تور دهلی: بادام هندی و خواص و مضرات آن

به گزارش ذهن خاکستری، بادام هندی خواص بسیار زیادی دارد. تمامی خواص و مضرات بادام هندی را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

تور دهلی: بادام هندی و خواص و مضرات آن

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

بادام هندی چیست؟

بادام هندی جزو مغزهای فوق العاده ای است که متعلق به خانواده Anacardiaceae می باشد که شامل انبه و پسته است. آنها در اصل بومی نواحی ساحلی شمال شرقی برزیل هستند. بادام هندی دانه هایی شبیه به کلیه دارند و به طور گسترده در مناطقی که دارای آب و هوای گرمسیری هستند کشت می شوند. بادام هندی در کشورهایی مانند هند، سریلانکا، کنیا و تانزانیا رشد می نماید. این نوع آجیل به پایین میوه ای، که به اسم سیب بادام هندی شناخته می گردد، چسبیده می گردد و کاربردهای مختلف دارد و به طور خاص در برزیل، آسیا و آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد.

حقایق تغذیه ای بادام هندیبادام هندی بسیار مغذی است و منبعی قدرتمند از پروتئین ها و مواد معدنی ضروری مانند مس، کلسیم، مهمیم، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است. سدیم هم در اندازه بسیار کم در آن وجود دارد. بادام هندی بعلاوه حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین C، ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6، فولات، ویتامین E (آلفا توکوفرول) و ویتامین K (فیلیووینون) می باشد. بادام هندی منبع اسید اولئیک است و در صورت مصرف مناسب، اندازه مفید چربی تک غیراشباع و مقادیر کم چربی های چندگانه غیر اشباع را بدون کلسترول مضر در اختیار بدن قرار می دهد.

فواید سلامتی بادام زمینی باور نکردنی است و مواردی که در ادامه ذکر شده اند دلایل کافی برای اینکه باید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ارائه می دهند:

افزایش تشکیل گلبول های قرمزبادام هندی غنی از مس است که در متابولیسم آهن، یاری به تشکیل سلول های قرمز خون (RBC) و حفظ استخوان ها و سیستم ایمنی سالم نقش دارد. بعلاوه برای سیستم عصبی و اسکلتی بدن لازم است. کمبود مس در بدن ممکن است سبب پوکی استخوان، ضربان قلب نامنظم و کم خونی گردد.

پیشگیری از سنگ های صفراویسنگ های صفراوی رسوبات شبیه به سنگ هستند که معمولا شامل کلسترول هستند که در کیسه صفرا تجمع می یابند. گنجاندن منظم آجیل های سالم مانند بادام هندی به رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به سنگ های صفراوی یاری کند.

تقویت سیستم ایمنی بدنبادام هندی حاوی روی است، که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، عفونت های میکروبی، سنتز پروتئین و بهبود زخم ها دارد. روی در دوران بارداری برای رشد نوزاد و سالهای رشد کودکی برای حفظ حالت پایدار بدن آن ها بسیار مهم است.1

افزایش باروری مردانبه عقیده پزشکان ایتالیایی مصرف روزانه بادام هندی با افزایش فراوری اسپرم باعث افزایش باروری در مردان می گردد.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی در زمان بارداریبادام هندی سرشار از ویتامین ب است و علاوه بر آن که یک میان وعده فوق العاده برای مادران باردار محسوب می گردد ترک خوردگی های شکم را کاهش می دهد. بعلاوه مقادیر بالای مهمیم و آهن موجود در بادام هندی برای پیشگیری از ابتلای بانوان باردار به بیماری قلبی مفید بوده و مانع از کم خونی آن ها خواهد شد.

درمان کم خونی بچه هابادام هندی با پروتئین فراوانی که دارد باعث می گردد بچه ها استخوان های سالم و عضلات قوی تری داشته باشند. بعلاوه کم خونی بچه ها را با بادام هندی می توان درمان کرد.

جلوگیر از سفید شدن موعنصر مس موجود در بادام هندی باعث تقویت و افزایش رشد مو شده و از ریزش و سفید شدن آن ها جلوگیری می نماید.

جوان سازی پوستبادام هندی منبع غنی مس و آهن است که از چروک شدن پوست صورت جلوگیری نموده و باعث جوان سازی آن می گردد؛ به گفته محققان بادام هندی مانع از ابتلای افراد به سرطان پوست می گردد.

درمان جوش صورتعنصر سلنیوم موجود در بادام هندی با کاهش التهابات پوست جوش و آکنه صورت را درمان نموده و جای جوش را از بین می برد.

درمان دیابتبادام هندی یکی از برترین آجیل ها به تعداد می رود، زیرا درای مقادیر کمی قند و کلسترول است. تحقیقات نشان می دهد عصاره هیدرواتانول بادام هندی برای جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش مقاومت به انسولین مفید است.

لاغری و کاهش وزنبه گفته محققان افرادی که در هفته دو بار بادام هندی مصرف می نمایند وزن کمتری نسبت به کسانی که از رژیم های لاغری گوناگون استفاده می نمایند دارند. بادام هندی اشتها را کاهش داده و با افزایش چربی سوزی به سم زدایی سیستم گوارش بدن یاری می نماید.

درمان کبد چربمصرف منظم بادام هندی به سم زادیی بدن یاری نموده و بیماری های کبدی و کبد چرب را درمان می نماید. گفته شده است با مصرف بادام هندی می توان خطر ابتلا به سنگ های کیسه صفرا را کاهش داد.2

درمان و پیشگیری از یبوستبادام هندی حاوی مقادیر بالای فیبر است که می تواند برای پیشگیری و درمان یبوست مفید باشد.

خواص ضد سرطانیتحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در بادام هندی که شامل فلاونول ها و پرو آنتوسیانیدین می باشند برای درمان سرطان موثر است.3

سلامتی استخوان و مفصل هامهمیم و مس موجود در بادام هندی به تقویت توده استخوانی یاری می نماید که خود از مهمترین فواید بادام هندی محسوب می گردد. بیشتر مهمیم بدن در استخوان ها ذخیره می گردد، پس اگر دچار کمبود این ماده باشید، استخوان های شما از این کمبود رنج می برند. مس باعث انعطاف پذیری استخوان ها و مفاصل با ترکیب کلاژن و الاستین می گردد.

اعصاب را آرام می سازدمهمیم موجود در بادام هندی مانع تحریک بیش از حد سلول های عصبی شده و آنها را آرام می سازد. این عمل رگ های خونی و عضلات شما را هم استراحت می دهد. (ممکن است توجه نموده باشید که در صورت کمبود مهمیم در بدنتان، دچار گرفتگی عضلات می شوید.)4

مضرات بادام هندی (عوارض، موارد احتیاطی و منع مصرف)علیرغم خواص فراوان بادام هندی، این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی از اگزالات بوده، زیاده روی در مصرف آن منجر به تجمع و کریستاله شدن این ماده در بدن و در نتیجه ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا می گردد. بنابراین افرادی که مسائل کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه صفرای شان را در آوردهاند باید از مصرف آن پرهیز نمایند، بعلاوه دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم هم بگردد. گفتنی است بروز واکنش های آلرژیک مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و… از دیگر عوارضی است که ممکن است با خوردن بادام هندی در افراد حساس به وجود بیاید.5

پی نوشت:

1.www.rastineh.com

2.www.yjc.ir

3.www.parsiday.com

4.www.niniplus.com

5.www.namnak.com

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 229

به "تور دهلی: بادام هندی و خواص و مضرات آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: بادام هندی و خواص و مضرات آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید