بروز پدیده ریزگرد ها از مهمترین چاش های محیط زیست استان است

به گزارش ذهن خاکستری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : بروز پدیده ریزگرد ها از مهمترین چاش های محیط زیست استان است به طوریکه سال جاری تا به امروز بیش از 100 روز شرایط هوایی ناسالم را تجربه نموده ایم.

بروز پدیده ریزگرد ها از مهمترین چاش های محیط زیست استان است

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : محیط زیست متعلق به همگان است.

وی با اشاره به چالش های محیط زیست استان، گفت: بروز پدیده ریزگرد ها از مهمترین چاش های محیط زیست استان است به طوریکه سال جاری تا به امروز بیش از 100 روز شرایط هوایی ناسالم را تجربه نموده ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: بیش از 24 جلسه در بحث کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان برگزار شده، البته در قانون هوای پاک برای بیش از 16 سازمان و وزارتخانه وظایفی معین شده که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر بر حسن اجرای بحث آلودگی هوا ورود پیدا می نماید.

خشک شدن جنگل های بلوط، برداشت بی رویه از منابع آبی و فقدان مدیریت مصرف آب در استان، نبود الگوی کشت زراعی در استان، کمبود نیرو اجرایی در منطقه ها، عدم نظارت بر پروژه های مشمول ارزیابی زیست محیطی از جمله چالش های مهم زیست محیطی استان است که جلیلیان به آن ها اشاره نمود.

وی با اشاره به ورود فاضلاب به رودخانه قره سو کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از معضلات سطح استان به خصوص شهر کرمانشاه، بحث رودخانه قره سو است؛ حوزه آبریز آن کرخه است طول رودخانه حدود 160 کیلومتر است و متأسفانه در حال حاضر روزانه در حدود 2 هزار و 200 لیتر در ثانیه فاضلاب به رودخانه سرریز می گردد که حدود 700 لیتربرثانیه (یک سوم) آن به وسیله مدول شماره یک تصفیه می گردد.

جلیلیان ادامه داد: به علت عدم بارش های مناسب دیگر نمی توان ازقره سو به عنوان یک رودخانه یاد کرد و و از آن به عنوان کانال فاصلاب آبی یاد می گردد.

وی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده از سوی دستگاه های اجرایی و تأکید استاندار، در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب سه پمپاژ خریداری کرد و بیش از یک هزار لیتر در ثانیه پمپاژ به خارج از محدوده شهر را انجام می دهد و براساس جلسات، مقرر شده آب و فاضلاب طی سه ماه با همکاری شهرداری و آب منطقه ای نسبت به ساماندهی قره سو اقدام نمایند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 553

به "بروز پدیده ریزگرد ها از مهمترین چاش های محیط زیست استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروز پدیده ریزگرد ها از مهمترین چاش های محیط زیست استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید