی می تواند دومین استان کوچک مالزی به شمار بیاید. جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری که در سال 2017 صورت گرفته، 1,746,300 نفر بوده است. پنانگ یکی از شهرهای توریستی و مجذوب نماینده مالزی است.

مختصری از تاریخ پنانگ

قدمت شهر پنانگ در کشور مالزی به سده چهارم بر می گردد. مطابق با منابعی که وجود دارد، این جزیره در سده نوزدهم به وسیله دریانوردان چینی ساخته شده بوده است. علاوه بر این بخش هایی از یک سنگ نوشته به زبان سنسکریت متعلق به سده چهارم در نواحی شرقی این جزیره پیدا شده است. در سال 1592 میلادی اولین کشتی اروپایی به این جزیره وارد شد ولی هرگز به مبدا خود برنگشت و در دریا غرق شد. در سده هفدهم میلادی که توجه اروپاییان به شرق آسیا افزایش یافت، جزیره پنانگ به عنوان بندر و پایگاه مورد توجه انگلیسی ها نیز نهاده شد و آنها در 1785 آنجا را که تقریباً غیرمسکونی بود و بعلاوه بخشی از سرزمین کداح نیز بشمار می رفت، از سلطان کداح اجاره کردند. در 1786 فراسیس لایت از مأموران کمپانی هند شرقی اقامتگاهی را در این جزیره پایه ریزی کرد و آن را به افتخار جرج سوم پادشاه انگلستان جرج تاون نامیده شد.

اطلاعات کلی شهر پنانگ در مالزی

زبان رسمی: مالایی

واحد پول: رینگیت؛ قیمت رینگیت در تاریخ 15 اسفند 1396، برابر با 1350 تومان است.

نوع برق شهری: 240 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: +60

اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

شماره های اضطراری:

  • پلیس و آمبولانس: 999
  • آتش نشانی و امداد و نجات: 994

فرودگاه: فرودگاه بین المللی پنانگ

آب و هوای پنانگ

شرایط آب و هوایی در شهر پنانگ مالزی به طور معمول در مساعد است، اما از ماه آگوست تا نوامبر (مرداد تا آبان) شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی در این شهر برقرار است. اگر علاقمند به ورزش های آبی هستید می توانید از آبان را بهمن به این شهر سفر کنید. یک ماه قبل از کریسمس هم از لحاظ خرید این شهر در شرایط مناسبی واقع شده است و قیمت های خوبی روی اجناس وجود دارد.

هزینه اقامت در شهر پنانگ

در شهر توریستی پنانگ هتل ها و اقامتگاه های متنوع و متعددی را ساخته اند، به طوری که انتخاب تنها وابسته به بودجه ای است که شما مدنظر دارید. اگر می خواهید اقامتتان ارزان گردد می توانید بین ماه های مه تا اکتبر (اردیبهشت تا آبان) به این شهر سفر کنید؛ زیرا در این مدت شرایط آب و هوایی در پنانگ مرطوب بوده و تعداد مسافران کمتری قصد سفر به پنانگ را دارند. در بعضی موارد می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود در پارک های این شهر یا مکان هایی که مخصوص کمپ است، اقدام به زدن چادر بنمایید. البته مبلغی در ازای آن از شما می گیرند، اما بسیار ناچیز است. در ادامه راهنمای سفر به پنانگ ما به معرفی چند هتل مناسب در این شهر مالزیایی می پردازیم.

هتل های پیشنهادی در شهر پنانگ

  • هتل شانگری لا | Shangri-Las Rasa Sayang Resort & Spa

یکی از هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به پنانگ، هتل شانگری لا است. این هتل دارای اتاق های وسیع بوده و رستورانی که در این این هتل وجود دارد برنده جایزه شده است. از جمله امکانات موجود در این هتل زمین تنیس، 4 استخر، ترانسفر فرودگاهی، و … می باشد. در کل اقامت رویایی را در این هتل خواهید داشت.

شماره تلفن: 0060175549681

وب سایت: www.shangri-la.com

آدرس: مالزی - پینانگ 149، Jalan Batu Ferringhi، Kawasan Perumahan Sungai Emas، 11100 Batu Feringghi، Pulau Pinang، Malaysia

  • هتل فلامینگو | Flamingo Hotel by the Beach

دیگر هتل که می خواهیم معرفی کنیم، هتل فلامینگو است. این هتل در نزدیکی ساحل واقع شده است و دارای امکاناتی نظیر وای فای، شاتل رایگان، تلویزیون، بالکن خصوصی، تهویه هوا و رستوران نیز می باشد. فاصله هتل فلامینگو با فرودگاه پنانگ 45 دقیقه است.

شماره تلفن: 006048927111

وب سایت:www.flamingo.com.my

آدرس: مالزی - پینانگ 14، Medan Tanjong Bungah، Tanjung Tokong، 11200 Tanjung Bungah، Pulau Pinang، Malaysia

  • هتل سنترال جرج تاون | Hotel Sentral Geroge town

هتلی خوب و تمیز در شهر پنانگ که می توانید اقامت راحتی را در آن داشته باشید هتل سنترال جرج تاون است. هزینه رزرو این هتل مناسب است و اغلب مسافرانی که در این هتل اقامت داشته اند رضایت لازم آنها را می توانید در سایت تریپ ادوایز مشاهده کنید.

شماره تلفن: 006042181111

وب سایت:www.hotelsentral.com.my

آدرس: مالزی - پینانگ 3-9، Lorong Kinta، George Town، 10400 George Town، Pulau Pinang، Malaysia

هزینه خورد و خوراک در پنانگ

پنانگ شهری است که شکموها می توانند به راحتی چند روزی را در آن بگذراند، زیرا غذاهای رنگارنگ و متنوعی را در این شهر پیدا خواهند کرد و بعلاوه قیمت غذاها هم در رنج مناسبی واقع شده است. از معروفترین غذاهای این شهر می توان به چارکوای تو، کلی پات چیکن رایس، نسی کندر، سوپ ماهی، میوه پاپایا، میوه رامبوتان، پسمبور و میوه لنگست اشاره نمود. در راهنمای سفر به پنانگ ما هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم. در این شهر، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 12 رینگیت را بپردازید و اگر هم بخواهید یک غذای دو نفره میل کنید 60 رینگیت باید بپردازید. هزینه ساندویچ های مک دونالد یا همان همبرگر هم در این شهر 13 رینگت است.

اگر هم می خواهید در سفرتان مقدار هزینه ها را کم کنید می توانید در سطح شهر دنبال غذاهای خیابانی باشید، قیمت این غذاها بسیار کم بوده و بعلاوه زمان کمتری برای تهیه شدن آن صرف می کنید. در ادامه راهنمای سفر به پنانگ می خواهیم چند رستوران در شهر پنانگ مالزی برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر پنانگ

  • لیوینگ روم کافه | Living Room Cafe

رستورانی بسیار خوب که دارای فضای سنتی و بعلاوه غذاهای خوشمزه ای است. ضروری است بدانید که هزینه منوهای این رستوران هم بسیار مناسب و ارزان است.

آدرس: مالزی - پینانگ Jalan Batu Ferringhi، Kampung Batu Feringgi، 11100 Ayer Itam، Pulau Pinang، Malaysia

  • رستوران کبایا | Kebaya Restaurant

رستوران کبایا، در شهر پنانگ نیز انواع غذاهای آسیایی، چینی و مالایی را با برترین طعم و کیفیت برای مشتریان خود آماده می نماید. کیفیت عالی و هزینه مناسب این رستوران آن را به یکی از معروف ترین رستوران ها در این شهر تبدیل نموده است.

آدرس: مالزی - پینانگ 2-14، Stewart Ln، Georgetown، 10200 George Town، Penang، Malaysia

  • رستوران لانگ بیچ | Long Beach

این رستوران در شهر پنانگ از هر لحاظ که فکر کنید گزینه مناسبی است. غذاهای عالی، کارکنان محترم و حرفه ای و از همه مهمتر قیمت های مناسبی که برای خوردن یک وعده غذا در آن باید بپردازید. حتما در سفرتان به پنانگ این رستوران را امتحان کنید.

آدرس: مالزی - پینانگ 169، Jalan Batu Ferringhi، 11100 Ayer Itam، Pulau Pinang، Malaysia

هزینه حمل و نقل در شهر پنانگ

سیستم حمل و نقل شهر پنانگ شامل اتوبوس، مترو، تراموا، قایق و تاکسی می گردد. حتما قبل از اینکه بخواهید از تاکسی بهره ببرید در خصوص کرایه با راننده سنگ هایتان را وا بکنید، زیرا در این شهر تاکسی ها از تاکسی متر استفاده نمی نمایند.

کرایه خودرو به خصوص برای تماشا سواحل غربی و جنوبی جزیره گزینه مناسبی است. البته به یاد داشته باشید که تعدادی از خیابان های این جزیره یک طرفه و جاده ها باریک هستند. بین ساعات 7:30 تا 9:30 و 5:30 تا 19:30 ترجیحا بیرون نروید یا اگر می روید باید ترافیکی مانند تهران را تحمل کنید.

هزینه بلیط تک سفره 2.15 رینگیت

هزینه بلیط ماهانه 95 رینگیت

هزینه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید 13.50 رینگیت و به ازای هر یک کیلومتر 3 رینگیت به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 27.50 رینگیت باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 2.29 رینگیت

جاذبه های گردشگری در پنانگ

  • ارتفاعات کامرون | Cameron Highlands

ارتفاعات کامرون، جزو ارتفاعات پهناور تپه مالزی است و به علت داشتن مزارع و کارخانه های چای نیز از معروفیت خاصی در بین مردم این شهر برخوردار است. این تپه برای اولین بار در سال 1920، به وسیله بریتانیایی ها توسعه پیدا کرد و جمعیتی که در حال حاضر در این منطقه زندگی می نمایند، بیش از 3400 نفر است.

آدرس: مالزی - پینانگ Unnamed Road، 39000، Pahang، Malaysia

  • پل پنانگ | Penang Bridge

پلی که محل اتصال Gelugor در جزیره پنانگ رو به Seberang Prai در مالزی در شبه جزیره مالایا نیز می باشد. این پل در 14 سپتامبر 1985 افتتاح شد و دارای طول 13.5 کیلومتر نیز است. قابل توجه است که این پل در لیست طولانی ترین پل های دنیا نهاده شده است.

آدرس: مالزی - پینانگ Jambatan Pulau Pinang، Perai، Pulau Pinang، Malaysia

  • مزرعه پروانه | Penang Butterfly Farm

این مزرعه از اولین مزارع پروانه ای استوایی دنیا به شمار می رود. در این مزرعه بیشتر از 4 هزار پروانه در گونه های متفاوت وجود دارد. ویژگی اصلی این مزرعه این است که در زمین گسترده و سرپوشیده واقع شده است و به پروانه ها به راحتی و امنیت می توانند پرواز نمایند و همینطور به عنوان یکی از جاذبه های مجذوب نماینده شهر پنانگ هم به شمار می رود.

آدرس: مالزی - پینانگ 772، Jalan Teluk Bahang، Teluk Bahang، 11050 Tanjung Bungah، Pulau Pinang، Malaysia

  • ساحل باتو فرینگی | Batu Ferringhi Beach

از معروف ترین سواحل شهر پنانگ، ساحل باتو فرینگی است. این ساحل با داشتن صخره های کوچک و بزرگ محل مناسبی برای تفریحات ساحلی به شمار میرود.

آدرس: مالزی - پینانگ 45، 6، Kampung Batu Feringgi، 11100 Ayer Itam، Pulau Pinang، Malaysia

مراکز خرید پنانگ

  • فروشگاه پرانگین | Prangin Mall

آدرس: مالزی - پینانگ 1، Jalan Dr Lim Chwee Leong، 10450 George Town، Pulau Pinang، Malaysia

  • مرکز خرید گورنی پاراگون | Gurney Paragon Shopping Mall

آدرس: مالزی - پینانگ 109، Jalan Kelawai، George Town، 10250 George Town، Pulau Pinang، Malaysia

  • بازار پنانگ

آدرس: مالزی - پینانگ 36، Lebuh Tamil، George Town، 10100 George Town، Pulau Pinang، Malaysia

فستیوال های شهر پنانگ

  • جشنواره جرج تاون پنانگ | George Town Festival

زمان برگزاری: 6 مرداد الی 12 شهریور

  • جشنواره بالون | Penang Hot Air Balloon Fiesta

زمان برگزاری: 20 و 21 بهمن

  • جشنواره وسک | Wesak Day

زمان برگزاری: بستگی به تقویم چینی ها دارد

بایدها و نبایدهای پنانگ

  • تا آنجا که می توانید، سعی کنید از آب لوله کشی در این جزیره استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده نمایید و همینطور سعی کنید به علت شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • با توجه به این که از لحاظ امنیتی این شهر در شرایط خوبی واقع شده است، اما در اماکن شلوغ سعی کنید که مراقب اشیا و مدارکتان باشید.
  • برای دست یابی به اطلاعات مربوط به سفارت و اخد ویزای مالزی می توانید، را مطالعه نمایید.
  • برای دسترسی به شهر پنانگ باید بلیط هواپیما به سمت کوالالامپور را تهیه کنید و سپس با وسایل نقلیه زمینی به شهر پنانگ سفر کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 338

به "تور مالزی ارزان: راهنمای سفر به پنانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی ارزان: راهنمای سفر به پنانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید