چه نکاتی را در زمان شروع موج سرما و بارش برف رعایت کنیم؟

به گزارش ذهن خاکستری، معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد توصیه هایی را در زمان شروع موج سرما و بارش برف به مردم ارائه کرد.

چه نکاتی را در زمان شروع موج سرما و بارش برف رعایت کنیم؟

خبرنگاران یزد -سید محمد دریایی، معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: چنانچه در منطقه ها سرد سیر زندگی می کنید دیوار ها و سقف های محل سکونت خود را عایق کاری کنید و برای حفظ سلامت و محافظت از خود در برابر سرمای شدید، پوشاک چند لایه، سبک و گرم، دستکش، شال گردن و کلاه بپوشید.

دریایی گفت: هنگام وقوع سرمای شدید با پایین نگه داشتن درجه حرارت محل سکونت یا کار (کمتر از حد نرمال) در مصرف سوخت صرفه جویی کنید.

او گفت: با آغاز فصل سرما، برای آمادگی هنگام شرایط اضطراری مانند بارش شدید برف، مسدود شدن راستا های ارتباطی، همیشه مواد غذایی و آب در منزل جهت تأمین احتیاج چند روزه خانواده آماده داشته باشید.

دریایی گفت: با آغاز فصل سرما به منظور آمادگی هنگام قطع گاز، سوخت و وسیله ای جایگزین جهت گرمایش و پخت و پز تهیه کنید و هنگام بارش برف و یخبندان حتی المقدور از سفر های غیر ضروری و خروج از خانه خودداری کنید.

او گفت: هنگام بارش برف و لغزندگی معابر، بچه ها و سالخوردگان حتی الامکان از منزل خارج نشوند، در روز های برفی و یخبندان از موتور سیکلت و دوچرخه استفاده نکنید و هنگام عبور از عرض خیابان در مواقع بارش برف و یخبندان با در نظر گرفتن فاصله از وسیله نقلیه بااحتیاط کامل عبور و از دویدن خودداری کنید.

دریایی گفت: برای حفظ ایمنی خود هنگام گذر از روی پلکان های برف گیر ساختمان ها، پل های عابر پیاده و پل های فلزی روی جوی­ ها، بااحتیاط عبور کنید.

او گفت: هنگام بارش برف شدید فعالیت های خسته کننده و بی نتیجه مانند برف روبی، را انجام ندهید، زیرا می­ تواند موجب وارد آمدن فشار بر قلب و در نتیجه حمله قلبی گردد.

دریایی گفت: هنگام اطلاع از وقوع بارش سنگین برف، برای آمادگی در مواقع قطع گاز سعی کنید، پتو و لباس های گرم را در دسترس قرار دهید.

او گفت: هنگام اطلاع از وقوع بارش سنگین برف، برای آمادگی در مواقع قطع برق در صورت داشتن چراغ قوه های شارژی آن ها را شارژ کنید یا چراغ قوه با چند باطری یدک تهیه و در دسترس قرار دهید.

غ

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 405

به "چه نکاتی را در زمان شروع موج سرما و بارش برف رعایت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه نکاتی را در زمان شروع موج سرما و بارش برف رعایت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید