تور چین: مخالفت کاخ سفید با افزایش فراوری تراشه اینتل در چین

به گزارش ذهن خاکستری، دولت بایدن برنامه شرکت اینتل برای افزایش فراوری تراشه در چین را به علت نگرانیهای امنیتی رد کرد.

تور چین: مخالفت کاخ سفید با افزایش فراوری تراشه اینتل در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع نوشت: اینتل که بزرگترین تراشه ساز دنیا است، استفاده از یک کارخانه در چنگدوی چین را برای فراوری ویفرهای سیلیکونی پیشنهاد نموده است. این فراوری می تواند تا انتها سال 2022 راه اندازی گردد و کمبود دنیای تراشه را تا حدودی برطرف کند. اما از سوی دیگر اینتل خواهان یاری فدرال برای افزایش تحقیقات و فراوری در آمریکا شده است.

هنگامی که این برنامه در هفته های اخیر به مقامات دولت بایدن ارائه شد، اینتل را از این اقدام برحذر داشتند.

این شرایط منعکس نماینده چالشهای کمبود تراشه است که صنایع فناوری و خودروسازی را گرفتار نموده و باعث از دست رفتن میلیاردها دلار عایدی شرکتها شده و کارخانه ها را ناچار نموده است کارکنان خود را به مرخصی اجباری بفرستند. دولت بایدن کوشش می نماید محدودیتهای مذکور را برطرف کند و همزمان در پی منتقل کردن فراوری قطعات مهم به آمریکاست در حالی که پیشنهاد اینتل برای افزایش فراوری در چین برخلاف چنین برنامه ای بود.

اینتل در بیانیه ای اظهار داشت از راهکارهای دیگری که یاری می نمایند تقاضای بالا برای نیمه رساناهای ضروری برای نوآوری و اقتصاد تامین شوند، استقبال می نماید. این شرکت مانند سایر شرکتهای تراشه سازی مشتاقانه منتظر است تامین اقتصادی 52 میلیارد دلاری برای تحقیقات و فراوری داخلی در کنگره تصویب گردد. این پیشنهاد که قانون تراشه ها نام گرفته است، مدتی است در کنگره آمریکا معطل مانده است. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا از این اقدام به عنوان راهی برای رقابت با چین و بعلاوه تامین تراشه در بلندمدت حمایت نموده است.

یک منبع مطلع گفت: در پی رایزنی هایی که اینتل با تیم بایدن داشته است، برنامه ای برای افزایش فراوری در چین ندارد. با این حال چنین سناریوهایی ممکن است دوباره مطرح شوند و دولت باید تصمیم بگیرد چه مقرراتی برای فراهم کردن حمایت اقتصادی مشخص شوند.

برخی از جمهوریخواهان می گویند این یاری اقتصادی نباید بدون شرط باشد تا مانع شوند شرکتها یاری اقتصادی را دریافت نموده و حضورشان در چین را تقویت نمایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمبود تراشه به مسئله سیاسی بزرگتری تبدیل شده است. خودروسازان بیش از 200 میلیارد دلار عایدی را به علت کمبود تراشه از دست داده اند و کارگرانی کارخانه های تعطیل شده از سیاستمداران می خواهند کاری انجام دهند. حتی شرکتهای بزرگ که زنجیره تامین انعطاف پذیری داشتند هم در امان نمانده اند. اپل انتظار دارد بیش از شش میلیارد دلار عایدی در سه ماهه جاری به علت کمبود قطعه از دست بدهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 312

به "تور چین: مخالفت کاخ سفید با افزایش فراوری تراشه اینتل در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: مخالفت کاخ سفید با افزایش فراوری تراشه اینتل در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید