استقلال 2، گل گهر 1

به گزارش ذهن خاکستری، تیم فوتبال استقلال برای جانماندن از کورس قهرمانی به این مسابقه وارد شده و در سوی مقابل هم شاگردان امیر قلعه نویی همین هدف را دارند. استقلال با 40 امتیاز با توجه به پیروزی روز گذشته پرسپولیس و سپاهان جایی برای فرصت سوزی ندارد و گل گهر هم اگر می خواهد بار دیگر یک مربع قهرمانی در صدر جدول شکل بدهد باید بتواند طلسم نبردن آبی پوشان مرکز را در خانه آنها بشکند.

استقلال 2، گل گهر 1

* دوشنبه 15 اسفند 1401

*استقلال- گل گهر سیرجان؛ ساعت 16:45:00؛ ورزشگاه آزادی؛ تعداد تماشاگر: ؟

داور: موعود بنیادی فر

یاری داور اول و دوم: محمدرضا منصوری و سعید قاسمی

داور چهارم: یاسر همرنگ

ناظر داوری: اسماعیل صفیری

ترکیب استقلال

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا (64- پیمان بابایی)، عارف غلامی، جعفر سلمانی (76- رضا میرزایی)، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری(76 - آرمان رمضانی)، آرش رضاوند، مهدی قایدی (87-امیرعلی صادقی)، محمد محبی، ارسلان مطهری (64-امید حامدی فر)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب گل گهر

محمد اکبرمنادی، شایان مصلح، مسیح زاهدی، آرمین سهرابیان، مهدی تیکذری (82 بهنام برای)، امین پورعلی، مهران گلزاری، نوید عاشوری (55-اریک بایناما)، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی (60 امین قاسمی نژاد) و رضا شکاری (55-کی روش استنلی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

کارت زرد:

گل گهر: مهران گلزاری دقیقه 64 - امین پورعلی دقیقه 71

کارت قرمز:

گل گهر: اریک بایناما

توضیح گل

گل گهر (1-0؛ دقیقه 24): شروع مجدد غافلگیرانه بازیکنان گل گهر سیلوا و حسینی را به اشتباه انداخت و آنها در شرایطی که آنها تصور می کردند توپ رضا شکاری از خط عرضی به اوت می رود, این بازیکن با هوشمندی تمام پاس دقیقی مقابل دروازه خالی برای سهرابیان فراهم کرد تا گل اول مسابقه با بغل پای ساده مدافع پیش تاخته گل گهر در دهانه دروازه خالی ثبت شده باشد.

استقلال (1-1؛ دقیقه 90): استقلال که برای زدن گل تساوی حملات متعددی را ترتیب داده بود، خاتمه در شرایطی که در محوطه جریمه گل گهر چندین مرتبه توپ رفت و برگشت داشت، با پاس آرمان رمضانی توپ به رضا میرزایی سپرده شد تا با ضربه ای تماشایی از پشت محوطه جریمه قفل دروازه منادی را باز کند.

لحظات حساس:

دقیقه 5: اولین موقعیت جدی بازی را استقلالی ها روی دروازه گل گهر ایجاد کردند و ضربه سر بازیکنان این تیم با دخالت مدافعین تیم میهمان به کرنر فرستاد شد.

دقیقه 6: شوت خطرناک مهدی قائدی از نزدیکی های نقطه پنالتی با واکنش اکبر منادی به تور نرسید.

دقیقه 8: محمد محبی با یک حرکت سریع و تکنیکی مدافع گل گهر را از پیش رو برداشت و ضربه او چیزی نمانده بودل اول بازی را رقم بزند. اما این موقعیت هم برای استقلال به کرنر ختم شد.

دقیقه 25: ضربه مرتضی تبریزی از داخل محوطه جریمه می توانست گل گهر را خیلی زود به گل دوم هم برساند اما این بار حسینی و مدافعین استقلال مانع شدند و این ضربه خطرناک به کرنر رفت.

دقیقه 40: شوت آرش رضاوند از روی یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه گل گهر, با فاصله یک متری از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 43: شوت از راه دور مهران گلزاری با واکنش حسینی برگشت داده شد و در ریباند شکاری در موقعیت آفساید توپ را به اوت زد.

دقیقا 44: شوت مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 47: موقعیت گلزنی برای استقلال که یکبارتوپ به وسیله مدافع دور شد و پس از آن شوت مهاجم استقلال از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقا 54: شوت سرکش جعفر سلمانی با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 50: ضربه خطرناک سعید مهری با واکنش اکبر منادی به بیرون فرستاده شد.

دقیقه 65: شوت سرکش سعید مهری با فاصله زیاد اما به شکل خطرناک به اوت رفت.

دقیقا 85: اکبر منادی با واکنش تماشای خود مانع از گل شدن ضربه سر آرمان رمضانی روی پای تماشایی و دقیق محبی شد.

توضیح نیمه اول

شاگردان ساپینتو بازی را هجومی شروع کردند و دو سه موقعیت خوب هم برای گلزنی داشتند، اما واکنش بهتر مدافعین و گلر گل گهر و بی دقتی مهاجمان استقلال سبب شد تا گلی به ثمر نرسد. گل گهر در این مسابقه با رویکردی محتاطانه وارد زمین شده بود و سعی بر استفاده از ضدحملات داشت که در دقیقه 24 روی یک غافلگیری و شروع مجدد سریع با ضربه سهرابیان به گل اول مسابقه دست پیدا کرد. پس از این گل بازی سریع تر شد و هر دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتند، اما این شاگردان امیر قلعه نویی بودند که عملکرد بهتری از میزبان خود داشتند و فرصت های بهتری ایجاد کردند، اما آنها هم در ثبت گل دوم ناکام بودند تا با همان فزونی یک گله به رختکن بروند و احتمالا در انتظار یک نیمه پرفشار باشند.

حواشی:

*با توجه به پیروزی روز گذشته سپاهان و پرسپولیس هر دو تیم محکوم به کسب سه امتیاز هستند.

*علاوه بر حواشی بازی رفت که مدت ها نقل محافل فوتبالی بود، بازگشت دوباره امیر قلعه نویی به ورزشگاه آزادی و کوشش این مربی برای خاتمه دادن به طلسم نبردن استقلال، این مسابقه را به دیداری خاص در لیگ بیست و دوم تبدیل نموده است.

*گل گهر در این مسابقه همچنان به علت مصدومیت علی علیزاده را در اختیار ندارد ولی در اردوی استقلال ساپینتو با نفرات کامل و بدون مصدوم یا محروم شاگردانش را به میدان خواهد فرستاد.

*استفاده از مهران گلزاری در پست هافبک دفاعی و رضا شکاری در راس خط هجومی دو تصمیم غیرمنتظره امیر قلعه نویی برای آرایش بازیکنانش در این مسابقه بوده است.

*طرفداران تیم فوتبال استقلال پیش از شروع بازی و در حین گرم کردن بازیکنان دو تیم به شدت علیه سعید الهویی مربی گل گهر در واکنش به حواشی بازی رفت و درگیری این مربی با ساپینتو شعار دادند.

* به مناسبت روز درختکاری مراسم ویژه ای با حضور کاپیتان های دو تیم ترتیب داده شده بود.

* پیش از شروع مسابقه مدیران باشگاه استقلال با تدارک تماشا پیراهنی با شماره 1036 از امیر قلعه نوعی در بازگشت به ورزشگاه آزادی تقدیر کردند.

*گل گهر در این مسابقه همچنان به علت مصدومیت علی علیزاده را در اختیار ندارد و در اردوی استقلال ساپینتو هم مهدی پور را در اختیار ندارد که این بازیکن هم مانند علیزاده از روی سکوها نظاره گر مسابقه است.

*در دقیقه 38 بازیکنان استقلال معتقد بودند توپ در محوطه جریمه به دستان سهرابیان برخورد نموده و موعودی فر باید نقطه پنالتی را نشان می داد. اما داور خطا را چسبیده به محوطه جریمه اعلام نمود.

* پس از سوت خاتمه مسابقه در نیمه اول آرمین سهرابیان در حال صحبت کردن با داور مسابقه بود و تاکید داشت که توپ در دقیقه 38 در حالتی که دستانش کاملا بسته بوده به او برخورد نموده و خطایی ننموده است.

*استقلال به مانند نیمه اول نیمه دوم را هم پرفشار شروع نموده و چندین موقعیت بسیار خوبی گلزنی داشته که البته هنوز پیروز به گلزنی نشده است.

*اریک بایناما که در نیمه دوم وارد زمین شده بود، پس از خاتمه درگیری هایی که با سوت بنیادی فر به نشانه خطای پنالتی به سود استقلال رخ داد با تصمیم قاطعانه بنیادی فر از زمین مسابقه اخراج شد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 604

به "استقلال 2، گل گهر 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال 2، گل گهر 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید