روسیه اتمام حجت کرد: از تجدیدنظر خبری نیست

به گزارش ذهن خاکستری، فارس نوشت:سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه بیان کرد کشورش در خروج از معاهده آسمان باز با ناتو تجدید نظر نخواهد کرد.

روسیه اتمام حجت کرد: از تجدیدنظر خبری نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ریابکوف متذکر شد روسیه بر روی حفظ این معاهده که موضوع آن آزادی پروازهای تجسسی در منطقه ها پرتنش مرز روسیه و اروپا بود تمرکز داشت و در تمام مدتی که واشنگتن اظهار داشت از آن خارج می شود و تا زمانی که رئیس جمهور آمریکا آن را به قانون تبدیل کرد، کوشش کرد آن را حفظ کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اضافه نمود: ایالات متحده به جای آنکه مسئولانه رفتار کند و برای عدم نابود شدن عناصر به جای مانده از امنیت اروپا اعلام آمادگی کند، به ما گفت که تصمیم قاطع گرفته و به معاهده آسمان باز برنمی شود. دیگر هیچ دلیلی نمی بینیم در باره این مسئله با آمریکا صحبتی داشته باشیم.

ریابکوف در ادامه گفت: هنگامی که مشاهده کردیم تقریباً دو روز پیش از امضای لغو معاهده آسمان باز به وسیله رئیس جمهور آمریکا، دومین هواپیمای آمریکایی مربوط به این معاهده از منطقه خارج شد، حتی کسانی که به قصه و افسانه باور داشتند هم همه چیز را فهمیدند. هیچ بازگشتی وجود ندارد و مشارکت روسیه در معاهده آسمان باز برای همواره به اتمام رسیده است.

در ادامه از ریابکوف پرسیده شد آیا عدم اعلام خروج از این معاهده به کانادا و مجارستان به امید ملاقات روسای جمهور روسیه و آمریکا ظرف روزهای آینده و امیدواری نسبت به احیای این معاهده مرتبط است؟

این دیپلمات روس در پاسخ ضمن شرح درباره اجرایی شدن قانون خروج از این معاهده ظرف ده روز آینده گفت: ما تحت هیچ شرایطی تعلل نمی کنیم اما به طور دقیق، از قانون گذاری در روسیه پیروی می کنیم. زمان بندی نامه خروج از این معاهده بحثی فنی است اما در آینده نزدیک و در پی تصویب قانون مربوط به آن، مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

ریابکوف بعلاوه متذکر شد، طبق مفاد این معاهده، اعلام خروج از آن نیازمند تشکیل کنفرانسی با حضور کشورهای عضو خواهد بود که در این خصوص هم تعللی صورت نخواهد گرفت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 101

به "روسیه اتمام حجت کرد: از تجدیدنظر خبری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه اتمام حجت کرد: از تجدیدنظر خبری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید