تاریخچه خانه تاریخی ملاباشی یا معتمدی، اصفهان

به گزارش ذهن خاکستری، اصفهان یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین شهرهای ایران به شمار می رود که خاطر داشتن سبک خاص معماری و بناهای ارزشمند خود، سالانه مورد توجه میلیون ها توریست داخلی و حتی خارجی قرار می گیرد. یکی از همین بناهای ارزشمند و تاریخی، خانه ملاباشی یا همان خانه معتمدی می باشد که در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ممکن است سوالاتی نظیر آنکه معتمدی کیست؟ یا چرا این خانه دو نام دارد ذهنتان را شغول کند، پس در ادامه با مجله توریستی خبرنگاران همراه باشید تا پاسخ سوال هایتان را درباره تاریخچه خانه تاریخی ملاباشی پیدا کنید. مقاله دیدنی های خانه تاریخی ملاباشی هر چه بیشتر شما را با دسترسی به خانه تاریخی ملاباشی آشنا می سازد.

تاریخچه خانه تاریخی ملاباشی یا معتمدی، اصفهان

زندگی نامه معتمدی

رسول معتمدی یکی از بزرگترین هنرمندان ایرانی است که آثار او هواداران بی شماری در سراسر جهان دارد. معتمدی سال 1333 در اصفهان به دنیا آمد و پس از قبولی در رشته گرافیک در دانشگاه تهران، به مرکز آمد و علاوه بر فعالیت های دانشگاهی، به یکی از شاگردان برجسته استاد محمود فرشچیان تبدیل شد. وی پس از فارغ تحصیل شدن به شهر خود اصفهان، بازگشت و مشغول طراحی و تدریس شد.

تاریخ خانه ای کهن

همانطور که گفتیم خانه معتمدی یا ملاباشی یکی از زیباترین و ارزنده ترین آثار اصفهان به شمار می رود که ساخت آن به دوران زندیه و قاجاریه باز می شود. این بنا در دوره قاجار به وسیله منجم ناصرالدین شاه خریداری و به محل اقامت وی و خانواده اش تبدیل شد. تا آنکه پس از چندین سال احتیاج به تعمیر و بازسارس اساسی پیدا کرد و رسول معتمدی برای آنکه این بنای ارزشمند از بین نرود آن را خریداری کرد. معتمدی به وسیله هنرمندان بزرگی چون آقای آقاجانی، آقای مرآتیان (آیینه کار)، آقای حسینی (تابلو کاشی و نقاشی)، استادجعفر مقرنس (گچ بری) آغاز به بازسازی و ساخت دوباره خانه کرد. در این دوره، بنای ملا باشی به قدری زیبا و دلنشین شد که مورد توجه همگان نهاده شد و در سال 1381 به ثبت ملی رسید.

آدرس: اصفهان، خیابان هشت بهشت، خیابان ملک

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 585

به "تاریخچه خانه تاریخی ملاباشی یا معتمدی، اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه خانه تاریخی ملاباشی یا معتمدی، اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید