بزرگترین قرارداد تجاری زعفران دنیا میان ایران و قطر به امضا رسید ، اولین محموله زعفران چه زمانی ارسال خواهد شد؟ (تور ارزان قطر)

به گزارش ذهن خاکستری، در فاصله چند ماه تا شروع جام جهانی 2022 قطر، بزرگترین قرارداد تجاری در حوزه زعفران بین ایران و قطر و با حضور شخصیت های سیاسی و مالی دو کشور به امضا رسید.

بزرگترین قرارداد تجاری زعفران دنیا میان ایران و قطر به امضا رسید ، اولین محموله زعفران چه زمانی ارسال خواهد شد؟ (تور ارزان قطر)

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر 27 شهریور 1401 با آقای علی بن احمد الکواری وزیر دارایی قطر ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات که بعضی از مقامات و بازرگانان دو کشور، حضور داشتند وزیر دارایی قطر بر حمایت قطر از مراودات تجاری با ایران، تاکید نمود و اضافه کرد قطر آماده است تا با جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرآوری زعفران طبق استانداردهای دنیای همکاری کند.

سفیر کشورمان نیز اظهار امیدواری کرد که بتوان روابط مالی را در سطح روابط سیاسی دو کشور ارتقا بخشید.

در ادامه این جلسه، قرارداد تجاری برای انتقال و فرآوری 200 تن زعفران ایران با ارزش اولیه 300 میلیون دلار بین بازرگانان ایران و قطر منعقد گشت.

با امضای این قرارداد که بزرگترین قرارداد تجاری انتقال زعفران در دنیا محسوب می گردد ضمن تثبیت جایگاه ایران به عنوان قطب اول فراوری و عرضه زعفران در دنیا، گام بلندی در جهت نزدیکتر کردن قیمت زعفران ایران به قیمت بازارهای دنیای برداشته خواهد شد.

کارشناسان معتقدند این قرارداد که در نوع خود بی نظیر است، می تواند ضمن اثرگذاری مثبت بر بازار زعفران داخلی از خام فروشی زعفران جلوگیری نموده، با ایجاد ارزش اضافه نموده و ایجاد بازارهای تازه و بین المللی برای عرضه زعفران ایران، این نوید را به کشاورزان و زعفران کاران می دهد که سال جاری با خیالی آسوده تر با افزایش بهره وری در واحد سطح این محصول استراتژیک، نگرانی از عرضه و فروش دسترنج خود نداشته باشند.

گفتنی است؛ بر اساس این قرارداد، اولین محموله زعفران ایران در اول اکتبر 2022 به قطر ارسال خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 526

به "بزرگترین قرارداد تجاری زعفران دنیا میان ایران و قطر به امضا رسید ، اولین محموله زعفران چه زمانی ارسال خواهد شد؟ (تور ارزان قطر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین قرارداد تجاری زعفران دنیا میان ایران و قطر به امضا رسید ، اولین محموله زعفران چه زمانی ارسال خواهد شد؟ (تور ارزان قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید