دیوارها سخن می گویند رونمایی شد

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران، در آئین رونمایی از این کتاب، محمود شالویی؛ سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی؛ دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران، احسان آقایی؛ رئیس موزه هنرهای معاصر، یونس شکرخواه، مجید عباسی، محسن حسینی و جمعی از چهرهای فرهنگی حضور داشتند.

دیوارها سخن می گویند رونمایی شد

احسان آقایی؛ رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: امیدوارم از کتاب امرالله فرهادی لذت ببرید.

یونس شکرخواه؛ استاد ارتباطات که یادداشتی نیز در این کتاب نوشته، در بخشی از این مراسم گفت: مطمئنم که این کتاب به زودی ترجمه خواهد شد. فقط کافی است تا به دست اهلش برسد. به سهم خودم مسرور هستم که در این کتاب نقش کوچکی داشته ام.

حجت الله ایوبی؛ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، کتاب دیوارها سخن می گویند، را یک اثر هنری خواند و اضافه نمود: قبل از اینکه از استاد فرهادی تجلیل کنم، باید از مرحوم بهمن بیگی تشکر کنیم که در روزگاری که آموزش شرایط خوبی نداشت، در پی استعدادهایی نظیر استاد فرهادی می گشت و ما امروز از وجود این مرد نازنین بهره مند هستیم.

وی اظهار کرد: چقدر حسرت بخوریم که چون آموزش در اولویت نخست ما نبود، چند فرهادی در این سرزمین گوهرخیز و پهناور از دست دادیم. اگر آن ها هم شناسایی می شدند، امروز این گنجینه ما خیلی متفاوت بود و آسمان ما ستاره های بیشتری می داشت.

مجید عباسی؛ طراح گرافیک نیز در سخنانی کوتاه گفت: خیلی مسرورم بگویم که سال ها پیش با این پروژه آشنا شدم. پیشنهاد این کتاب را دادم و امرالله فرهادی با استقبال تمام کتاب را از انتخاب تصاویر تا جزئی ترین کارها برعهده من گذاشت.

محمود شالویی؛ سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم اعلام کرد: امرالله فرهادی کار بسیار ارزشمند و ماندگاری نموده که بخش مهمی از تاریخ معنوی این ملت است. به جناب فرهادی تبریک می گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم زمینه فعالیت هایی از این دست بیشتر فراهم شود.

امرالله فرهادی در بخش خاتمهی این آئین گفت: احساس می کنم تا به امروز درک درستی از خوشبختی داشته ام چون همواره نصیب من انسان های والایی بودند که از بنده کوچک به این صورت صحبت می نمایند و واقعا از شما ممنون هستم. خوشبختیِ دیگر من به خانواده ام برمی شود که بعد از فاجعه کرونا که تا نزدیک به مرگ رفتم، همچنان نگهدار من هستند.این کتاب منتشر نمی شد مگر به لطف مجید عباسی دقیق که گاهی اوقات می ترسیدم با این همه دقت با تو کارکنم.

خاتمه بخش این برنامه، رونمایی از کتاب دیوارها سخن می گویند عکس های امرالله فرهادی از دیوارنوشته های انقلاب در تهران مربوط به سال های 1357 و 1358 بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 249

به "دیوارها سخن می گویند رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوارها سخن می گویند رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید