ایجاد موزه باستان شناسی در سقز یک ضرورت است

به گزارش ذهن خاکستری، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، ایجاد موزه باستان شناسی در سقز یک ضرورت است.

ایجاد موزه باستان شناسی در سقز یک ضرورت است

جعفر توان در جلسه ای که با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز برگزار گردید، گفت: ساخت موزه مردم شناسی و باستان شناسی، تملک بناهای تاریخی و بازسازی و آماده سازی آنها برای بازدید عموم مردم از مطالبه های شهروندان است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سقز اظهار کرد: حفظ میراث گذشتگان و شناساندن آن به مردم مانند یک تاریخ و شناسنامه برای شهرستان بسیار ارزشمند است.

او با بیان اینکه سقز با توجه به پیشینه تاریخی خود دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری است، اضافه کرد: بدون شک بازسازی آثار تاریخی و استفاده فرهنگی از آنها، این بناها را به هویت واقعی باز می گرداند.

توان مطرح کرد: ضمن معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری سقز به عنوان یک مقصد برای مسافران، باید آنها را تشویق به ماندگاری در شهرستان کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سقز یادآور شد: امیدواریم با همت همگانی و بکارگیری ظرفیت های طبیعی و تاریخی بتوانیم سقز را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

بازسازی بناهای تاریخی سقز نیازمند تأمین اعتبار است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز گفت: بازسازی و احیای اماکن تاریخی این شهرستان نیازمند تأمین اعتبار است.

صلاح نصراللهی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی سقز، اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه، جوابگوی بازسازی این تعداد آثار نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز اضافه کرد: تملک و بازسازی بناهای تاریخی شاخص، تجهیز و راه اندازی موزه سقز در محل بنای تاریخی حمام حاج صالح، ساخت موزه باستان شناسی، ادامه آنالیز های پیمایشی باستان شناختی و کاوش های علمی باستان شناسی از پروژه های اولویت دار این اداره است که نیازمند تأمین اعتبارات ضروری است.

او یادآور شد: امیدواریم با همراهی فرمانداری و ادارات مربوطه، با احیا و بازسازی آثار و ابنیه تاریخی سقز زمینه رونق گردشگری این شهرستان بیش از پیش فراهم گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 464

به "ایجاد موزه باستان شناسی در سقز یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد موزه باستان شناسی در سقز یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید