ابراز تمایل دبیر کل عربستانی سازمان آیسسکو برای سفر به ایران

به گزارش ذهن خاکستری، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ابراز تمایل دبیر کل عربستانی سازمان آیسسکو برای سفر به ایران صورت پذیرفت.

ابراز تمایل دبیر کل عربستانی سازمان آیسسکو برای سفر به ایران

محمد مهدی اسماعیلی برای حضور در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه سفر نموده و قرار است در این اجلاس سخنرانی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعلاوه علاوه بر گفت و گو با دبیر کل سازمان دنیای اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ قرار است با مسئولان قطری و همتایانش از کشورهای اسلامی نیز ملاقات و گفت و گو کند.

این اجلاس با شعار به سوی نوسازی فعالیت فرهنگی در دنیا اسلام شروع به کار نموده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ملاقات با سالم بن محمد المالک، دبیر کل سازمان دنیای اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) با تاکید بر اهمیت جایگاه این سازمان، بر علاقمندی برای همکاری بیشتر با آن تاکید نمود.

وی در این باره شرح داد: حوزه دغدغه های فرهنگی در دنیا اسلام متنوع است و احتیاج به رایزنی و گفت و گوی بیشتر بین مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه ها وجود دارد و آیسسکو می تواند در این باره نقش مهمی را ایفا نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از نگاه آیسسکو به همه مسلمانان در دنیا اضافه نمود: همکاری با دنیا اسلام و جوامعی که در حوزه فرهنگی دارای دغدغه های مشترکی هستند، همواره برای جمهوری اسلامی ایران اولویت بوده است.

اسماعیلی با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله کشورمان و نقش ایران در نشر و توسعه فرهنگ اسلامی، بر همکاری مشترک با آیسسکو تاکید و از مدیرکل این سازمان برای سفر به تهران دعوت کرد.

در این ملاقات سالم بن محمد المالک، دبیر کل عربستانی سازمان آیسسکو نیز با اعلام آمادگی بر سفر به تهران گفت: ایران در حوزه های فرهنگی کشوری غنی است.

المالک اضافه نمود: ابتدای تاسیس آیسسکو، ایران از کشورهای فعال بوده و کشوری است دارای فرهنگ غنی و در حوزه های علمی و فرهنگی و آموزشی قدرتمند است و در توسعه برنامه های آیسسکو می تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

مدیر کل آیسسکو گفت: ما کارهای زیادی را می توانیم با همکاری ایران انجام دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 680

به "ابراز تمایل دبیر کل عربستانی سازمان آیسسکو برای سفر به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تمایل دبیر کل عربستانی سازمان آیسسکو برای سفر به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید