واقفین بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) تقدیر شدند

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، گردهمایی خادم المصطفی(ص) در آستانه مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار گردید و از واقفین بنیاد مصطفی(ص) تقدیر شد.

واقفین بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) تقدیر شدند

در این مراسم از 12 واقف و خیر بنیاد مصطفی(ص) تقدیر و به آنان نشان خادم المصطفی(ص) اهدا شد.

ضرورت توجه به هنر در جایزه مصطفی(ص)

علی اکبر صالحی، قائم مقام فرهنگستان علوم، در گردهمایی خادم المصطفی(ص) در این مراسم جایزه مصطفی(ص) را خوشنام و مبارک دانست و درباره اندیشه و اندیشه ورزی به سخنان امام علی(ع) اشاره نمود و گفت: مومنی که غافل از علم باشد بر او چیره می شوند.

وی فرازهایی از این موضوع را برشمرد و اضافه نمود: اندیشه به طور کلی یعنی فکر و تفکر، اما به معنای جزیی یعنی کوشش بی وقفه بشر در حل مسائل و پاسخ به پرسش ها در موضوعات مختلف. اگر اندیشه ورزی با نیت خیرخواهانه و دربرگیرانه مصلحت عمومی و در عمل با هدف خدمت به جامعه و یاری به سیستم حکمرانی برای حل مسائل جامعه و تحقق پیشرفت باشد، این اندیشه ورزی فضیلت مندانه است.

صالحی اعلام کرد: در فرایند اندیشه ورزی باید مراقب بعضی نکات باشیم؛ ایده آل گرایی به معنای دوری از واقع گرایی و عملگرایی نیست و یک تصویر ایده آل و توصیه هایی را ارایه می نماید که قابل پیاده شدن است.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) توضیح داد: دومین مشکل در اندیشه ورزی، سطحی سازی به جای ساده سازی است. غیرتخصصی عمل کردن اهمیت دارد یعنی نباید به مسائلی که آگاهی نداریم وارد شویم.

وی یکی از حوزه های اندیشه ورزی را شناخت آینده دانست و تاکید نمود: این امر ابهامات را کم می نماید و آگاهی را نسبت به فردا بیشتر می نماید.

صالحی بعلاوه با تاکید بر آینده پژوهی ادامه داد: جایزه مصطفی(ص) در تماس و ارتباط با 3 میلیون دانشمند، آینده را تا حدودی می تواند ترسیم کند. راه مطمئنی که به انسان برای آینده و حرکت به سمت آینده اطمینان می دهد این است که آینده را براساس خواسته های امروز خود بسازد اما به علت تحولات پیش بینی نشده این امر ممکن نیست.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) گفت: اسلام یک دین فردی نیست. امر مدنی و اجتماعی اسلام در جمع پیش می رود. باید از بنیاد مصطفی(ص) تقدیر کرد و به آنان دستمریزاد گفت زیرا مطالبی که گفتم را از حرکت جمعی، اندیشه ورزی و ترسیم آینده در جایزه مصطفی(ص) لحاظ نموده اند.

وی بیان کرد: جایزه مصطفی(ص) می تواند ودیعه های الهی را در بین نخبگان جامعه اسلامی و بشری به میزانی که ظرفیت دارد، رشد دهد و این امر قابل تقدیر است.

صالحی گفت: در جایزه مصطفی(ص) توجه ویژه ای به هنر گردد؛ مسائلی مانند اقتصاد جهانی، امنیت انرژی، تحول در جهان، ثبات و امنیت، محیط زیست، غذا و کشاورزی، جامعه و سیاست، بهداشت، آموزش، ارتباطات، دانش و مهارت، شهرسازی و ... مواردی هستند که باید به آنان نیز توجه گردد. امیدواریم جایزه مصطفی(ص) آینده ای زیبا را برای جامعه اسلامی و جامعه بشریت ترسیم کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 597

به "واقفین بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) تقدیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقفین بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) تقدیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید