سند تک برگ املاک شرکت واحد اتوبوسرانی صادر می گردد

به گزارش ذهن خاکستری، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از پیگیری برای اخذ سند تک برگ با املاک این شرکت و صدور آن در روزهای آینده اطلاع داد.

سند تک برگ املاک شرکت واحد اتوبوسرانی صادر می گردد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ایمان غنی زاده اظهار کرد: 26 هکتار از املاک شرکت واحد در میدان آذربایجان به دلایلی بدون سند بودند که در اثر احداث میدان آذربایجان و اتوبان پاسداران تا بحال ماده 45 در خصوص آنها اجرا نشده بود و 7 الی 8 قطعه هم از طرف شهرداری تبریز به صورت قرارداد واگذار شده بود که با پیگیری های همکاران از اداره ثبت سند تک برگ شش دانگ آنها هم صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به موقعیت خاص و استراتژی ملک فوق و با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاری محل فوق را به پروژه ای تبدیل کنیم که در آینده عایدی پایداری برای شرکت واحد و شهردرای عمل نماید.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اعلام نمود: ما در سال های گذشته علی رغم عقد تفاهم نامه خرید 450 دستگاه اتوبوس با 3 شرکت، به دلیل تحریم ها و کمبود فراوری داخلی نتوانستیم اتوبوسی تهیه کنیم و تنها پیروز به عقد قرارداد جهت خرید 15 دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل شدیم که از آن تعداد هم 12 دستگاه را تحویل گرفتیم و هزینه 3 اتوبوس تا بحال پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه سه جانبه مابین سازمان برنامه بودجه کشور، شهرداری تبریز و صندوق کارآفرینی توسعه امید که از سال 1399 پیگیر آن هستیم منجر به عقد تفاهم نامه به مبلغ 67 میلیارد تومان با شهرداری تبریز جهت بازسازی اتوبوس های فرسوده شده است که با ابلاغ قرارداد از طرف شهرداری تبریز موضوع بازسازی اتوبوس ها آغاز می گردد.

غنی زاده با اشاره به گران بودن قطعات خودرو گفت: علی رغم اینکه 70% قطعات خودرو در آذربایجان شرقی فراوری می گردد هزینه بازسازی یک دستگاه اتوبوس از 400 میلیون تا 1 میلیارد است .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در خصوص صرفه جویی هزینه ها توضیح داد: 20 دستگاه اتوبوس با همکاری معاونت حمل و نقل در سال 93 خریداری شده بود که بدون شماره بودند و با شماره گذاری اتوبوس ها در سال 1399 و 1400 سالانه 7 الی 8 میلیارد تومان در هزینه آنها صرفه جویی کردیم و مسائل گازوئیل، کارت سوخت، بیمه و جریمه شان حل شد؛ بعلاوه با هزینه 17 میلیون تومان ژنراتور برق شرکت را راه اندازی کردیم.

او اضافه کرد: در زمینه هوشمندسازی به وسیله دوربین های نصب شده در پایانه ها و راستا تندرو نسبت به کنترل تردد اتوبوس ها و مدیریت سفر شهروندان اقدام می نماییم.

غنی زاده ادامه داد: کنترل تعرفه شرکت را الکترونیکی نمودیم و طی قرارداد با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز هوشمندسازی اتوبوس ها را آغاز کردیم و در حال نصب 300 دستگاه کنسول الکترونیک هستیم.

وی اضافه کرد: با مساعدت شهرداری تبریز شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در دوران کرونا 7.5 میلیارد تومان به بخش خصوصی و 26 پیمان کار در مدت 18 ماه یاری بلاعوض شده است.

غنی زاده در خصوص تهدیدها و فرصت ها گفت: عظیم ترین تهدید برای شرکت بدهی 107 میلیاردی به بیمه، دارائی و فروشگاه ها است که پیگیری های لازم و جدی از یک و نیم سال قبل آغاز شده که با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی دوره ششم بتوانیم به وسیله بدهی دولت به شهرداری و شرکت واحد بصورت تهاتری تسویه حساب نماییم.

وی اضافه کرد: ملک فعلی شرکت واحد دارای معارض است که وراث ادعای مالکیت دارند و علیرغم تشکیل جلسات توافقی متاسفانه وراث نسبت به اخذ حکم اجرای قلع و قمع و خلع ید برای مبلغ 45 میلیارد تومان کرده اند که این موضوع هم بایستی سریعا حل گردد.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری پرونده آکیا از سوی معاونت محترم حمل و نقل و همکاران گفت: نظر کارشناسی هیئت سه نفره به نفع شرکت واحد به دادگاه ارائه شده است که با پیگیری های جدی همکاران زحمتکش شرکت امید است رای به نفع شرکت صادر گردد.

غنی زاده در خصوص نوسازی اتوبوس ها گفت: کمبود و فرسودگی اتوبوس ها دغدغه اصلی همکاران شرکت واحد است ولی این امر علی رغم پیگیری های جدی و عقد تفاهم نامه ها متاسفانه به دلیل گرانی، تورم و مسائل تحریم تا بحال نتوانسته ایم غیر از 12 دستگاه اتوبوس بخریم و این امر هم نیازمند همکاری نمایندگان محلی و ملی در جهت حل مشکل است.

وی اضافه کرد: شرکت واحد نزدیک به 400 دستگاه اتوبوس فرسوده دارد که با تنظیم تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه و شهرداری تبریز و صندوق کارآفرینی امید هنوز قراردادی برای آغاز بازسازی به این شرکت ابلاغ نشده است و تعداد 350 الی 370 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی تا آخر امسال اتمام قرارداد می گردد و این عظیم ترین تهدید برای حمل و نقل عمومی شهر تبریز است و امیدواریم با همکاری مجلس شهری تبریز و نمایندگان مجلس اتوبوس نو خریداری کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 179

به "سند تک برگ املاک شرکت واحد اتوبوسرانی صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند تک برگ املاک شرکت واحد اتوبوسرانی صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید