بنیاد رودکی برای ارکستر ملی همایش برگزار می نماید

به گزارش ذهن خاکستری، بنیاد فرهنگی هنری رودکی در قالب موضوعات مختلف موسیقایی همایش سایه روشن ارکستر ملی را با موضوعات مختلف برگزار خواهد نمود.

بنیاد رودکی برای ارکستر ملی همایش برگزار می نماید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای همایش سایه روشن ارکستر ملی فراخوان صادر کرد.

در این فراخوان آمده است:

در عرصه موسیقی ایران اصطلاح ملی و ترکیباتی، چون موسیقی ملی و ارکستر ملی و ساز های ملی عناوینی مجذوب نماینده و درعین حال چالش برانگیز بوده اند. در این میان، تنوع نگرش ها و سلایق موجب پدید آمدن ابهامات بسیار در تعریف و تعیین مصادیق این گونه اصطلاحات بوده است.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی در نظر دارد همایشی با عنوان سایه روشن ارکستر ملی (برداشت ها از چیستی و جایگاه این ارکستر) با محور های تبارشناسی اصطلاح ملی، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت های آن (مواردی، چون موسیقی ملی، ساز های ملی، ارکستر ملی، زمینه های شکل گیری ارکستر ملی)، ساختار ارکستر ملی، بافت، سازبندی و رپرتوار، جایگاه موسیقی باکلام در رپرتوار ارکستر ملی، ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده (عملکرد ارکستر ملی، کارکردها، وظایف و نیز پیشنهاد طرح هایی برای آینده آن) را طی روز های سوم و چهارم خرداد ماه 1401 برگزار کند.

از صاحب نظران دعوت می گردد مطالب خود را در محور های یادشده از پانصد تا چهارهزار کلمه تا 20 فروردین ماه 1401 به این نشانی اینترنتی بنیاد رودکی ارسال نمایند.

مطالب منتخب در نشریه همایش چاپ می گردد و از برگزیدگان برای شرکت در پنل ها دعوت به عمل خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 381

به "بنیاد رودکی برای ارکستر ملی همایش برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد رودکی برای ارکستر ملی همایش برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید