میوه ای شگفت انگیز برای تامین کم آبی بدن

به گزارش ذهن خاکستری، این میوه تابستانی از 90 درصد آب تشکیل شده است و خاصیت فراوانی برای سلامتی بدن دارد. اما کدام میوه خوشمزه این فصل این خاصیت را داراست؟

میوه ای شگفت انگیز برای تامین کم آبی بدن

پرورش درخت هلو به پنج هزار سال پیش در چین برمی گردد و امروزه 30 نوع از این میوه کشت می گردد. هلو سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر است که بخش زیادی از این ترکیبات در پوست میوه واقع شده است. در این مطلب از خبرنگاران بیشتر با خواص شگفت انگیز هلو آشنا می شوید.

خواص شگفت انگیز هلو

یک هلو 8 تا 10 میلی گرم ویتامین C دارد که می تواند حدود 10 تا 12 درصد احتیاج روزانه به این ویتامین را تامین کند. هرچه هلو رنگ زردنارنجی بیشتری داشته باشد، میزان فلاونوئید بیشتری دارد که عملکرد ویتامین C را تقویت می نماید. ویتامین C از بدن در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی محافظت می نماید، در جذب آهن موثر است و عملکرد آنتی اکسیدانی دارد. هلو بعلاوه سرشار از کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین است.

مطالعات بسیاری نشان می دهد خوراکی های سرشار از کاروتنوئیدها با کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی همراه است. تاثیر لوتئین و زیگزانتین در برابر بیماری های چشم مانند استحاله ماکولای چشم و آب مروارید نیز تایید شده است.

تامین آب و مواد معدنی

هلو نزدیک به 90 درصد آب دارد و در روزهای گرم برای تامین احتیاج آب بدن و دفع مواد زائد موثر است. با دریافت آب و مایعات کافی عملکرد جریان خون و فعالیت مغز بهبود پیدا می نماید و ریزمغذی ها به سلول های اندام های مختلف می رسند. البته مصرف منظم هلو به تامین موادمعدنی نیز یاری می نماید زیرا حاوی میزان فراوان پتاسیم، منیزیوم، فسفر و آهن است.

تاثیر مطلوب بر عملکرد گوارش

هلو میوه ای سرشار از فیبرهای حل شدنی است که عملکرد هضم را تسهیل می نمایند. خوراکی های سرشار از فیبر علاوه بر پیشگیری از یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروق، کنترل دیابت نوع 2 و اشتها نیز نقش دارد. فیبرها، کلسترول و ترکیبات سمی را جذب می نمایند و برای پاکسازی بدن ضروری هستند. بعلاوه به علت جذب آب مانند یک عامل ضدگرسنگی عمل می نمایند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 7 راه درمان خانگی نیش پشه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 495

به "میوه ای شگفت انگیز برای تامین کم آبی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه ای شگفت انگیز برای تامین کم آبی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید