جاذبه های دبی فقط برای بزرگسال ها نیست!

به گزارش ذهن خاکستری، فقط کافی است که جاهای تفریحی دبی برای بچه ها را بشناسید. آب، برف، یا پارک؛ هیچ فرقی ندارد. جاهای دیدنی دبی برای بچه ها به قدری تنوع دارند که لبخند به صورت همه بچه ها بیاورند.

جاذبه های دبی فقط برای بزرگسال ها نیست!

خطر اعتیاد: پارک آبی آتلانتیس دبی

خطرِ اعتیاد! پارک آبی آتلانتیس از معدود جاهای دیدنی دبی برای بچه ها و بزرگسالان است که ممکن است نتوانید از آن دل بِکَنید. این پارک را با نام آکواونچر هم ممکن است ببینید. کلمه آکوا (Aqua) در لاتین معنی آب می دهد و بخش دوم، یعنی ونچر، از کلمه Adventure انگلیسی (به معنی ماجراجویی) می آید.

در یک کلام، با ورود به پارک آبی آتلانتیس در حال شروع یک ماجرای نفس گیر هستید. ماجرایی که در آن قرار است از ارتفاع پرت شوید، خیس شوید، کوسه ها حمله کنند، سُر بخورید و … .

قول داده بودیم که با معرفی دیدنی های دبی برای بچه ها، سفرتان را پر از هیجان کنیم. سر قول مان هستیم. نگاهی به امکانات پارک آبی آتلانتیس بیندازید و خودتان قضاوت کنید که با این همه بازی، مگر می گردد هیجان زده نشد:

  • سرسره های آبی بلند
  • فواره های باشکوه
  • تونل شیشه ای کوسه ها
  • آکواریوم های پر از ماهی های متنوع زینتی
  • حوضچه های مواج شنا
  • تیوب سواری
  • زمین های بازی
  • شنا و بازی با دلفین ها
  • استخرهای مخصوص بچه ها
  • مسیرهای آبی سیلابی و شیب دار
  • ساحل اختصاصی دریا

یک فرصت خوب! در نزدیکی همین پارک آکوا ونچر، هتلی به نام هتل آتلانتیس وجود دارد که خودش یکی از شاخص ترین جاذبه های دبی است. مهمانانی که در هتل آتلانتیس اقامت دارند، می توانند به صورت نامحدود از این پارک آبی استفاده کنند و هر زمان که بخواهند برای بازی و شنا یا صرف نوشیدنی و غذا در کنار ساحل به آکوا ونچر بروند.

جمله بابایی، من گشنمه و راهکار آن!

بعد از یک آب تنی مهیج، چه کاری می تواند کمی انرژی به شما بدهد تا دوباره دل به دریا بزنید؟ درست حدس زدید، یک غذای لذیذ. از کجا؟ از رستوران ها و غذاخوری های پارک آتلانتیس که همین جا برایتان معرفی کرده ایم:

  • شارک بایتز (Shark Bites): این رستوران غذای دریایی و فست فود خوشمزه سرو می کند.
  • اسپلشر (Splasher): این رستوران غذای سبک می دهد. یعنی چه؟ یعنی ساندویچ های کوچک و حتی فینگرفود که فقط احساس گرسنگی شما را برطرف می کنند. همبرگر، هات داگ و چند نوع ساندویچ کوچک دیگر در منوی این رستوران هست
  • اسنپر: این کافی شاپ، گوشه ای خلوت در این مجموعه پرجنب وجوش است که مکانی عالی برای یک نوشیدنی داغ (قهوه، اسپرسو، چای و…) است.
  • لاگونز (Lagoons): گرمتان است؟ نوشدنی خنک دوست دارید یا بستنی؟ همانطور که دارید به سمت لاگونز می روید، انتخاب کنید.
  • ویوز (Waves): رستوران امواج غذای با کیفیتی دارد و خبر خوب برای ایرانیان این است که کباب هم سرو می کند.
  • کیوسک: گرسنه نیستید، اما دلتان می خواهد چیزی بخورید. مثلا اسنک، یا شاید کمی ذرت مکزیکی. کمی میوه استوایی چطور؟ مثلا نارگیل یا آناناس. اگر چنین حسی دارید، کیوسک جای شماست.
  • رستوران وود فایر (Wood Fire): باورتان می گردد که این رستوران خوراک ها و فست فودهای خودش را با نان داغ تنوری سرو می کند؟
  • رستوران ایتالیایی جورجیو: سرآشپز ایتالیایی و پیتزاهای داغش بین افرادی که در حال تجربه سرگرمیات دبی برای بچه ها و بزرگسالان هستند، محبوبیت خاصی دارد.
  • نهارخوری فرسکو: جایی برای غذا خوردن و استراحت. نهارخوری فرسکو در باغی با درخت های زیتون ساخته شده که غذاهای مختلف در فصل های مختلف سرو می گردد.

برای رفتن به این پارک آبی می توانید از مراکز ارائه خدمات توریستی تور بگیرید یا خودتان با مترو و تاکسی بروید. اگر می خواهید هزینه تاکسی تان کمتر گردد، با مترو تا یکی از ایستگاه های نزدیک جزیره نخل(پالم) بروید و آن جا تاکسی بگیرید.

وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی از دمِ دست ترین جاهای سرگرمیی دبی برای بچه ها و بزرگسالان است چون فاصله چندانی با برج عرب ندارد. نام ساحل جمیرا را شنیده اید؟ از آن ساحل های ساختِ بشر است که الان دیگر به یکی از معروف ترین (و البته گران ترین) جاهای دیدنی دبی تبدیل شده است. پارک آبی وایلد وادی هم در همین منطقه است.

ولی این که پارک آبی وایلد وادی در فلان منطقه است، دلیل خوبی برای بلیط گرفتن نمی گردد، نه؟ بیایید ببینیم که پارک آبی وایلد وادی چه چیزی دارد که بتواند برای ما مشتریان و گردشگران مجذوب کننده باشد:

  • اگر به وایلد وادی بروید، در حقیقت هفتمین پارک آبی برتر در کل جهان را از نزدیک دیده اید.
  • اگر می خواهید تجربه شنا در بزرگ ترین استخر موج خاورمیانه را از آن خودتان کنید، باید یک بلیط وایلد وادی تهیه کنید.
  • تریپ ادوایزر (TripAdvisor) را می شناسید و می دانید چقدر در جهان معتبر است؟ در سال 2017 وایلد وادی را بهترین پارک آبی خاورمیانه معرفی کرد.

البته افتخارات و جوایز وایلد وادی در همین سه مورد خلاصه نمی شوند. اگر دوست دارید ببینید چه کارهای بزرگ دیگری کرده است، به صفحه جوایز وایلدوادی سری بزنید.

کمی ترس طبیعی است، ولی نه در وادی

به احتمال زیاد تا الان متوجه شده اید که پارک آبی وایلد وادی چقدر مجهز و بزرگ است و از مجهزترین دیدنی های دبی است. حتی سرگرمیات آن هم به عنوان یکی از جاذبه های دبی برای بچه ها و بزرگسالان کمی پرخطر به نظر می آید و ترس از غرق شدن یا هر چیز دیگری در چنین شرایطی طبیعی است. یا نیست؟

اگر بدانید که همه غریق نجات های وایلد وادی گواهینامه بین المللی دارند، خیالتان کمی راحت تر نمی گردد؟ اگر نشد، به این قضیه هم فکر کنید که تیم وایلد وادی دو سال پشت سر هم (2006 و 2007) در مسابقات ملی غریق نجاتی در امارات متحده عربی، قهرمان شدند.

پس اصلا نیازی به استرس و نگرانی نیست.

هر کسی می تواند به وایلد وادی برود؟

گفتیم که وایلد وادی از بهترین گزینه ها برای مکان های دیدنی دبی برای بچه ها و بزرگسالان است. حالا حرفمان را کامل تر می کنیم: وایلد وادی با حدودا 30 نوعِ مختلف وسیله بازی، سعی کرده امکاناتی را ایجاد کند که تقریبا هر کسی بتواند از آن ها استفاده کند. یعنی چه؟

منظورمان این است که در امکانات پارک آبی وایلد وادی، معلولین (معلولیت جسمانی، شنوایی و…) و حتی بانوان باردار هم در نظر گرفته شده اند.

بلندترین سرسره آبی این پارک 33متر ارتفاع دارد و در بالاترین نقطه آن، دید بسیار خوبی به ساحل، هتل ساحل جمیرا و بنای زیبای برج العرب دارید. وایلد وادی علاوه بر سرگرمیات آبی چند رستوران و فست فود نیز دارد. کسی از این پارک ناراضی برنمی گردد.

در وایلد وادی هم غذا پیدا می گردد

در پارک آبی سه رستوران دو بوفه برای خدمات رسانی به شما و بچه ها تان آماده هستند. مثل همه امکانات وایلد وادی، اینجا هم تمامی افراد در نظر گرفته شده. منظورمان چیست؟

بعضی افراد به غذاها یا ادویه های خاص آلرژی دارند. این یعنی باید در وایلد وادی گرسنه بمانند؟ قطعا نه. فقط این مسئله را با کارکنان رستوران در میان بگذارید تا غذای شما مخصوص خودتان آماده گردد.

حالا بیایید رستوران های وایلد وادی را مختصر بشناسیم:

  • همبرگر و هات داگ جولشانز
  • آشپزخانه خانوادگی جولشانز
  • ناموک هاوس (Smoke House): این غذاخوری، باربیکیوهای لذیذ دارد.
  • ریپتاید پیتزا
  • میوه ها و اسنک های لیلا
  • کافه شاه بندر

برای این که هزینه تاکسی تان کمتر گردد، با مترو به یکی از ایستگاه های دبی مال، امارات مال یا سیتی سنتر بروید و از آن جا تا پارک تاکسی بگیرید.

  • آدرس پارک آبی وایلد وادی: امارات متحده، دبی، منطقه جمیرا، ناحیه دوم جمیرا، خیابان جمیرا

قدم به قدم در منطقه ها دیدنی دبی با بچه ها: پارک آبی واندرلند

شما هم به بچه ها قول داده اید که سرگرمیات دبی را باهم تجربه کنید؟ شاید با دیدن پیشنهادهای قبلی کمی در مورد هزینه این مکان های دیدنی نگران شده باشید. اگر دوست دارید به یکی از جاهای سرگرمیی دبی برای بچه ها بروید که هزینه کمتری داشته باشد، پارک آبی واندرلند گزینه خوبی است.

پارک آبی واندرلند به قدری امکانات دارد که بتواند یک خاطره هیجان انگیز و خاص از دبی به شما و بچه ها تان بدهد:

  • سرسره های پیچ درپیچ
  • رودخانه آرام
  • استخر بزرگسالان
  • استخر سرگرمیی بچه ها با سرسره
  • پل و توپ های آبی
  • شترسواری

یکی از ویژگی های جالب پارک آبی واندرلند این است که کم و بیش، تم پارک هم به شمار میرود، دزدان دریایی کارائیب است. اگر خودتان و یا بچه هایتان طرفدار سری دزدان دریایی کارائب هستید، دیدن این پارک آبی شما را مسرور خواهد کرد.

حالا می رسیم به سوال اصلی: سرزمین عجایب یا پارک آبی؟ کدام را می روید؟ مجموعه واندرلند در کل دو بخش اصلی دارد و برای هر بخش باید بلیط جداگانه ای تهیه کنید.

دوست دارید هم سرزمین عجایب بروید و هم پارک آبی؟ پس چرا بلیط هر دوی آن ها را تهیه نمی کنید؟ گران می گردد؟ نه نگران نباشید چون در واندرلند هوای شما را دارند. یعنی چه؟ بلیط هر کدام از این بخش ها 125 درهم امارات است، اما اگر هر دو را با هم تهیه کنید، فقط 150 درهم پرداخت می کنید. (13 خرداد 98)

یادتان باشد که در مجموعه واندرلند هم کافه ای به نام لانه میتو وجود دارد و می توانید از نوشیدنی ها و خوراکی های لذیذ آن برای خودتان و بچه ها بخرید.

برای رفتن به این پارک با خط سبز مترو به ایستگاه city metro station بروید و از آن جا تا واندرلند تاکسی بگیرید.

از عجیب ترین دیدنیهای دبی : پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی، در بین جاهای دیدنی دبی برای بچه ها و بزرگسالان، بزرگ ترین و عجیب ترین پیست اسکی جهانست. عجیب بودنش به این دلیل است که وقتی دمای هوای بیرون به 50 درجه سانتی گراد می رسد، می توانید وارد محیط برفی شوید و اسکی و برف بازی کنید.

این پیست نسبت به پیست های روباز کشورمان که بیشتر حرفه ای و مخصوص ورزشکاران اسکی هستند، برای بچه ها در دبی مناسب تر است. چرا؟ چون زمین های اسکی آن با توجه به سن و مهارت شما، در پنج نوع مختلف طراحی شده و سختی، ارتفاع و شیب هر کدام فرق می کند.

در پیست اسکی دبی چه چیزی به دست می آورید؟

طبیعی است که در مورد خیلی موارد سوال داشته باشید. مثلا فکر کنید که شما به هیچ وجه اسکی بلد نیستید، یا بلد هم باشید، لباس نیاورده اید و مواردی از این قبیل. در این بخش این سوالات شما را جواب داده ایم:

  • تجهیزات و لباس مخصوص اسکی
  • مربی حرفه ای
  • فروشگاه تخصصی برای خرید لوازم اسکی
  • اتاق پرو و کمدهای قفل دار

پیست اسکی دبی در مرکز خرید مال امارات (Mall of the Emirates) واقع شده است (که خودشی یکی از جاهای دیدنی دبی برای بچه ها و بزرگسالان است) و دمای هوای داخل آن در تمامی فصول بین 3 تا 30- درجه سانتی گراد متغیر است. لباس گرم و لوازم اسکی را در داخل پیست می توانید کرایه کنید.

یک خبر خوب برای حرفه ای ها! اگر فکر می کنید که در اسکی به مقدار کافی مهارت و تجربه دارید و نیازی به مربی ندارید، می توانید زمین آزاد اسکی دبی را رزرو کنید. این زمین مخصوص شما آماده شده تا بعد از کمی تمرین، حرکات و تکنیک های خودتان را به نمایش بگذارید.

در ضمنً بسیاری از زمین های اسکی را می توانید به صورت گروهی هم رزرو کرده و یک اسکی بازی دروهمی را تجربه کنید.

در این مجموعه علاوه بر پیست اسکی و امکانات اسکی، اسنوبرد و تله سیژ، یک پارک برفی با وسعت حدود 3000 متر مربع وجود دارد که با انواع و اقسام سرسره و پیست مخصوص تیوپ سواری، مکانی عالی برای خوشگذرانی شما و بچه هاست.

می توانید یک روز کامل را به سرگرمی و سرگرمی در این پیست اختصاص دهید. هم به خودتان خوش می گذرد و هم بچه ها لذت می برند.

سرگرمی بچه ها در دبی در بهشت بچه ها: کیدزانیا

تا حالا از بچه های خودتان پرسیده اید که دوست دارند چه کاره شوند؟ چه جوابی داده اند؟ به نظرتان جوابشان واقعی است یا نه؟ خوشبختانه در بین مکان های سرگرمیی دبی برای بچه ها، جایی است تا جواب این سوال را نه تنها بشنوید، بلکه به چشم خودتان دیده و تجربه کنید. چطور؟

کیدزانیا برای بچه ها و خانواده هایشان یک محیط سرگرم کننده و آموزشیِ منحصربه فرد را فراهم می کند. به بچه های بین 4 تا 12 سال اجازه می دهد تا مثل جهانی واقعی شغل داشته باشند و مهارت کسب کنند و حتی در ازای کار کردن خود پول دریافت کنند.

فضای داخلی کیدزانیا در مقیاس و مقدار های بچگانه ساخته شده و بچه ها در ساختمان ها و خیابان های سنگ فرش شده، ماشین های بچگانه می رانند و زندگی واقعی را در مقیاس خودشان تحربه می کنند. همچنین بچه ها می توانند با توجه به توانایی ها و علاقمندی های خود، حدودا 100 شغل از مامور پلیس گرفته تا دندان پزشک و رستوران دار و تاجر را در بیش از 60 شعبه انتخاب کنند.

بچه ها در دبی و در این شهر در هر شغلی که باشند، در مقابل شغل خود، پاداشی هم دریافت می کنند. حالا به نظر شما حقوق کیدزانیا ماهیانه چقدر است؟ شوخی به کنار، بچه ها در این مجموعه پول مخصوص این شهر (کیدزوز) را دریافت می کنند. کیدزانیا با یک بیمارستان، آتش نشانی، آرایشگاه، بانک، مرکز رادیو، سوپرمارکت، مرکز تلویزیون، پیتزافروشی و تئاتر و خیلی مکان های دیگر یک شهر کامل است.

بچه ها به محض ورود یک شغل را انتخاب می کنند، سپس درباره شغل شان اطلاعات کسب می کنند، بعد، لباس های مخصوص کارشان را می پوشند و شروع به سرگرمی و کار می کنند. بچه ها می توانند با کیدزیس های خود به فروشگاه کیدزانیا بروند و با توجه به بودجه و علایق خودشان، خرید انجام بدهند. درست است که پول ها واقعی نیستند ولی هدایا در کیدزانیا واقعی اند.

یک دانستنی جالب! کیدزانیا در بیش از 60 کشور جهان شعبه دارد. مالزی، مصر، ژاپن، پرتغال و شیلی چند نمونه از این کشورها هستند.

هزینه های ورود به کیدزانیا چگونه است؟

بلیطی که باید برای ورود به کیدزانیا دبی تهیه کنید، با توجه به سن، فرق می کند:

بلیت های ویژه (4 تا 16 سال):

  • هزینه خرید حضوری: 250 درهم امارات
  • هزینه خرید آنلاین: 175 درهم امارات

بلیت اقتصادی (4 تا 16 سال):

  • هزینه خرید حضوری: 180 درهم امارات
  • هزینه خرید آنلاین: 126 درهم امارات

بلیت بچه ها نوپا (2 تا 3 سال):

  • هزینه خرید حضوری: 105 درهم امارات
  • هزینه خرید آنلاین: 73.5 درهم امارات

بلیت بزرگسالان (17 تا 64 سال):

  • هزینه خرید حضوری: 75 درهم امارات
  • هزینه خرید آنلاین: 52.5 درهم امارات

بلیت کهنسالان (بالای 65 سال):

  • هزینه خرید حضوری: 65 درهم امارات
  • هزینه خرید آنلاین: 45.5 درهم امارات

بلیت بچه ها زیر 2 سال: رایگان

بچه ها سرگرمی می کنند، والدین لذت می برند

زمانی که حرف از سفر به دبی می گردد، خیلی ها فکر می کنند که اگر بچه ها شان را همراه شان ببرند حوصله شان سر می رود و یا کاری برای انجام دادن پیدا نمی کنند. اما برعکس! به مقدار ای که جاهای تفریجی دبی برای بچه ها غنی است، شاید بیشتر از سرگرمیات بزرگسالان باشد.

تا حالا خودتان دبی رفته اید؟ فرصت کردید که جاهای دیدنی دبی را هم بگردید؟ اگر جایی هست که تجربه خوبی به شما داده، دوست داریم که بخوانیم و به اشتراک بگذاریم.

..برر

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 497

به "جاذبه های دبی فقط برای بزرگسال ها نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دبی فقط برای بزرگسال ها نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید