روبات های تزریقی به بازار آمدند

به گزارش ذهن خاکستری، روبات های زیرک که قادرند بطری را باز نمایند، کار تزریق انجام دهند و حتی در خانه را باز نموده و وزنه های سنگین را بلند نمایند به عنوان سایبر من واقعی به یاری انسان ها می آیند.

روبات های تزریقی به بازار آمدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ساینس، روبات Beomni 1.0 در نمایشگاه فناوری و لوازم الکترونیکی لاس وگاس معرفی خواهد شد.

این روبات به قدری زیرک است که می تواند نمک ریخته شده را جمع آوری نموده و به مقدار کافی قوی است که 65 پوند وزن را از زمین بلند کند.

این روبات های جالب به زودی قادرند تا هر جا کمبود نیروی انسانی را پر نموده و زندگی را برای بشر آسان تر نمایند.

این اختراع با فناوری پیشرفته، قرار است این هفته برای اولین بار در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی 2022 در لاس وگاس در معرض دید عموم قرار گیرد.

Beomni قبلاً در یک آسایشگاه در کلرادو آزمایش شده است - جایی که بیش از سه روز درجه حرارت بیماران را مقدار گیری می کرد و حتی برای شاد کردن بیماران با آنها می رقصید.

این روبات دست هایی با شست های مخالف دارد که می تواند کارهای ظریفی از باز کردن درب بطری تا تزریق سوزن به کسی را انجام دهد.

بر روی چهار چرخ نصب شده و به مقدار کافی قوی است که می تواند در شن، گل و برف حرکت کند. سازندگان آن Beyond Imagination معتقدند Beomni بعلاوه می تواند در انبارها کار کند، میوه بچیند و کارهای خطرناکی مانند تعمیرات برق را انجام دهد. این اختراع حاصل افکار دانشمند آمریکایی دکتر هری کلور است.

او که با نقص پا متولد شد و به او گفته شد که باید تا انتها عمر از بریس استفاده کند، به عنوان یک پسر جوان رویای زندگی در یک بدن روباتیک را در سر می پروراند.

هری بعداً با غلبه بر مسائل جسمی خود به یک متخصص هنرهای رزمی تبدیل شد و گفته می گردد که تنها فردی در دنیا است که به طور همزمان دو دکترا گرفته است.

این محقق درباره روبات گفت که از هفت سالگی ماموریت زندگی اش ساخت ربات هایی است که می توانند کارهای خوبی انجام دهند. دکتر کلور، که به ناسا نیز مشاوره داده است، به دیلی میل گفت: این مفهوم که هوش مصنوعی قرار است دنیا را تسخیر کند و به مردم حمله کند، کمی احمقانه است چنین روبات هایی می توانند در طول بیماری های همه گیر نیز به انسان ها یاری زیادی نمایند.

وی اضافه نمود: در طول بحران کووید، دنیا فاقد پرسنل پزشکی کافی است. اگر روبات های من در سرتاسر دنیا توزیع می شدند، جان صدها هزار نفر یا بیشتر را نجات می دادیم، زیرا به جای خطر ابتلا به عفونت، پزشکان و پرستاران روبات ها می توانستند کار مراقبت و درمان را انجام دهند.

انتظار می رود Beomni در چند سال آینده وارد بازار گردد. در حال حاضر حدود 110000 پوند قیمت دارد، اما زمانی که به فراوری انبوه برسد به 50000 پوند کاهش پیدا می نماید.

امید است که این ربات بتواند در اکتشافات فضایی آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیغام،

-

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 356

به "روبات های تزریقی به بازار آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات های تزریقی به بازار آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید