آشنایی با تورهای انفرادی و گروهی خبرنگاران

به گزارش ذهن خاکستری، اگر قصد سفر با خبرنگاران را دارید، خوب است بدانید برای انتخاب یک تور، معمولا دو گزینه پیش رویتان خواهید داشت. سفر با تورهای انفرادی و یا سفر با تورهای گروهی. قبل از اینکه تصمیمی برای انتخاب یکی از این گزینه ها بگیرید، بهتر است با مرور این مقاله اطلاعات بیشتری از نحوه عملکرد این تورها به دست بیاورید.

آشنایی با تورهای انفرادی و گروهی خبرنگاران

شما می توانید بسته به شرایط و خواسته هایتان از سفر، یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید:

  1. تورهای انفرادی یا اختصاصی
  2. تورهای گروهی

تورهای اختصاصی

تورهای انفرادی یا بهتر بگوییم اختصاصی شامل سفرهایی است که شما و همراهان تان مقصد را از گزینه هایی که خبرنگاران در اختیارتان قرار می دهد انتخاب می کنید. معمولا تورهای فرهنگی و شهرگردی خبرنگاران به این شکل برگزار می شوند. در این سفرها انتخاب وسیله نقلیه و نوع سفر به صورت هوایی، زمینی (ریلی، جاده ای) و انتخاب محل اقامت (هتل، خانه محلی، ویلا) متناسب با مقصدتان در اختیار خود شما است و با اینکه هدایت از ابتدای سفر شما را همراهی نمی نماید اما از طرف شرکت گشت هایی با همراهی راهنمایان محلی برای تان در نظر گرفته خواهد شد. این در حالی ست که اگر در جایی از سفرتان احتیاج به راهنما احساس کردید می توانید با شرکت تماس بگیرید و برای درخواست راهنما به توافق برسید.

مزایای انتخاب تورهای اختصاصی (انفرادی)

  • انتخاب تورهای انفرادی برای کسانی که نمی خواهند در سفرشان همراهی با مسافران نا آشنای دیگر را تجربه نمایند، گزینه مناسبی است.
  • از مزایای تورهای انفرادی (خانوادگی) آن است که برنامه های تور، زمان رفت آمد در اختیار و انتخاب خود مسافران است. باید توجه داشت در سفر با تورهای گروهی برنامه ای از پیش معین شده از سوی شرکت اعلام می گردد و برنامه همسفران تا حدود زیادی غیرقابل تغییر است.
  • اگر همراه با تورهای انفرادی خبرنگاران سفر می کنید، برای برنامه ریزی سفرتان دچار مشکل نخواهید شد.
  • خبرنگاران می تواند در تورهای اختصاصیT گشت های متنوعی را در حین سفر برای شما تدارک ببیند.
  • در تورهای اختصاصی، خبرنگاران می تواند ترانسفر شما از فرودگاه به محل اقامت و بالعکس را به عهده بگیرد.
  • در تورهای اختصاصی، خبرنگاران می تواند به شما پیشنهاداتی برای صرف غذا در منطقه مورد بازدیدتان بدهد و یا خود نسبت به ارائه وعده های غذایی اقدام کند.
  • در این تورها خبرنگاران می تواند پیشنهادهایی برای پربارتر شدن روزهای اقامت تان در سفر ارائه دهد.

مثال یک تور اختصاصی (انفرادی):

تصور کنید تور انفرادی شیراز یا قشم را از خبرنگاران خریداری نموده اید. طبق توافق صورت گرفته در تاریخی که معین نموده اید با وسیله ای که خبرنگاران به انتخاب شما برای تان تدارک دیده (هواپیما، قطار، اتوبوس، خودرو شخصی) به سفری که انتخاب نموده اید می روید. در مقصد راهنمای محلی به استقبال شما خواهد آمد و ترانسفر شما تا محل اقامت تان را انجام خواهد داد و در هتلی که به خواست شما از طرف خبرنگاران رزرو شده اقامت می کنید. بعلاوه سایر خدمات را طبق توافقات اولیه و قرارداد مکتوب در مقصد دریافت خواهید کرد. این خدمات می تواند شامل ناهار، شام یا بعضی گشت های مورد نظر شما باشد. اگر در این بین تصمیم بگیرید به بازدید از جاذبه ای بروید که در پکیج خریداری شده شما وجود نداشته است و اطلاعات چندانی از این محل ندارید و راستا رفت و آمد را هم نمی دانید نگران نباشید؛ تورلیدر محلی خبرنگاران در مقصد می تواند گشت مورد نظر شما را با هزینه ای مناسب اجرا نماید.

کلیه تورهایاختصاصی (انفرادی) خبرنگاران را میتوانید در صفحه تورهای اختصاصی خبرنگاران مشاهده نمایید.

تورهای گروهی

در تورهای گروهی خبرنگاران تمامی خدمات شامل رزرو بلیط، هتل، حمل و نقل، گشت های متنوع، وعده های غذایی و راهنما، در اختیار گروهی از مسافران قرار می گیرد. مسافران در محلی معین جمع می شوند و به وسیله وسیله نقلیه ای که شرکت به تناسب تعداد مسافران و راستا انتخاب نموده است به سفر می روند.

مزایای انتخاب تورهای گروهی

  • بدیهی است وجود یک راهنما از ابتدای سفر مدیریت آن را آسان می نماید، لیدرهای خبرنگاران با شناخت راستا و آگاهی کافی از شرایط راه ها، اطلاعاتی مفید از جاذبه های مقصد مورد نظر به شما می دهند. آنها با پاسخ دادن به سوالات تان جایی برای نگرانی شما باقی نمی گذارند.
  • هماهنگی های لازم سفر با راننده، ترانسفر، رستوران، هتل به عهده لیدر گروه خواهد بود. لازم نیست شما زمان و هزینه مجزایی را به این کار اختصاص دهید.
  • از جذابیت های دیگر همسفری با تورهای گروهی، آشنایی و معاشرت با مسافران دیگر و در پی آن خلق دوستی های تازه برای تان است. این همسفری لذت و خاطره های سفرتان را چند برابر می نماید. به یاد داشته باشید لازمه خلق این دوستی ها و لذت بردن از سفرهای گروهی، صبر و گذشت شماست که بی شک در کنار کوشش همه جانبه لیدرهای گروه، سفری فراموش نشدنی را براینان رقم می زند.

ویژگی های تورهای خبرنگاران چیست؟

  • تنوع سفرهای خبرنگاران با توجه به سلایق مختلف علاقه مندان به سفر زیاد است. بهبود مستمر در افزایش سطح کیفی سفرها و اصرار بر رعایت حقوق مسافران در اهداف خبرنگاران گنجاده شده. کوشش برای حفظ ارزش های زیست محیطی و... باعث شده تا استقبال خوبی از تورهای گروهی و انفرادی خبرنگاران به عمل آید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 528

به "آشنایی با تورهای انفرادی و گروهی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تورهای انفرادی و گروهی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید