پهناورترین کشور جهان چه جذابیت هایی دارد؟

به گزارش ذهن خاکستری، جذابیت های روسیه به قدری زیاد است که می تواند شما را غافلگیر کند. کشوری که در قسمت پهناوری از آسیا و اروپا پیشرفته و عنوان وسیع ترین کشور دنیا را از آن خود کرده است. 145 میلیون نفر جمعیت در این کشور زندگی می کنند و مساحتی برابر با 17,098,246 کیلومتر مربع دارد. کشوری که دنیاگرد های زیادی جذب شگفتی های آن می شوند. به لحاظ جمعیتی کشور روسیه در جایگاه نهم دنیا قرار گرفته و یکی از کشورهای پرجمعیت محسوب می شود. مسکو مرکز روسیه از شهرهای مهم های این کشور است که بعد از آن سنت پترزبورگ، یکاترینبورگ، نیژنی نووگورود، سامارا و کازان همگی از شهرهای زیبا و منحصر به فرد روسیه محسوب می شوند. شهرهایی با زیبایی نفس گیر و مثال زدنی !

پهناورترین کشور جهان چه جذابیت هایی دارد؟

جذابیت های روسیه

کشور روسیه بدون شک پهناورترین کشور جهان محسوب می شود که زیبایی های مسحور کننده ای دارد. این کشور در قاره اروپا و شمال اوراسیا واقع شده و رمز و راز های فراوانی را در خود دارد. روسیه مهد نویسندگان شاخصی مانند داستایوفسکی و تولستوی است. گردشگران فراوانی هر ساله از سراسر جهان برای دیدن جاذبه های این کشور به آن سفر می کنند. البته جذابیت های روسیه در کلام نمیگنجد اما همیشه گفته اند وصف العیش نصف العیش !

به همین خاطر ما این مطلب را به جذابیت های بیشمار این کشور اختصاص داده ایم.

آب و هوا و واحد پول کشور روسیه

آب و هوای این کشور که یکی از جذابیت های روسیه محسوب می شود، همیشه سرد و برفی است. دمای هوای متغیری بین 37 درجه و منفی 30 درجه دارد. البته مطلوب ترین دما را می توان در امتداد سواحل دریای بالتیک احساس کرد. درست در مکانی که اهالی شهر مسکو تعطیلات تابستانی خود را در آن می گذرانند. شهر سوچی نیز با آب و هوای مطلوب گرمسیری و تفرجگاه های ساحلی، لقب فلوریدای روسیه را از آن خود کرده است. برای سفر به کشور روسیه شما نیاز به روبل دارید و بد نیست بدانید که مرزهای این کشور با اقیانوس آرام شاقتصادی، دریای سیاه، خزر، بالتیک، ژاپن، مرز آبی اقیانوس منجمد شاقتصادی و 12 کشور آسیایی اروپایی، هم مرز است.

روسیه و دیدنی های آن

جاذبه ها و شگفتی های کشور روسیه کم نیستند. موزه زیبای هرمیتاژ در سن پطرزبورگ و میدان سرخ در مسکو از جمله جذابیت های روسیه محسوب می شوند. فصل گرما در روسیه معتدل و ملایم است و مناسب گشت و گذار محسوب می شود. زمانی که وارد مترو می شوید آسمان آبی را پشت سر می گذارید و بعد از 20 دقیقه که از مترو بیرون می آیید، هوا ابری و گرفته خواهد بود. این هوا همان هوای شاخص در شهر سن پطرزبورگ مرکز فرهنگی روسیه و مرکز سلسله رومانوف است. وقتی به فرودگاه قدیمی کشور روسیه قدم می گذارید، با روس های سرخ و سفید روبرو می شوید که ممکن است کمی شما را ناامید کند، اما به مرور زمان عادت می کنید.

عده ای از گردشگران به دلیل وجود شگفتی های متعدد در این کشور، سفرهای خود را از روسیه آغاز می کنند. بد نیست بدانید که در ابتدای قرن 18 میلادی با اصلاحات مهمی که تزار پتر بزرگ انجام داد، کشور روسیه به یک امپراتوری نیرومند و پهناور تبدیل شد. درست در سال 1296 شمسی یا 1917 میلادی، انقلاب کمونیستی رخ داد و نام این کشور به اتحاد جماهیر شوروی تغییر پیدا کرد. در سال 1991 میلادی معادل با 1370 شمسی نیز دولت شوروی بعد از یک جنگ سرد و البته بسیار طولانی مدت با غرب، از هم فرو پاشید و فدراسیون روسیه جایگزین آن شد.

  • مسکو و هرآنچه که لازم است تا بدانید !

شهر مسکو مرکز کشور روسیه کلان شهری بزرگ است که در غرب آن قرار گرفته و در قسمت اروپایی مستقر شده است. در این شهر رودخانه های زیادی جریان دارند که از جذابیت های روسیه محسوب می شوند. از مهمترین این رودخانه ها می توان رودخانه مسکو را نام برد.

دیدنی های سیاسی، مذهبی، آموزشی، تاریخی و شگفتی های زیادی در این شهر وجود دارد و بد نیست بدانید که زبان رسمی مردم این کشور روسی است اما در استان ها و جمهوری های متعدد و مختلف آن 27 زبان رسمی دیگر نیز استفاده می شود. ادیان این کشور متعدد هستند اما براساس قانون تصویب شده در سال 1997 میلادی، مسیحیت، اسلام، بودا و دین یهود در این سرزمین از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

جذابیت های روسیه در مسکو

اولین جاذبه دیدنی شهر مسکو میدان سرخ یا کلیسای واسیلی است. این میدان مقبره لنین را در قلب خود نگه داشته و به دلیل آجر فرش های قرمز، برج های رنگارنگ و مناره های عجیب و خاصش در کنار کاخ کرملین، یکی از جذابیت های روسیه محسوب می شود که بدون شک تصاویر آن را به عنوان نماد شاخصی از کشور روسیه همه جا مشاهده کرده اید. همچنین کلیسای سنت باسیل در میدان سرخ روسیه با گنبد های چوبی رنگارنگ و پیازی شکل، یکی دیگر از نمادهای معروف کشور روسیه است. در میدان سرخ شما با هزاران مغازه تجاری روبرو هستید که در کنار موزه، مقبره لنین، مجسمه مارشال ژوکوف که فاتح برلین بود، میدان سوارکاری یا مانژ، اصطبل اسب های معروف سلطنتی، مجلس دوما و کاخ کرملین در مسکو که در کرانه شاقتصادی رود مسکو قرار گرفته است، همگی نمادی از معماری این محسوب می شوند.

دیگر جاذبه های دیدنی مسکو

همچنین متروهای مسکو نیز که عمر بعضی از آنها به بیش از 80 سال میرسد، با نام کاخ های زیرزمینی مسکو معروف هستند و از جمله جاذبه های این کشور و شهر مسکو محسوب می شوند. ساختمان های استالینی یا هفت خواهران بر بلندای تپه گنجشک ها که مشرف به شهر مسکو است، صومعه نودوویچ و در کنار آن مقبره مشاهیر از دیگر جذابیت های روسیه محسوب می شوند.

بعد از آن به پارک آزادی و همچنین نشان کشته شدگان جنگ جهانی دوم میرسیم که در شهر مسکو ارزش و اهمیت فراوانی دارد. برای دیدن تمام جذابیت های روسیه در شهر مسکو، شما به 3 الی 5 روز اقامت نیاز خواهید داشت. بهترین و اقتصادی ترین نوع تردد در مسکو استفاده از مترو است. مترو 12 خط و 180 ایستگاه دارد که با عمقی نزدیک به 85 متر از جمله عمیق ترین سیستم های حمل و نقل زیرزمینی جهان محسوب می شود. همچنین طولانی ترین پله برقی های اروپا را در مترو های مسکو می توان مشاهده کرد.

سن پطرزبورگ و جاذبه هایی بی شمار

شهر سن پطرزبورگ شهری جوان محسوب می شود که عمری 250 ساله دارد. این شهر که در بخش غربی کشور روسیه واقع شده در شرق خلیج فنلاند است و حدودا بر روی 42 جزیره در دلتای مستقر بر روی رودخانه نوا واقع شده است. پل های متعددی برای ارتباط این جزیره ها با یکدیگر ساخته شده اند. بد نیست بدانید که 20 عدد از این پل ها متحرک هستند که 7 پل دقیقاً بر روی رودخانه نوا واقع شده اند. شهر سن پترزبورگ که از دیگر شهرهای معروف و از جذابیت های روسیه محسوب می شود، قبل از مسکو مرکز این کشور بوده و نام دیگر آن شهر موزه است.

  • جذابیت های روسیه در سنت پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ روسیه به روایتی مانند شهر ونیز ساخته شده اما تفاوت های زیادی با آن دارد که سبب شده از ونیز هم زیباتر باشد. شهری بسیار تمیز که در قسمت های داخلی شهر، کاخ های متعددی را می توانید مشاهده کنید. در این شهر کانال های بسیار زیادی که مالامال از آب هستند در زیر ساختمان ها و از دل بناها گذر می کنند. بد نیست بدانید که در میان دیدنی های شهر سن پترزبورگ، کاخ موزه هرمیتاژ یکی از بی نظیر ترین و شگفت آور ترین جاذبه های شهر محسوب می شود.

موزه ای باشکوه و بزرگ که اعتبار خود را به واسطه دو اثر فاخر از تابلو های لئوناردو داوینچی به دست آورده است. اما بدون شک اولین جاذبه این شهر که از جذابیت های روسیه نیز محسوب می شود، دروازه وداع یا دروازه مسکو است. این دروازه به مناسبت پیروزی بر ایرانیان و عثمانی ها بنا گشت.

  • دیگر جذابیت های دیدنی سنت پترزبورگ

از کاخ های متعدد و زیبای شهر سن پترزبورگ که عبور کنیم، به پارک پیروزی می رسیم که اجساد افراد زیادی از جنگ جهانی دوم در آنجا سوزانده شده است. همچنین باشگاه معروف زنیت که به آبی های سن پطرزبورگ معروفیت دارد، در پشت پارک پیروزی مستقر شده است. مسافران در این شهر می توانند از خانه شیمی دان معروف سرزمین روسیه با نام مندلیف و نیز جدول مندلیف که به دست شخصی ایشان ترسیم شده است، دیدن کنند. همچنین میدان اسحاق و کلیسای بسیار زیبای اسحاق که در بمباران های ارتش هیتلر ستون های آن زخم های متعددی را بر پیکر خود دیدند، از نزدیک قابل دیدن هستند.

مجسمه نیکولیا در کنار دختران و همسرش درست در وسط میدان شهر واقع شده است. کلیسای کازان، آرامگاه سپهسالار کوتوزف، همان فرماندهی که توانست بر ناپلئون و نیروهایش پیروز شود، همگی در میدان شهر خودنمایی می کنند. پل های متحرک، بندرگاه، ناو جنگی آورورا و خیابان الکساندر نفسکی که به عبارتی همتای خیابان شانزلیزه پاریس است و در شب شکوه و زیبایی خاصی دارد، از دیگر جذابیت های روسیه در سن پترزبورگ محسوب می شوند.

روسیه و تمام زیبایی هایش

تمام جذابیت های روسیه به این مواردی که ما در مطلب خود ذکر کردیم خلاصه نمی شوند. روسیه جذابیت های بی همتا فراوانی دارد. کشوری پهناور که بدلیل همین پهناوری، فرهنگ های متعددی نیز در آن دیده می شوند. مانند برج مخابراتی اوستانکینو، باغ وحش مسکو، اقامتگاه لو مونسکو، پارک ونخاد مسکو، پارک گورکی، کاخ سفید مسکو، برج ناقوس ایوان مخوف، شاه توپ مسکو، شاه زنگ مسکو، تالار تئاتر بولشوی، نقطه صفر مسکو و غیره که همگی از جاذبه های روسیه محسوب می شوند. در نهایت شما به راحتی می توانید با سفر به کشور روسیه شگفتی های عجیب و باورنکردنی فراوانی را با چشمان خود مشاهده کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 516

به "پهناورترین کشور جهان چه جذابیت هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهناورترین کشور جهان چه جذابیت هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید