آشنایی با ربات جراح ماکو ، انجام بیش از 300 هزار جراحی پیروز

به گزارش ذهن خاکستری، این روزها بسیاری از بیمارستانها در ایالات متحده از ربات های دستیار برای جراحی استفاده می نمایند. این ربات ها از ربات های بسیار ساده تا ربات های بسیار پیچیده گسترده اند و در نتیجه کاربردهایی متنوع دارند.

آشنایی با ربات جراح ماکو ، انجام بیش از 300 هزار جراحی پیروز

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این دستیار رباتیک در بیش از 300 هزار جراحی حضور داشته و در نتیجه یک گزینه جراحی عالی محسوب می گردد. ربات ماکو هم اکنون در بیش از 600 بیمارستان در ایالات متحده فعالیت می نماید.

این ربات که به وسیله شرکت مایکروسافت طراحی شده است، ترکیبی است از یک صفحه نمایشگر، یک بازوی قابل چرخش که قابلیت انجام فعالیت های مختلف را دارد و می تواند ابزار جراحی مختلف را در دست بگیرد و یک سییتم فعالیت پیوسته که بین دستگاه و مانیتور ارتباط برقرار می نماید.

جالب است بدانید که این تکنولوژی از بیش از ده سال پیش توسعه داده شد، اما به وسیله شرکت Stryker از سال 2013 توسعه داده شده است. هدف از این کار کاهش خطاهای مرتبط با جراحی است. جراحانی که از این ابزار استفاده می نمایند می توانند یک تصویر 3D را از آناتومی بیمار خود به دست آوردند.

این اطلاعات برنامه ریزی شده به وسیله تکنولوژی در اتاق جراحی نیز کاربردی خواهد بود. جالب است بدانید که اگر ربات به خارج از محدوده یک عملیات خاص نزدیک گردد، دستگاه به طور اتوماتیک متوقف می گردد و مطمئن می گردد که اشتباهات تصادفی رخ نمی دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 566

به "آشنایی با ربات جراح ماکو ، انجام بیش از 300 هزار جراحی پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ربات جراح ماکو ، انجام بیش از 300 هزار جراحی پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید