از چهارشنبه سامانه ثبت نام مسکن باز می گردد، افراد متاهل و خانم های بالای 35 سال واجد شرایط هستند

به گزارش ذهن خاکستری، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: از روز چهارشنبه هفته جاری افرادی که مشمول قانون جهش فراوری مسکن می شوند می توانند در سامانه تازه ثبت نام خود را انجام دهند.

از چهارشنبه سامانه ثبت نام مسکن باز می گردد، افراد متاهل و خانم های بالای 35 سال واجد شرایط هستند

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی در جمع خبرنگاران، بیان نمود: از روز چهارشنبه هفته جاری سامانه ای رونمایی می گردد و افرادی که مشمول قانون جهش فراوری مسکن می شوند می توانند ثبت نام خود را شروع نمایند. قرار است در فرصت کافی افراد واجد شرایط در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: افرادی که در سامانه قبلی و برای مسکن ملی ثبت نام نموده اند، اسامی آنان محفوظ است و طبق روال می توانند از تسهیلاتی که در قانون جهش فراوری مسکن در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. احتیاجی نیست در سامانه نو ثبت نام نمایند و مشمول خدمات قانون نو می شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: شرایطی برای ثبت نام افراد در سامانه در نظرگرفته شده است، از جمله اینکه حتما باید متاهل باشند و پنج سال در شهری ساکن باشند. این شرایط از نظر ما احتیاج به آنالیز بیشتر و حتی تنونظر دارد. در حال حاضر خانم ها اگر 35 سال به بالا داشته باشند به عنوان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و مشمول این قانون می شوند. یعنی خانم های 35 سال به بالا که مجرد هستند می توانند ثبت نام نمایند و از این ظرفیت قانونی استفاده نمایند.

وی در ادامه تاکید نمود: هنوز سقفی برای آقایان در نظر گرفته نشده و ما این پیشنهاد را داریم که آقایان مجرد 40 سال به بالا نیز مشمول این ظرفیت قانونی شوند. در اجرای این قانون نیز بر استفاده از ظرفیت و امکانات داخلی نیز تاکید داشته و داریم. وزارتخانه نیز به این سمت تمایل دارد.

وی اضافه نمود: فردا نیز وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حاضر شده و در مورد اقدامات صورت گرفته برای اجرای قانون جهش فراوری مسکن گزارشی ارائه خواهد نمود. قرار است هر دو هفته یکبار کمیسیون عمران برای ارزیابی اندازه اجرایی شدن این قانون با مسئولان وزارتخانه جلسه برگزار کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 268

به "از چهارشنبه سامانه ثبت نام مسکن باز می گردد، افراد متاهل و خانم های بالای 35 سال واجد شرایط هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چهارشنبه سامانه ثبت نام مسکن باز می گردد، افراد متاهل و خانم های بالای 35 سال واجد شرایط هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید