مایکروسافت از تسک بار نو ویندوز 11 برای تبلت ها رونمایی کرد

به گزارش ذهن خاکستری، مایکروسافت به زودی تسک بار (نوار وظیفه) ویندوز 11 را برای تبلت ها بهبود می بخشد. این شرکت آزمایش طرح تازه تسک بار را آغاز کرده که در تبلت ها در دو شرایط جمع وجور و باز قرار می گیرد. اگر تسک بار فوق در شرایط جمع وجور قرار داشته باشد، فقط اطلاعاتی مانند تاریخ، ساعت، شرایط شبکه و باتری نمایش داده می شود.

مایکروسافت از تسک بار نو ویندوز 11 برای تبلت ها رونمایی کرد

در این طرح نو، تسک بار به لطف مخفی شدن آیکون برنامه ها، بخش جستجو، ویجت ها و دکمه استارت در کل ظاهر ساده تر و بهتری دارد. طبق اعلام مایکروسافت زمانی که از این گجت به عنوان تبلت استفاده می کنید، تسک بار در شرایط جمع وجوری قرار می گیرد تا فضای بیشتری از ویندوز 11 در اختیار کاربر قرار داشته باشد. زمانی هم که به هر دلیلی به تسک بار نیاز پیدا کنید، می توانید بر روی آن به سمت بالا اسکرول کنید این تسک بار بزرگ شود و گزینه های مختلف برای لمس کردن و بهره گیری از آن ها با ابعاد بزرگی پدیدار شوند.

در کنار تغییرات تسک بار ویندوز 11، مایکروسافت همچنین در حال آزمایش طراحی نو بخش ویجت ها است. در طراحی نو، محتوای بیشتری در این بخش قرار می گیرد و در ضمنً باید به پویاتر شدن آن ها هم اشاره کنیم. مایکروسافت می گوید این طراحی نو به کاربران اجازه می دهد راحت تر از گذشته از ویجت ها و محتوای خبری بهره ببرند. همچنین این شرکت قصد دارد شخصی سازی فید موجود در ویجت ها را در آینده بهبود ببخشد.

مانند دیگر ویژگی های نو ویندوز 11، مایکروسافت در ابتدا آن ها را بررسی گسترده می شود و ممکن است راهیابی آن ها به سیستم عموم کاربران ماه ها طول بکشد. برخلاف ویندوز 10 که معمولا فقط در جریان آپدیت های بزرگ ویژگی های مهمی را دریافت می کرد، مایکروسافت برای ویندوز 11 تصمیم گرفته ویژگی های مجذوب کننده را در آپدیت های کوچک هم قرار دهد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 417

به "مایکروسافت از تسک بار نو ویندوز 11 برای تبلت ها رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت از تسک بار نو ویندوز 11 برای تبلت ها رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید