چرا فدراسیون والیبال واقعیت را نگفت، ناتوانی در اعزام تیم مقتدر

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران، سعید رضایی، سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان در آستانه اعزام به مسابقات جام باشگاه های دنیا در مصاحبه ای بیان کرد که تیم سیرجان توان حضور در این رقابت ها را ندارد و با حمایت فدراسیون و به اصرار فدراسیون دنیای والیبال راهی مسابقات می گردد.

چرا فدراسیون والیبال واقعیت را نگفت، ناتوانی در اعزام تیم مقتدر

پس از صحبت های سعید رضایی اسنادی منتشر شد مبنی بر این که تیم سیرجان در نامه ای روز 21 آبان ماه به صورت رسمی فهرست بازیکنان مد نظر خود را به فدراسیون ارسال نموده است. اما پیگیری های خبرنگاران نشان داد حقیقت چیز دیگری است.

تیم سیرجان در تاریخ 15 آبان ماه پیش از ثبت نام در رقابت ها در نامه ای رسمی به فدراسیون والیبال انصراف خود از مسابقات را اعلام نموده است. چرا که شرایط حضور در مسابقات را ندارد اما فدراسیون والیبال این اطمینان را به باشگاه سیرجان داده است که بازیکنان تحت قرارداد فصل گذشته این باشگاه، طبق بند آیین نامه باید در اختیار باشگاه سیرجان باشند و در غیر اینصورت محروم می شوند. بنابراین باشگاه سیرجان در تاریخ 17 آبان بر اساس وعده حمایت فدراسیون، ثبت نام خود در جام باشگاه ها جهان را با تاخیر یک هفته ای انجام داد.

اما پس از ثبت نام سیرجان، وعده های فدراسیون برای حضور بازیکنان محقق نشد و با توجه به عدم آمادگی و مصدومیت تعدادی از بازیکنان و بعلاوه عدم حمایت کامل در جذب افراد مورد نظر، یک بار دیگر باشگاه سیرجان در تاریخ 23 آبان نامه انصراف را به فدراسیون والیبال ارسال کرد و چون در این تاریخ تیم سیرجان بر اساس وعده های فدراسیون مجبور به ثبت نام در جام باشگاه ها شده بود، در صورت انصراف از سوی فدراسیون جهانی والیبال جریمه می شد. در ادامه، مدیران تیم سیرجان حاضر به پرداخت جریمه نیز شدند که این بار از سوی فدراسیون جهانی پذیرفته نشد و فدراسیون والیبال کشورمان به علت فشارهای وارده از سوی FIVB، قول همکاری مجدد با سیرجانی ها را داد.

نخستین نامه انصرافی تیم سیرجان در تاریخ 15 آبان

دومین نامه انصرافی تیم سیرجان در تاریخ 23 آبان

محمدرضا داورزنی نیز پیش از اعزام تیم با حضور در تمرینات تیم والیبال سیرجان گفت: حضور برای شما سخت است اما چاره ای نبود، این فشار را همه باید تحمل کنیم. برای ما والیبال ملی مهم است، می توانیم اعتبارمان را در جهان حفظ کنیم. مجبور هستیم شرکت کنیم!

میلاد تقوی در مصاحبه با خبرنگاران در واکنش به حواشی حضور تیم سیرجان در مسابقات جام باشگاه های جهان گفت: پس از قهرمانی سیرجان در مسابقات آسیایی سه روز بعد فدراسیون جهانی ایمیلی ارسال کرد که ضمن تبریک قهرمانی، سهمیه حضور سیرجان در جام باشگاه های جهان را بیان کرد. اگر باشگاه سیرجان تا قبل از این پیغام انصراف خود را اعلام می کرد می توانستند جایگزین را اعلام کند.

وی تاکید نمود: پس از کسب سهمیه جام باشگاه های جهان تیم سیرجان تا 10 آبان اعلام انصراف خود را به فدراسیون جهانی اعلام نکرد و 10 آبان فدراسیون جهانی اسامی تیم های حاضر در جام باشگاه های جهان را بیان کرد. سیرجان نیز 21 آبان به صورت کتبی برای حضور در جام باشگاه های جهان اعلام حضور کرد.

تقوی ادامه داد: باشگاه سیرجان برای نخستین بار 25 آبان انصراف خود را به صورت کتبی از مسابقات جام باشگاه های جهان بیان کرد. اگر این انصراف قبل از 10 آبان اعلام می شد جریمه فقط شامل حال باشگاه بود و جریمه ای به فدراسیون تعلق نمی گرفت اما پس از اعلام حضور در مسابقات انصراف داده اند. که در این شرایط علاوه بر جریمه باشگاه، محرومیت نماینده ایران در 2 دوره مسابقات جام باشگاه های جهان شامل می شد. بنابراین برای حفظ آبروی والیبال ایران باید محکم می ایستادیم که نمی توانیم به خاطر انصراف یک تیم برای دو سال نماینده ایران را از حضور در جام باشگاه ها محروم کنیم.

تقوی توضیح داد: سیرجان باید تا 10 آبان اعلام انصراف می کرد که این کار را انجام نداد و منطقی است که ما باید از آبروی والیبال ایران دفاع می کردیم.

محمدرضا شریف پور، مدیر تیم سیرجان نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پس از انصراف دوم در تاریخ 25 آبان، داورزنی با مدیران ارشد باشگاه ها صحبت کرد، جلسه ای برگزار کرد و زمانیکه فهرست را دید گفت با این نفرات در جام باشگاه های جهان شرکت نکنیم بهتر است. ایشان پذیرفت انصراف دهیم. اما مجددا شب تماس گرفت و بیان کرد FIVB فشار وارد نموده است. تیم را برای حضور در مسابقات آماده کنید.

شریف پور در انتها تاکید نمود: مقصر تمام این اتفاقات من هستم و اشتباه کردم.

به گزارش خبرنگاران، اصرار عجیب فدراسیون والیبال برای حضور تیم نا آماده سیرجان در مسابقات جام باشگاه های جهان برگ تاریک دیگری در دفتر مدیریت محمدرضا داورزنی است. تیمی که اذعان دارد شرایط حضور در مسابقات را ندارد را راهی مسابقاتی کرد که غول های جهانی والیبال در آن حضور دارند و نماینده ایران با دو شکست سنگین 3 بر صفر از دور مسابقات کنار رفت.

فدراسیون والیبال در مدیریت مسئله ساده ناکام ماند تا علاوه بر نمایش ضعیف نماینده والیبال ایران در جهان، مسابقات لیگ دو هفته تعطیل گردد که در نهایت فشار بازی ها را مضاعف خواهد نمود. با عوام فریبی و پنهان کردن حقیقت ماجرا فقط والیبال ایران آسیب خواهد دید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 316

به "چرا فدراسیون والیبال واقعیت را نگفت، ناتوانی در اعزام تیم مقتدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فدراسیون والیبال واقعیت را نگفت، ناتوانی در اعزام تیم مقتدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید