خواص بادرنجبویه آنتی اکسیدان و آرامبخشی قوی

به گزارش ذهن خاکستری، گیاهان بادرنجبویه در بعضی منطقه ها دارای اهمیت فرهنگی هستند. در منطقه ها خاصی از آسیا، بادرنجبویه در طب سنتی چینی استفاده های بسیاری دارد.

خواص بادرنجبویه آنتی اکسیدان و آرامبخشی قوی

خواص بادرنجبویه این گیاه را در درمان بسیاری از بیماری ها شهره نموده است. بادرنجبویه یکی از گیاهان علفی است که از خانواده نعنا است. این گیاه بومی آسیا، اروپا و بخش هایی از آمریکای شمالی است و معمولا متراکم و بوته ای رشد می نماید. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید تا درباره بادرنجبویه بیشتر بدانید.

خواص بادرنجبویه

بسیاری از گونه های بادرنجبویه به طور سنتی به علت خواص دارویی خود مورد استفاده قرار می گیرند. آنها حاوی ترکیبات مختلفی از جمله اسانس ها، فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک هستند که اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد اسپاسم دارند. عصاره گیاهان بادرنجبویه در طب سنتی برای درمان اختلالات گوارشی، بیماری های تنفسی و ایجاد آرامش استفاده می گردد.

اثرات ضد التهابی

یکی از خواص بادرنجبویه این است که این گیاه حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در بدن یاری می نماید. این ویژگی بادرنجبویه برای شرایطی مانند آرتریت، بیماری التهابی روده و التهاب تنفسی بسیار مفید واقع می گردد.

خاصیت آنتی اکسیدانی

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد یاری می نماید. آنتی اکسیدان ها با فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و بعضی سرطان ها مرتبط هستند.

یاری به هضم غذا

بعضی از خواص بادرنجبویه به طور سنتی برای یاری به هضم و تسکین ناراحتی های گوارشی استفاده می گردد. این گیاه خواص ضد عفونی نماینده نیز دارد و به کاهش علائمی مانند نفخ، سوء هاضمه و اسپاسم معده یاری می نماید.

اثرات آرامبخش

در طب سنتی از بادرنجبویه به عنوان آرامبخشی ملایم استفاده می گردد که به تقویت اعصاب، کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب یاری می نماید. گاهی اوقات از این گیاه در دمنوش های گیاهی یا رایحه درمانی به علت خاصیت آرامبخشی آن استفاده می گردد.

رایحه درمانی

گیاهان بادرنجبویه به خاطر رایحه دلپذیر خود شناخته می شوند. برگ ها و گل های این گیاهان رایحه دلپذیری را منتشر می نمایند که اغلب با رایحه نعنا یا لیمو مقایسه می گردد. در نتیجه، بعضی از گونه های بادرنجبویه به عنوان گیاهان معطر کشت شده و در دمنوش های گیاهی، آشپزی و در عطرسازی، رایحه درمانی و فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند.

بهبود سیستم تنفسی

گونه های خاصی از بادرنجبویه برای یاری به بهبود سیستم تنفسی استفاده می شوند. اعتقاد بر این است که این گیاه خواص خلط آور دارد و به روان شدن مخاط و کاهش احتقان یاری می نماید. خواص بادرنجبویه در مدیریت علائم بیماری های تنفسی مانند سرفه، سرماخوردگی و برونشیت مفید واقع می گردد.

فعالیت ضد میکروبی بالقوه

بعضی از مطالعات نشان می دهند که بعضی از ترکیبات موجود در بادرنجبویه دارای خواص ضد میکروبی هستند که به مهار رشد باکتری ها، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها یاری می نمایند.

در حالی که بادرنجبویه دارای سابقه استفاده سنتی برای اهداف مختلف سلامتی است، تحقیقات علمی در خصوص اثرات خاص سلامتی آن محدود است. اثربخشی و ایمنی بادرنجبویه برای شرایط یا افراد خاص ممکن است متفاوت باشد. توصیه می گردد قبل از مصرف بادرنجبویه برای اهداف دارویی، اگر بیماری زمینه ای دارید یا دارو مصرف می کنید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا طب سنتی مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: چه کسانی نباید آویشن مصرف نمایند؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 644

به "خواص بادرنجبویه آنتی اکسیدان و آرامبخشی قوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بادرنجبویه آنتی اکسیدان و آرامبخشی قوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید