بازسازی ویلا: 34 قلم اشیاء داخل موزه مهاباد بازسازی شد

به گزارش ذهن خاکستری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: 34 قلم از اشیاء تاریخی موزه حمام میرزا رسول این شهرستان بازسازی شده است.

بازسازی ویلا: 34 قلم اشیاء داخل موزه مهاباد بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ناصر صدفی گفت: طی امسال 34 قلم اشیاء تاریخی داخل موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول اعم از اشیای سفالی، فلزی، و نسخ خطی بازسازی شده است.

وی گفت: موزه مهاباد دارای هزار و 218 اثر تاریخی می باشد؛ تا به امروز 15 موزه در زمینه های باستان شناسی، مردم شناسی، تاریخ طبیعی، ساعت و سایر موزه ها در استان پذیرای علاقه مندان بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: 85 درصد از اشیای تاریخی این موزه را مردم شهرستان به این مکان اهدا نموده اند که این آمار در نوع خود بی سابقه است.

حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد است که پس از بازسازی و بازسازی به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به موزه مردم شناسی تبدیل شده است؛ این بنای زیبا که قدمت آن به اواخر دوره صفویه برمی شود به وسیله شخصی به نام میزرا رسول ساخته شده است.

خبرنگاران مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 423

به "بازسازی ویلا: 34 قلم اشیاء داخل موزه مهاباد بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: 34 قلم اشیاء داخل موزه مهاباد بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید