مقاله: چطور یک ساختمان مسکونی ساخته میشود؟

به گزارش ذهن خاکستری، تصور عمومی بر این است که، برای ساخت زمین مسکونی، اقدام به خرید زمین یکی از آسان ترین مراحل آن است در حالی که برای خرید زمین یا خانه کلنگی نیز باید مراحلی طی گردد که یکی از آنها استعلام دریافت از شهرداری است تا مطمئن شوید که آیا آن زمین برای ساخت و ساز آماده است یا خیر.

مقاله: چطور یک ساختمان مسکونی ساخته میشود؟

بعد از کف سازی نوبت به گچ کاری می رسد و در این مرحله باید دیوارها و سقف تمام اتاق ها به غیر از قسمت های کاشی شده، با گچ پوشانده شوند.

هزینه های لوله کشی و داکت گذاری تا سرانجام کامل نصب خبرنگاران و پریز، چراغ، آیفون، دتکتور ها و تابلوهای برق را شامل می گردد.

زمانی که پی کنی و گودبرای برای ساخت ساختمان مسکونی به سرانجام رسید مرحله بعدی از مراحل ساخت خانه، آنالیز آن به لحاظ شرایط استحکام است که این کار توسط مهندس سازه انجام می گردد و در صورت احتیاج به مالک اعلام می گردد که احتیاج به چه سبکی از مقاوم سازی وجود دارد.

انجام عملیات گودبرداری برای آن دسته از خانه هایی که طبقات کمتری دارند و زیر زمین یا پارکینگ ندارند با توجه به تعداد طبقات عمدتا تا عمق یک متر یا حتی کمتر صورت می گیرد که این میزان معمولا برای خانه های دو طبقه است. اما برای گودبرداری ساختمان هایی با طبقات زیاد یا برج ها گودبرداری تا رسیدن به زمین بکر ادامه پیدا می نماید.

منبع مقاله: چطور یک ساختمان مسکونی ساخته میشود؟

انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 295

به "مقاله: چطور یک ساختمان مسکونی ساخته میشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چطور یک ساختمان مسکونی ساخته میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید