پلیس کانادا با استفاده از فناوری تشخیص چهره قانون را زیر پا گذاشت

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گزارش تازه رگولاتور حریم خصوصی کانادا نشان می دهد، پلیس فدرال این کشور با استفاده از نرم افزار جنجالی شناسایی صورت، قانون را زیر پا گذاشته است.

پلیس کانادا با استفاده از فناوری تشخیص چهره قانون را زیر پا گذاشت

البته پلیس سواره نظام کانادا (RCMP) ابتدا ادعای استفاده از فناوری شناسایی صورت شرکت آمریکایی کلر ویو را رد کرد.

فناوری این شرکت از مخزنی استفاده می نماید که شامل تصاویر افراد در شبکه های اجتماعی بوده است. اما پس از آنکه تعیین شد کلر ویو تصاویر کاربران سایت هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام جمع آوری نموده تا مخزنی حاوی هزاران عکس از صورت های افراد بسازد، تحقیقات درباره آن در کشورهای مختلف شروع شد.

پلیس سواره نظام کانادا در فوریه 2020 میلادی خاطرنشان کرد از چندماه قبل فناوری کلرویو را استفاده می نموده است. البته تا زمان ممنوعیت فناوری شناسایی چهره کلرویو در جولای 2020 میلادی، RCMP همچنان از آن استفاده می کرد. این سازمان در بیانیه ای یافته های دفتر کمیسیونر حریم خصوصی (OPC) را تأیید کرد.

به گفته OPC پلیس سوار نظام کانادا موظف است قانونی بودن ابزارهای مورد استفاده را تضمین کند. دانیل ترین کمیسیونر حریم خصوصی این کشور در بیانیه ای نوشت: یک سازمان دولتی نمی تواند به وسیله یک شرکت طرف سوم که اطلاعات را به طور غیرقانون جمع آوری نموده به دیتای خصوصی افراد دست یابد.

RCMP توافق نموده تا دستورالعمل دفتر کمیسیونر حریم خصوصی را اجرا کند که شامل ایجاد قابلیت نظارت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 157

به "پلیس کانادا با استفاده از فناوری تشخیص چهره قانون را زیر پا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس کانادا با استفاده از فناوری تشخیص چهره قانون را زیر پا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید