6 فیلم هیجان انگیز مردان ایکس که با ادغام دیزنی و فاکس لغو شد

به گزارش ذهن خاکستری، در مارس 2019، دیزنی استودیوهای فاکس قرن بیستم و فاکس سرچ لایت را از نیوز کورپ خریداری کرد. تأثیرات ناگهانی این معامله بسیار زیاد است، به طوری که احتمالا آن ها در سال های آینده کاملا درک کنیم.

6 فیلم هیجان انگیز مردان ایکس که با ادغام دیزنی و فاکس لغو شد

با این حال، یکی از پیامدهای مهم این رویداد این بود که دیزنی و استودیوی مارول حقوق فیلم مردان ایکس را به ارث بردند. این دارایی مدت ها در اختیار فاکس بود و این شرکت از سال 2000 و به مدت 20 سال شروع به ساخت مجموعه ای از فیلم های مردان ایکس کرد. این فرانچایز آن قدر گسترده شد که انتها به فیلم های اسپین فی مانند ددپول، لوگان و جهش یافته های نو رسید.

این سری طولانی با ادغام دیزنی و فاکس متوقف شد، زیرا دیزنی اکنون میخواهد فیلم های شخصی خود را بر اساس این شخصیت های جهش یافته ارائه دهد. این تحول برای کسانی که رویای دوئل هالک و ولورین را در خواب دیده بودند، خوشایند بود اما برای کسانی که در فاکس بودند و در پروژه های مختلف مردان ایکس زحمت کشیده بودند، ناراحت نماینده بود. این ادغام و حضور اعضای مختلف مردان ایکس در دنیای سینمایی مارول به معنای توقف تعداد زیادی از فیلم های در حال توسعه مردان ایکس بود.

این پروژه های مختلف شامل همه چیز بودند، از عناوین اختصاصی و اسپین آف برای شخصیت های ثابت تا آثار متمرکز بر جهش یافته های محبوب هواداران در کمیک ها که هرگز در کانون توجه فیلم های سینمایی قرار نگرفته بودند. اکنون که گرد و غبار ناشی از ادغام دیزنی و فاکس شروع شده، وقت آن است که به همه فیلم های دست نخورده مردان ایکس که با ادغام دیزنی و فاکس متوقف شدند، نگاهی بیاندازیم.

6. ایکس 23 (X-23)

پس از اکران لوگان، تعیین بود که دیگر هیچ فیلم اختصاصی دیگری با حضور ولورین هیو جکمن ساخته نخواهد شد اما این قسمت از مجموعه فیلم های مردان ایکس در سال 2017، ایکس 23 (دافنه کین) را معرفی کرد که دختری جوان با قدرت های مشابه ولورین بود و مواد و عناصر لازم برای تهیه یک فیلم کمیک دیگر را فراهم می کرد. به نظر می رسید که این پروژه به واقعیت تبدیل خواهد شد، چرا که نویسنده و کارگردان لوگان، جیمز منگولد در اکتبر 2017 برای ساخت یک فیلم اسپین آف ایکس 23 قرارداد امضا کرد.

متأسفانه منگولد فقط یک ماه قبل از اعلام تمایل دیزنی برای خرید فاکس قرن بیستم، برای فراوری این پروژه قرارداد امضا نموده بود. لوگان در گیشه پیروز بود و ایکس 23 هم به عنوان شخصیتی قابل توجه خودنمایی کرد اما فیلم اختصاصی او بدون هیچ اثری ناپدید شد.

5. کیتی پراید (Kitty Pryde)

اخبار مبنی بر بازنگشتن تیم میلر برای کارگردانی دنباله فیلم سینمایی ددپول در سال 2016، دنیای تفریح را تحت تأثیر قرار داد. با این حال، این بدان معنا نبود که همکاری فرانچایز مردان ایکس با میلر به خاتمه رسیده باشد. در شروع سال 2018 تعیین شد که میلر در حال همکاری با نویسنده کمیک، برایان مایکل بندیس برای ساخت یک فیلم اختصاصی با حضور کیتی پراید است. این فیلم احتمالا قرار بود تجسم نوی از این شخصیت باشد و با کاراکتری که الیوت پیج در فیلم های قبلی مردان ایکس و در دو قسمت قبلی این فرانچایز نقش او را بازی می کرد، متفاوت بود.

کیتی پراید تا به امروز خیلی کم در فیلم های مردان ایکس حضور داشته است اما او شخصیتی بسیار مهم و کلیدی در کمیک ها است. به راحتی می توان فهمید که چرا تهیه نمایندگان فیلم های مردان ایکس این چهره را به عنوان یکی از عناوین اصلی فیلم های خود انتخاب نموده بودند. با این حال، هیچ خبر دیگری از فراوری این فیلم در ادامه سال 2018 منتشر نگردید و معلوم نشد که داستان فیلم کیتی پراید چه بود و چه بازیگرانی قرار بود نقش های اصلی را ایفا نمایند. با ادغام دیزنی و فاکس، فراوری این پروژه متوقف شد و هواداران کیتی پراید باید منتظر حضور مردان ایکس در دنیای سینمایی مارول باشند تا شاید این شخصیت را بالاخره در آن حال و هوا ببینند.

4. ددپول 3 اصلی (The Original Deadpool 3)

استودیو مارول در حال کوشش برای ساخت ماجراجویی نوی برای رایان رینولدز در فیلم ددپول است اما پیش از این اتفاقات، فاکس قرن بیستم نویسندگانی را به کار گرفته بود تا طرح دنباله احتمالی ددپول 3 را روی کاغذ آورند. اگرچه در ابتدا جزئیات طرح این دنباله کمیاب بود اما رایان رینولدز انتها بعضی از جنبه های آن داستان را در سال 2021 فاش نمود.

جالب اینجاست که آن پروژه قرار بود بر سفرهای جاده ای ددپول و ولورین هیو جکمن تمرکز کند. این مضمون به نوعی از یکی از صحنه های فیلم ددپول 2 ریشه می گرفت (یکی از سکانس های بایگانی شده از فیلم ریشه های مردان ایکس: ولورین)، جایی که ددپول به ولورین که بعد از لوگان بازنشسته می گردد می گوید: یک روز، یک رفیق قدیمی از تو می خواهد که دوباره اسبت را زین کنی و وقتی که این درخواست را مطرح می نماید، باید به آن جواب مثبت بدهی. تعیین نیست که آیا جکمن برای این دنباله قراردادی امضا کرد یا حتی درباره آن صحبت نموده بود یا خیر. پروژه ددپول 3 که در ابتدا برای اکران در سینماها پس از فیلم نیروی ایکس برنامه ریزی شده بود، انتها با ادغام دیزنی و فاکس به حاشیه رفت. فیلم بعدی ددپول به هر شکلی که باشد، بعید است که از داستان این پروژه ابتدایی چیزی وام بگیرد.

3. گامبیت (Gambit)

بعضی از فیلم های مردان ایکس که به علت ادغام دیزنی و فاکس لغو شدند، به مدت چندین سال قبل از این اتفاق، در حال توسعه بودند. گامبیت هم یکی از این موارد مهم بود، زیرا عوامل سازنده سال ها برای نمایش این شخصیت در اشکال مختلف و با حضور چنینگ تیتوم در یک فیلم برنامه ریزی نموده بودند. این فیلم قرار بود در اکتبر 2016 اکران گردد اما جدایی ناگهان کارگردان اولیه آن، روپرت وایت و بعلاوه کاهش شدید بودجه فاکس پس از شکست فیلم چهار شگفت انگیز در سال 2015، فراوری آن را با تاخیر روبرو کرد.

گامبیت مدتی طولانی در مرحله فراوری و توسعه ماند و حتی ژانر خود را هم تغییر داد. در ابتدا قرار بود یک فیلم سرقت محور باشد اما بعدا تعیین شد که به یک کمدی رمانتیک تبدیل شده است. بازیگران زن مختلفی مانند لیا سیدوکس و لیزی کاپلان هم برای بازی در نقش اصلی پروژه جالب توجه بودند و کارگردانانی مانند داگ لیمان و گور وربینسکی هم مدتی به این فیلم لینک شده بودند. تعهد تیتوم به حضور در پروژه گامبیت آن قدر قوی بود که در ژانویه 2019 گزارش هایی مبنی بر این منتشر شد که او هم شانس بالایی برای کارگردانی این فیلم دارد. هرچند دو ماه بعد، ادغام دیزنی و فاکس، جهت ورود این فیلم به سینماها را به طور کامل بست.

2. دنباله های جهش یافته های نو (The New Mutants Sequels)

امروزه جهش یافته های نو بیشتر به خاطر تأخیرها و جنجال های همیشگی و گفت وگوهای نژادپرستانه درباره قهرمانان بومی خود شناخته می گردد. با این حال، یک بار حضور در این پروژه، برای جاش بون، کارگردان جهش یافته های نو کافی بود تا برنامه های مفصلی را برای ساخت دو دنباله دیگر ترسیم کند. هر فیلم قرار بود ژانرهای وحشت نوی را آنالیز کند. در واقع قرار بود اولین دنباله بر اساس یک الگوی ترسناک علمی تخیلی و دنباله دوم هم با قالب یک فیلم ترسناک آخرالزمانی ساخته گردد. حتی این امید وجود داشت که آنتونیو باندراس و ساشا بارون کوهن به ترتیب به عنوان شخصیت های امانوئل دا کاستا و وارلوک در قسمت های بعدی ظاهر شوند.

با این حال، ادغام دیزنی و فاکس کل برنامه انتشار اولین فیلم جهش یافته های نو را به خاک و خون کشید. بنابراین دنباله های پیشنهادی هم تحت تأثیر قرار گرفتند. در همان زمان که جهش یافته های نو انتها در سینماها به نمایش عایدی، بون تأیید کرد که دیزنی برنامه ای برای آنالیز بیشتر این نسخه های جهش یافته عجیب و غریب ندارد. امیدهای زیادی برای ساخت یک فرانچایز مستقل برای جهش یافته های نو وجود داشت اما خرید فاکس قرن بیستم به وسیله دیزنی تنها یکی از چندین عاملی بود که این آرزوها را بر باد داد.

1. نیروی ایکس (X-Force)

پیروزیت وحشتناک ددپول الهام بخش فاکس قرن بیستم شد تا به طور کامل به پروژه ای بپردازد که سال ها در حاشیه استودیو به جای مانده بود؛ نیروی ایکس. این اثر یک فیلم گروهی با حضور جهش یافته ها بود که تقریبا چند سال قبل از ساخت ددپول، مراحل فراوری آن با کارگردانی جف وادلو شروع شده بود. اگرچه دیدگاه وادلو برای فیلم در راس کار قرار نگرفت اما فاکس بسیار علاقه مند بود تا بر روی نسخه نوی از نیروی ایکس کار کند و سکان پروژه را به درو گدار، فیلم سازی که فیلمنامه نامزد اسکار فیلم مریخی را نوشته بود سپرد.

قرار بود ددپول بعد از فیلم ددپول 2 در این پروژه حضور داشته باشد و حتی فیلم نیروی ایکس در یکی از سکانس های کمدی دنباله پرفروش ددپول 2 به آن اشاره شد و تصور می شد که یکی از عناوین بسیار سودمند این استودیو باشد. حتی در مقطعی از زمان، پروژه با سرعت کافی و خوبی پیش می رفت و طبق برنامه ریزی، فیلمبرداری باید در اکتبر 2018 شروع می شد. اگر این طرح طبق برنامه پیش می رفت، فیلم برداری نیروی ایکس چند ماه قبل از تکمیل توافق دیزنی و فاکس شروع می شد. با این حال، پس از مدتی هیچ پیشرفتی در پروژه نیروی ایکس مشاهده نشد و تعیین نیست که آیا نسخه ای از این تیم در برنامه های دیزنی برای ددپول قرار خواهد داشت یا خیر.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 257

به "6 فیلم هیجان انگیز مردان ایکس که با ادغام دیزنی و فاکس لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فیلم هیجان انگیز مردان ایکس که با ادغام دیزنی و فاکس لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید