آیفون SE 4 ممکن است بدون قابلیت فیس آیدی عرضه گردد

به گزارش ذهن خاکستری، آن طور که به نظر می رسد، اپل در حال توسعه نسل نو آیفون SE نو یعنی آیفون SE 4 است. این شرکت اسفند ماه سال 1400 از نسل سوم این گوشی پرچم دار مالی و کوچک خود با طراحی مشابه نسل قبلی و پردازنده نو رونمایی کرد. به همین دلیل، یک افشاگر از یک منبع موثق، بعضی تغییرات و مشخصات این گوشی هوشمند را لو داده که بر اساس آن آیفون SE 4 ممکن است بدون قابلیت فیس آیدی در اختیار کاربران قرار بگیرد. بعلاوه احتمال افزایش قیمت این گوشی نیز وجود دارد.

آیفون SE 4 ممکن است بدون قابلیت فیس آیدی عرضه گردد

اپل تا به امروز سه نسل از مدل کامپکت و مالی آیفون SE خود را عرضه نموده است. این شرکت در حال حاضر تمرکز خود را روی نسل بعدی آیفون SE قرار داده و یک گزارش تازه اکنون جزئیات مهمی را در خصوص این گوشی هوشمند ارائه نموده است. برای اولین بار، نسل بعدی آیفون SE یا آیفون SE 4 به عنوان تنها گوشی هوشمند کامپکت اپل پس از اینکه این شرکت مدل مینی خود را در سری آیفون 14 ارائه نکرد، معرفی خواهد شد.

طبق آنچه در گزارش های قبلی مطرح شده بود، آیفون SE 4 از طراحی آیفون XR استفاده خواهد نمود. نسل سوم آیفون SE، برخلاف سایر آیفون های اپل، همچنان از حاشیه های ضخیم قسمت بالایی و پایینی نمایشگر بهره می برد. اما اگر خبر بهره گیری از طراحی آیفون XR صحت داشته باشد، احتمالاً شاهد حذف دکمه معروف هوم این گوشی هوشمند خواهیم بود. این منبع بعلاوه تأیید می نماید که در این گوشی هوشمند همچون سایر گوشی مدرن اپل، بریدگی نمایشگر میزبان سیستم دوربین سلفی خواهد بود اما به دلایلی این گوشی ممکن است بدون قابلیت فیس آیدی روانه بازار گردد.

این افشاگر چینی ادعا نموده که اپل به جای بهره گیری از سنسور فیس آیدی، آن را با حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور جایگزین خواهد نمود. ظاهراً این پرچم دار مالی همچنان به نمایشگر LCD متکی خواهد بود و غول فناوری آمریکایی برنامه ای برای جایگزینی آن با نمایشگر LED ندارد. در خصوص قیمت این محصول گفته می گردد که احتمالاً شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود. شایعات حاکی از آن است که آیفون SE 4 حدود 560 تا 700 دلار قیمت خواهد داشت. برای مقایسه باید اشاره کنیم که آیفون SE 3 با قیمت 490 دلار روانه بازار گوشی های هوشمند شده است.

با این تفاسیر می توان گفت که آیفون SE 4 اپل مجهز به یک نمایشگر 5.7 اینچی LCD خواهد بود که از که از رفرش ریت 90 هرتزی، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر 900 نیت و تراکم پیکسلی 392 ppi پشتیبانی خواهد نمود. یک محافظ سرامیکی وظیفه مراقبت از نمایشگر این گوشی را بر عهده خواهد داشت که دوام نمایشگر در برابر ضربات را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. نسل دوم آیفون SE با چیپست A13 راهی بازار شد ولی نسل سوم این گوشی از تراشه A15 بهره می برد که برای سری آیفون 13 مورد استفاده قرار گرفته است. در خصوص نسل چهارم نیز انتظار می رود که تراشه A15 اپل به عنوان قلب تپنده این گوشی به انجام وظیفه بپردازد.

گفته می گردد که اپل در سیستم دوربین پشتی از دو سنسور استفاده خواهد نمود که دوربین اصلی آن، یک سنسور 12 مگاپیکسلی خواهد بود. در کنار این سنسور، دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو نیز قرار خواهد گرفت. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی تعبیه خواهد شد که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. شنیده می گردد که یک باتری با ظرفیت 1980 میلی آمپر ساعت هم به عنوان منبع تغذیه این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می پردازد.

البته باید اشاره کنیم که اپل تا به امروز هیچ اطلاعات رسمی در خصوص این گوشی هوشمند سال آینده خود منتشر ننموده، اما انتظار می رود در ماه های آینده شاهد انتشار خبرهای بیشتری از آیفون SE 4 باشیم.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 534

به "آیفون SE 4 ممکن است بدون قابلیت فیس آیدی عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 4 ممکن است بدون قابلیت فیس آیدی عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید