حواستان باشد، نزدیک این غارها نشوید!

به گزارش ذهن خاکستری، ترسناک ترین غارهای دنیا را می شناسید؟! غارها منبع شگفتی، دلهره و زیبایی غیر منتظره اند؛ گنج های ناپیدایی که در زیر زمین پنهان شده اند و چشمان ماجراجویان را به تماشای صحنه های بی نظیر و ماورایی می برند. شاید گاهی غارها به حاشیه صنعت گردشگری رانده شده باشند، اما این مکان ها جلوه ای بی نظیر از شکوه طبیعت را روبروی چشمان گردشگران ماجراجو قرار می دهند. غارها درجه بندی های مختلفی دارند، برخی دسترسی آسان تری دارند و برای مبتدیان مناسب ترند و برای پیمودن برخی دیگر باید سینه خیز مسیرهای تنگ و تاریک را طی کرد. برای آنها که تحت تأثیر فیلم های ایندیانا جونز قرار دارند و عطش ماجراجویی شان با سفر روی زمین برطرف نمی گردد، غارها جاذبه هایی هیجان انگیز و وسوسه برانگیز محسوب می شوند. در این مطلب 10 غار ترسناک و مجذوب کننده دنیا را به شما معرفی می کنیم.

حواستان باشد، نزدیک این غارها نشوید!

ترسناک ترین غارهای جهان | غار وایتومو گلو ورم

نیوزیلند با توجه به مساحت محدودش، سهم قابل توجهی در حوزه غارنوردی دارد. یکی از برجسته ترین جاذبه های زیرزمینی این منطقه، غار وایتومو گلو ورم است که به خاطر ساکنان بی همتایش معروفیت فراوانی دارد. در این فضای قنات گونه، اورگانیسم های بسیار ریزی زندگی می نمایند که بومی نیوزیلند هستند و با بدن نورانی خود، صحنه های اعجاب انگیزی در این غار به وجود می آورند. راهنمای غارنوردی وایتومو گردشگران را به حفره های صومعه مانندی می برد که کرم ها از دیواره هایش آویزان هستند.

با سوار شدن بر قایق های تعبیه شده می توان به حفره گروتو رفت و این پایکوبی نور طبیعی را تماشا کرد. وایتومو گلو ورم تنها برای علاقه مندان به غارنوردی یا افرادی که در پی سرک کشیدن به حفره های دست نخورده و مخفی هستند، مجذوب کننده نیست، بلکه در لیست مقاصد تمام کسانی است که از تماشا جهانی زیر زمین لذت می برند.

بارتون کریک

یکی دیگر از راه های آبی زیرزمینی که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند، غار بارتون کریک در بلیز آمریکای مرکزی است. مایا ها این غار را جهان زیر زمین خطاب می کردند و از آن به عنوان قبرستان استفاده می کردند. بنابراین باقی مانده جسد انسان در جای جای این غار به چشم می خورد.

ترسناک ترین غارهای جهان | رودخانه زیر زمینی پورتو-پرینسسا

بیشتر افرادی که با جهانی غارنوردی آشنا نیستند، فکر می نمایند جهانی زیرزمین باید مملو از سنگ و صخره باشد و نه آب! اما غار زیر زمینی پورتو-پرینسسا در پالاوان فیلیپین در حقیقت یک راه آبی زیر زمینی است. قایق های گردشگری، بازدید نمایندگان را در راستای ناهموار که قندیل هایی بزرگ الجثه آن را فرا گرفته، راهنمایی می نمایند. بافت صخره ای و معدنی این رودخانه زیر زمینی که بخشی از رودخانه بلند تر کابایوگان است، در لیست میراث طبیعی جهان یونسکو به ثبت رسیده و یکی از عجایب هفت گانه نو جهان شناخته می گردد. اطراف این غار پارک ملی قرار گرفته است که حیات وحش آن از مقاصد اکوتوریسم فیلیپین به حساب می آید.

هریسون

غار هریسون یکی از پر بازدید ترین جاذبه های جزیره باربادوس در دریای کارائیب است. جهانگرد ها می توانند با سوار شدن به تراموا به حفره های این غار آبی زیر زمینی سفر نمایند که آب درون آنها هزاران سال است که می جوشد. فرآیند جوشش و حرکت این آب، تونل های بزرگ و حفره های متعددی را پدید آورده که پر هستند از صخره های رنگارنگ و صیقلی. استالاکتیت های این غار نه تنها به زیبایی خیره نماینده فضای آن یاری نموده اند، بلکه برکه های شفاف و شیشه مانند را هم پدید آورده اند. دسترسی آسان این غار، آن را به جاذبه ای مناسب برای غارنوردان مبتدی تبدیل نموده است.

ترسناک ترین غارهای جهان | غار فونگ نا

فونگ نا که در شمال ویتنام واقع است، دومین غار بزرگ این کشور است که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. پارک ملی فونگ نا که بنگ این غار ویتنامی را در برگرفته است. در این ناحیه 300 غار وجود دارد که تنها بافت کوچکی از این با جزییات کامل شناخته شده است. سنگ آهک های این غار با قرار گرفتن در کنار انواع دیگر صخره ها، مکان ویژه ای برای همه علاقه مندان به علم جغرافیا است.

ماموت

غار ماموت استان کنتاکی یکی از در دسترس ترین و مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری آمریکا است. این مکان با عمق 350 مایلی اش عنوان طولانی ترین غار جهان را یدک می کشد. مبتدی ها، جهانگرد های گاه به گاه و ماجراجویان، هریک به گونه ای از رفتن به این غار لذت می برند. غارنوردان غیر حرفه ای می توانند از آموزش های راهنما های تور در زمینه آشنایی با غارنوردی استفاده نمایند و از سرک کشیدن به بخش های مختلف آن هیجان زده شوند.

ترسناک ترین غارهای جهان | حفره های کارلزبد

این حفره ها یکی دیگر از غار های محبوب آمریکا هستند که در کوهستان گوادلوپ در جنوب نیو مکزیکو واقع است. صد ها هزار سال فرسودگی، بافت طبیعی و اشکال کارتون مانند شگفت انگیزی را در این غار به وجود آورده که هر بیننده ای را انگشت به دهان می گذارد. اتاق بزرگ یکی از بزرگترین حفره های جهان است که عمق آن 4 هزار فوت است و سقف آن در بیشترین حد ممکن به 250 فوت می رسد. مجموعه حفره های کارلزبد به نام اتاق ها هم شناخته می شوند که هر یک بافت خاص خود را دارند.

پارک ملی گونونگ مولو

پارک ملی گونونگ مولو در اعماق جنگل بورنیو شهر جهانگردی ساراواک مالزی قرار گرفته است. برای سفر به اعماق این غار، همراهی راهنما های تور و کارشناسان اکوتوریسم کاملا لازم است. حفره ساراواک که بخشی از غار گوا نسیب باگوس محسوب می گردد، از پر بازدید ترین و مجذوب کننده ترین نقاط این پارک جنگلی است.

غارهای کانگو

این غارها در دسترس ترین و پرجاذبه ترین نقاط کیپ غربی آفریقای جنوبی هستند. تماشای استالاگمیت های غول پیکری که در حفره های این غار ها قد علم نموده اند، برای گردشگران بسیار شگفت انگیز است. راستای که آنها را به داخل راهنمایی می کند، نور پردازی شده تا سفر را برای آنها آسان تر کند. تور هایی هم برای افرادی که بیشتر به ماجراجویی علاقه مند هستند، تدارک دیده شده تا از راستا های پر از پستی و بلندی عبور نمایند و فضای بیشتری از غار را کشف نمایند.

ترسناک ترین غارهای جهان | غار جیتو

این غار آهکی از دو بخش جداگانه تشکیل شده؛ غار بالایی خانه بزرگترین استالاکتیت های جهان است که از سقف آویزان هستند و بخش پایینی که 6200 متر طول دارد، همانند گالری طبیعی است که 60 متر پایین تر از غار بالایی قرار گرفته است. رودخانه و برکه ای که در تمام طول راستا، گردشگران را همراهی می کند هم جاذبه های این غار را تکمیل می کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 517

به "حواستان باشد، نزدیک این غارها نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حواستان باشد، نزدیک این غارها نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید