شهرستان خوی در یک ساعت گذشته 7 بار لرزید، 120 مصدو م تا به امروز

به گزارش ذهن خاکستری، زلزله ای به شدت 5.4 ریشتر بعد از ظهر امروز شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. 15 تیم ارزیاب هلال احمر برای آنالیز شرایط به منطقه وقوع حادثه اعزام شده اند.

شهرستان خوی در یک ساعت گذشته 7 بار لرزید، 120 مصدو م تا به امروز

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زلزله 5.4 ریشتری در عمق 12 کیلومتری زمین شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی را لرزاند.

زلزله 4.2 جویبار خسارتی نداشت

این زمین لرزه در ساعت 13:38 ظهر امروز رخ داد و در بعضی شهرستان های همجوار از جمله ارومیه نیز احساس شد. بعلاوه ساعت 13:19 امروز نیز زمین لرزه 3.6 ریشتری خوی را لرزانده بود.

اعزام 15 تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده

فرماندار خوی گفت: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه 5.4 ریشتری دقایقی پیش، 15 تیم ارزیاب از این شهرستان برای آنالیز خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.

ذبیح الله کاظمی اضافه کرد: این زمین لرزه در بخش فیرورق خوی روی داده و ارزیاب ها با توجه به نزدیکی این محل به مرکز شهرستان، در زمان کمی بعد از وقوع زلزله در این محل حاضر شده اند.

وی با اشاره به مصدومان این حادثه با بیان اینکه بیشتر مصدومان در حین خروج از منزل به صورت جزیی دچار شکستگی شده اند، اضافه کرد: مداوای مصدومان زمین لرزه در بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) خوی در حال اجرا است.

فرماندار خوی توضیح داد:در این حادثه تا به امروز مورد فوتی گزارش نشده و تیم های ارزیاب و امدادی در شهر فیرورق و بعضی روستا های اطراف منطقه زلزله زده حضور دارند.

حمید محجوبی سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به وقوع این زمین لرزه گفت: این زمین لرزه تا به امروز 120 مصدوم برجاى گذاشته است.

وی اضافه کرد: امدادرسانی به مصدومان و ارزیابى گروه هاى امدادى هلال احمر با حضور نیرو های امداد و مسئولان ادامه دارد.

بر اثر زلزله مهرماه سال جاری در شهرستان خوی، خسارات سنگینی بر واحد های مسکونی روستایی و شهری این شهرستان وارد شده که عملیات بازسازی و ساخت واحد های خسارت دیده در این منطقه ها ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 583

به "شهرستان خوی در یک ساعت گذشته 7 بار لرزید، 120 مصدو م تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان خوی در یک ساعت گذشته 7 بار لرزید، 120 مصدو م تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید