حضور وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی آسیا

به گزارش ذهن خاکستری، وزیر دفاع آمریکا میخواهد در نشست امنیتی آسیا که قرار است ماه آینده در سنگاپور برگزار گردد، شرکت کند.

حضور وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی آسیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، برگزارنمایندگان نشست امنیتی آسیا بیان کردند: لیود آستین وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی آسیا که ماه آینده در سنگاپور برگزار می گردد، شرکت خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، نشست سالیانه امنیتی آسیا سال گذشته به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا لغو شده بود.

این نشست که سال جاری توسط موسسه بین المللی مطالعات راهبردی برگزار خواهد شد، قرار است طی روزهای 4 و 5 ژوئن برگزار گردد.

موسسه بین المللی مطالعات راهبردی در بیانیه ای بیان کرد: این نخستین سفر وزیر دفاع آمریکا به جنوب شرق آسیا خواهد بود، وی در این نشست سخنرانی خواهد نمود و دیدارهای دوجانبه و چند جانبه ای در حاشیه این نشست خواهد داشت.

نشست امنیتی آسیا موسوم به شانگری لا دیالوگ از سال 2002 میلادی تا به امروز برگزار شده و معمولا مقام های ارشد نظامی، دیپلمات ها و کارخانه های تولیدنماینده سلاح در آن شرکت می نمایند.

آستین در نخستین سخنرانی مهم سیاسی اش در روز آدینه گفت: ایالات متحده باید برای درگیری های احتمالی آینده که شباهت چندانی با جنگ های قدیمی ندارد و مدت زیادی است پنتاگون را درگیر آن نموده، آماده باشد.

وزیر دفاع آمریکا خواهان تسریع پیشرفت های فناوری و همگرایی بیشتر عملیات نظامی در سطح دنیا شده تا تهدیدات سریعتر درک گردد، سریعتر تصمیم گرفته گردد و سریعتر اقدام لازم صورت گیرد.

وی اضافه نمود: روشی که در جنگ مهم و عظیم آینده بر اساس آن مبارزه خواهیم کرد، به طور کامل متفاوت تر از روشی است که در جنگ های اخیر و قدیمی تر از آن استفاده نموده ایم.

اظهارات آستین در حالی است که آمریکا خروج نیروهای نظامی اش از افغانستان را با دستور جو بایدن شروع نموده است. این طولانی ترین جنگ آمریکا بوده و این اقدام نشانگر بازنگری در اولویت های پنتاگون است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 27

به "حضور وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید