مبتلایان کرونایی 4 برابر می شوند؟، دلتاکرون در انگلیس شناسایی شد

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران، از دیروز تا امروز 28 بهمن ماه 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 17 هزار و 545 بیمار نو مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 2342 نفر از آنها بستری شدند. بنابراین، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 6 میلیون و 894 هزار و 110 نفر رسید.

مبتلایان کرونایی 4 برابر می شوند؟، دلتاکرون در انگلیس شناسایی شد

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 182 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 134 هزار و 420 نفر رسید.

https://tejaratnews.com/wp-content/uploads/2022/02/کرونا.mp4

سویه تازه کرونا چیست؟

خبر پیدایش یک سویه کرونا که ترکیبی از سوش های دلتا و امیکرون است، در روزهای اخیر باعث نگرانی عمومی در دنیا شده است. هرچند بسیاری از پژوهشگران در بدو بروز خبر در ماه قبل، اعلام کردند؛ چنین سویه ای وجود ندارد و آنچه در حقیقت خبرساز شده، ناشی از یک آلودگی دوگانه بوده است اما خبرهای تازه درباره این سویه نگرانی ها را چند برابر کرد.

در 7 ژانویه 2022 مصادف با 17 دی 1400 یک ویرولوژیست قبرسی به نام لیوندیوس کاستریکیس در تلویزیون قبرس خبر از پیدایش سوش تازهی داد که مشخصات رفتاری دو واریانت امیکرون و دلتا را داشت و نام دلتاکرون را به آن اطلاق کرد. تیم این محقق ابتدا 25 سکانس آن را همان روز و 27 سکانس دیگر را چند روز بعد به GISAID یا همان Global Initiative on Sharing All Influenza Data (سامانه دنیای که اکنون علاوه بر دیتاهای مربوط به آنفلوانزا محل تجمیع دیتاهای انواع کروناویروس نیز می باشد)، اعلام کردند.

این اقدام منجر به جذب نظر دنیایان در اخبار شد؛ البته خیلی زود دانشمندان و صاحب نظران واکنش نشان داده و گفتند که آن 52 توالی اعلام شده نمی تواند مبین وجود یک واریانت مستقل ناشی از نوترکیبی (recombination) دو سویه متفاوت همراه با رفتار تازه باشد و احتمالا نتیجه آلودگی در یک آزمایشگاه است. لذا یکی از اعضای برجسته سازمان دنیای بهداشت WHO و عضو تیم کووید19 این سازمان که در دانشگاه علوم پزشکی کارولینای جنوبی مستقر است، احتمال وجود سوشی به نام دلتاکرون یا دلمیکرون و مشابه آن را رد کرد.

جرمی کامیل، ویروس شناس دانشگاه لوییزیانا می گوید که سویه دلتا در ژن مربوط به پروتیئن اسپایک خود جهشی دارد که باعث کاهش امکان چسبندگی بعضی پرایمرها به آن می گردد، لذا سکانس کردن این بخش امر دشواری در سویه دلتاست؛ هرچند امیکرون این جهش را ندارد، بنابراین اگر اجزای امیکرون تصادفی در آزمایشگاه با نمونه های دلتا مخلوط گردد (آلودگی آزمایشگاهی) ممکن است سکانس کردن نمونه های آلوده دلتا این برداشت اشتباه را در پی داشته باشد که سویه تازهی مشابه امیکرون با شاخصه های ژنتیکی دلتاست.(خبرنگاران)

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 402

به "مبتلایان کرونایی 4 برابر می شوند؟، دلتاکرون در انگلیس شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان کرونایی 4 برابر می شوند؟، دلتاکرون در انگلیس شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید